Toon posts:

[ASP.NET] Windows gebruikersnaam opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil ik:

Ik maak gebruik van Forms Authentication om gebruikers te autoriseren. Hierbij wordt gekeken naar een database tabel met gebruikers ID's en wachtwoorden. Nu wil ik dat als de windows- gebruikernsaam van de gebruiker in de lijst met userID's staat, de autorisatie direct wordt goedgekeurd.

Wat is dan het probleem:

Ik kan de windows useraccount niet meer uitvragen. Normaal lukt dat wel met User.Identity.Name, maar omdat ik nu forms authentication gebruik kom ik daar dus niet meer bij. Ook uit de server headers of javascript is het niet meer te achterhalen.

Wat nu:

Nu hoop ik dus dat een van de tweakers- experts toch een manier voor me weet om de windows gebruikersnaam te kunnen achterhalen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Als je wilt authorizen op basis van Windows Id, dan moet je eens kijken naar Windows Authentication.

Ik geloof niet dat het mogelijk is om beide authenticate mechanismen te combineren.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 23 June 2003 @ 14:00:
Als je wilt authorizen op basis van Windows Id, dan moet je eens kijken naar Windows Authentication.

Ik geloof niet dat het mogelijk is om beide authenticate mechanismen te combineren.
Voor zover ik weet is het ook een van beiden. Je hebt dan de mogelijkheid om zelf een authenticatiemechanisme te gaan bouwen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eigenlijk de hoop hem toch nog uit Request.ServerVariables["AUTH_USER"] te kunnen vissen. Daar is ie helaas ook leeg. Ik heb al uitgevonden dat het inderdaad echt 1 van beide is. Dat is wel een beetje deprimerend. Het ziet er naar uit dat het autmatisch aanmelden nu onmogelijk is.

JOEPIE!, Request.ServerVariables["LOGON_USER"] kan nog steeds de gebruiker achterhalen! Daar red ik het wel mee! Bedankt allemaal!

Edit2:

Shit, LOGON_USER is de aangemelde gebruiker op de server... heb ik dus nog steeds helemaal niks aan. AUTH_USER en REMOTE_USER zijn doodleuk hartstikke leeg.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 17:58 ]