[StarCraft] Windows XP en latency

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 07:34

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben sinds korte tijd weer eens begonnen met StarCraft. Nou werkte dat altijd goed, maar da's lange tijd terug. Aangezien er ineens meer bekenden weer gaan spelen, heb ik het ook maar weer geinstalleerd, nu onder Windows XP.

Als ik echter online wil spelen heb ik het volgende probleem:
Ik kan opstarten, inloggen op battle.net en chatten. Als ik echter een game wil joinen krijg ik standaard het bericht dat de host een te hoge latency heeft. Ook het hosten van games lukt mij niet.

Als ik aan kan loggen bij battle.net, cancel geef, en het opnieuw probeer, krijg ik de melding dat m'n systeem slecht UDP packets van poort 6112 aan kan.

Na wat onderzoek blijkt het te liggen aan de winsock van XP, die bij een bepaald commando een error teruggeeft en alle verkeer (dus ook UDP op 6112) verder blokkeert. Er is naar mijn weten geen fix voor, althans niet voor de config die ik draai.

Het wazige is, dat vrienden van me (waarmee ik online wil spelen) ook op XP draaien en dit probleem niet hebben.

Mijn zooi:
Windows XP
StarCraft v1.10
Broodwar

Ik ben er al een aantal dagen mee aan het experimenteren, ook met compatibiliteits-modi, maar helaas heeft dit geen enkel effect.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Firewall draaien van XP? Voor de rest andere proggies draaien er naast?

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 16:23
Misschien is het je firewall die lastig doet?
Heb je daar al eens naar gekeken ? :)

en battle.net heeft ook vast wel fora die je eens in kunt zien

edit: argh weer iemand voor me :s

[ Voor 11% gewijzigd door Helmet op 23-06-2003 13:41 ]

Icons are overrated

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Firewall heb ik uitgezet, poorten gemapped naar m'n PC, alle mogelijke fora doorgestruint naar een fix hiervoor. Ik ben overigens niet de enige die dit heeft, veel gebruikers met Win2k en WinXP hebben hier last van.

Blizzard maakt zich er van af met de mededeling dat StarCraft niet is gemaakt voor OS-en als ME/2000/XP, dus uit die hoek is weinig support te verwachten.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Kaastosti schreef op 23 juni 2003 @ 13:43:
Blizzard maakt zich er van af met de mededeling dat StarCraft niet is gemaakt voor OS-en als ME/2000/XP, dus uit die hoek is weinig support te verwachten.
Waar slaat dat nou weer op. Moet je dan win95/98 draaien met dat spel :p
En wat voor ping heb je dan. (welke ISP btw)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Als ik in de chatlist kijk, zie ik bij de meeste mensen 1 groen balkje, dus gewoon goede ping. Bij de games echter overal 5 rode balkjes (zeer slecht of onbereikbaar). M'n ping is voor zover ik weet overal ok. M'n provider is Chello @ Haarlem, op netwerk van A'dam.

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Dit is een van de weinige spellen uit 1996 die het nog fatsoenlijk zonder gezeik op windows 2k/xp doet.

Maar ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn. Zit je direct op het internet of op een netwerk? ik heb wel ervaring met netwerken met sc dat het dat niet echt trekt.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Pagina: 1