Toon posts:

Riva TNT met Intel LX probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal weer veilig van de HCC terug zijn gekomen, want dan kunnen jullie mij helpen.

Ik wil mijn oude Nvidia Riva TNT kaart draaien op een Intel AL440LX moederbord. In 2d draait alles perfect, maar als ik een spel wil draaien dan loopt de boel vast. Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ik heb zo'n vermoeden dat het te maken heeft met dat een LX bord alleen 1XAGP ondersteunt en een Riva TNT een 2XAGP kaart is.. Mocht dit inderdaad zo zijn, wat zijn dan de opties ???

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Roeland Stoter

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je mischien een ASUS P2L97 moederbord? en dan versie 1.05 of lager?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb een origineel Intel AL440LX moederbord, zuigt met overklokken, maar goed genoeg als 2e PC (1e pc is een Duron op 900 Mhz...)

Roeland

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm .. ik heb m'n LX nog als eerste comp (tja, student, dus weinig geld voor upgrade) Maar dan die van Asus.. Heb een TNT2 Ultra gekregen (iemand had 'm over) en had daarmee hetzelfde probleem.... wat blijkt:

Mijn AGP poort kan niet genoeg energie leveren voor de TNT kaart. Dat bleek een bekend probleem te zijn bij de eerste AGP-poorten.. Nu moet ik een draadje op mijn moederbord solderen van de voeding naar de AGP-poort.. Da's pas tweaken!!!! Kom dan nog maar eens aan met je overclocken mbv bios :D (Heb gelukkig de schema's van Asus gedownload.. met foto's dus moet wel lukken, jullie horen het wel als het gelukt is)

Verwijderd

Topicstarter
Godverdomme !! Het is toch niet waar... Kun je niet eens op een ECHT Intel moederbord vertrouwen.... Maar ehh, Intel staat solderen natuurlijk nooit toe dus daar zijn natuurlijk ook geen schema's van.... Ik heb dus gewoon een vet probleem... Dan maar mijn voodoo 2 uit mijn 1e pc slopen en die erin zetten...

By the way: Ik ben ook student, alleen door jarenlange ziekte (tweaken) geef je gewoon meer geld aan dit soort dingen uit... 1500 tot 2000 per jaar !!!

Nogmaals, het is een ziekte..

Roeland

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ach, ik moet ook nog stappen, vriendin is duur, spellen die ik speel doen het nog... Maar ben wel van plan om binnenkort ff een moekeplank+duron te halen (heb nu PII 266 met 320MB)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Hmm ik heb ook als 2e pc een P2 233 met Intel AL440LX mobo en een Viper 550 (TNT) en dat werkt prima (al 2 jaar ofsow).
Pagina: 1