Toon posts:

LInux installeren op via moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week met een via mobo bezig om linux erop te laten draaien. Ergens wil dit niet helemaal lukken, alles gaat goed, totdat ik aangeef dat ik via ftp wil gaan installeren. Hierbij blijft tie vragen om andere drivers, omdat de standaard driver (Via 6103 Chipset) niet standaard wordt ondersteund. Het installeren doe ik met de Bootnet.img van Redhat zelf. Ik heb gezocht naar de drivers van deze chipset, maar ik krijg bij Via alleen maar source bestanden, en hier werkt die helaas niet op. Misschien heeft iemand nog een goed idee hiervoor, of een andere manier om dit goed te installeren.

Verwijderd

waarschijnlijk zal de kernel module (driver) voor deethernetkaart nog niet bij de installatie aanwezig zijn, dan zit er helaas niets anders op dan een CD install te doen of voor de installatie een wel ondersteunde netwerkkaart te gebruiken.
Tenzij je ergens een gecompileerde module kan vinden, maar dat zal niet eenvoudig zijn.

Verwijderd

Misschien verstandig om even "ergens" een netwerkkaartje te lenen, zodat je de install kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. Erg jammer. Maar zou het gaan werken als ik de iso van redhat.com download en deze vervolgens uitpak naar een map op een fat32 partitie en dan met de gewone installatie flop de installatie ga starten?

Maar als ik eenmaal linux heb geinstalleerd, dan zou ik de drivers dus wel kunnen compileren en dan overzetten op een flop / cdrom?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 14:57 ]

Verwijderd

Als je de 3 iso's ergens anders download dan zul je vast een werkend systeem krijgen, maar dan doet waarschijnlijk nog steeds je netwerkkaart het niet.

Als je dan vervolgens op een andere machine de source van de bewuste driver hebt gevonden, kun je die uiteraard op je RH 9 compileren en daarna inserten.