Functionaliteit : Het kunnen blokkeren van keyboard en muis om unattend in te loggen op een pc als admin en vervolgens een applicatie te installeren. Zonder dat interventie van de gebruiker mogelijk is.
Oplossing : Aan de hand van BlockInput in de user32.dll moet het mogelijk zijn om dit te doen.
Probleem : Ik heb onderstaande code gevonden en geprobeerd toe te passen in een VB6 project, echter krijg ik bij het starten van de app. de volgende melding.
Compile error : Invalid outside procedure
Deze foutmelding verwijst naar de regel BlockInput True
De code heb ik geplaatst in de General Declarations van een lege form.
Vraag : Wat doe ik fout ? Hoe kan ik deze code wel laten werken ? Is er evt. een andere oplossing om de gewenste functionaliteit te krijgen ?
Oplossing : Aan de hand van BlockInput in de user32.dll moet het mogelijk zijn om dit te doen.
Probleem : Ik heb onderstaande code gevonden en geprobeerd toe te passen in een VB6 project, echter krijg ik bij het starten van de app. de volgende melding.
Compile error : Invalid outside procedure
Deze foutmelding verwijst naar de regel BlockInput True
code:
1
2
3
4
5
| Private Declare Function BlockInput Lib "user32.dll" (ByVal fBlock As Long) As Long BlockInput True Sleep 10000 BlockInput False |
De code heb ik geplaatst in de General Declarations van een lege form.
Vraag : Wat doe ik fout ? Hoe kan ik deze code wel laten werken ? Is er evt. een andere oplossing om de gewenste functionaliteit te krijgen ?
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.