Toon posts:

Connectie valt weg / windows XP pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok na een hele tijd kutten heb ik eindelijk m'n crosslink netwerk aan de praat gekregen maar ik heb nu nog steeds een probleem. Eerst de specs:

Host
Mobo Onboard (EpoX 4PCA3+ Broadcom NetXtreme 10/100/1000)
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS: Blanco, kan niet op AUTO
Windows XP pro

Client
Realtek standaard PCI kaartje (10/100)
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: Staat op AUTO
Windows XP pro

Op allebei de comps staat IE verifieren trouwens aan, wat is dat eigenlijk? Het maakt trouwens niet uit want ik heb het ook al es met uit geprobeerd, maar dat werkt nog steeds niet. De firewalls staan op beide computers ook uit.

Nou het probleem is dus dat de client wel files van de host kan halen maar niet andersom! Wanneer de client dat doet gaat het geloof ik met normale snelheid. Als ik, als host, van de client een mp3'tje probeer te halen begint dat eerst met 0.20 kbs, dan krijg ik een tekstvakje van het icoontje in de systray dat "Een van de netwerkkabels niet is aangesloten" wat het natuurlijk wel is, meteen 1 seconde daarna krijg ik het bericht "Snelheid: 10/100 mbps", wat dus wilt zeggen dat de connectie weer aan is dus. De file transfer moddert overgigens gewoon door maar gaat meestal nog langzamer naar ongeveeer 0.1 kb/s, de hele transfer houd ie dus max meestal 20 seconden vol en ondertussen word ik dus ondergespammed door die 2 berichten die elkaar om en om afwisselen om de 1 seconde :(.

Heeft iemand enig idee wat hiervoor de verklaring is en hoe ik dit kan fixen. Ik heb het ook al es met een FTP server/client geprobeerd maar het geeft geen verschil.

Alvast bedankt,
Toob

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :'(

Verwijderd

Vul voor de grap het ip van de andere PC in bij de DNS van de ander :?

En binnen 24u kicken word niet gewardeerd, er komt heus wel iemand voorbij die je helpt. :)

Verwijderd

Kan de client ook met normale snelheid naar de host schrijven?

En zijn de instellingen van de beide netwerkkaarten hetzelfde?
(Apparaatbeheer/Netwerkadapters/Eigenschappen/Geavanceerd) Speed & Duplex =auto?

Probeer anders eens je crosslink kabel om te draaien. Server in client en vv. Misschien is het een slecht contact.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb es het kabeltje omgedraaid en dus de speed & duplex naar 100 full gezet op allebei (stonden eerst allebei op AUTO)

Ik kan nu wel dingen van m'n client naar de host halen alleen soms met max 150 kbs en soms max 10 kbs. Echt heel frustrerend dit. Ik weet niet meer of de client ook met normale snelheid naar de host kon schrijven, ik stuurde geloof ik a 50 mb en dat deed ie in 10-20 seconden, weet het allemaal niet meer zeker, ik probeer het straks nog wel es dan!

Verwijderd

Als je nu geen meldingen over slechte netwerkverbindingen meer krijgt, denk ik toch dat je eens een andere kabel moet proberen.

Het verschil in de transfersnelheid is lullig, maar op te lossen door de op client de files te verplaatsen. Geen echte oplossing voor je probleem, maar wel praktisch (tenzij de computers niet in 1 ruimte staan, maar daar staat dan tegenover dat je wel slank zal blijven).

Verwijderd

Topicstarter
die meldingen krijg ik dus nog wel!
wat bedoel je etrouwens met de client files te verplaatsen? ik zou de hdd van de client ook in de host kunnen stoppen en de filetjes oversturen maar dat is idd niet de bedoeling :)

Verwijderd

Als je van de client een file weg wilt halen naar de server toe, dan gaat het traag en moeizaam. Maar als je de client hetzelfde file naar de server laat schrijven dan gaat het met normale snelheid.
En dat is uiteindelijk is het resultaat wat je wilt bereiken: het file is van de client naar de server verplaatst.

• frisico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03 11:18
Waarschijnlijk ligt dit aan de kabel of aan een van de connectors. Probeer maar eens een pc met een 10 mb kaartje en je zal zien dat het dan wel werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door frisico op 24-06-2003 22:25 ]

Verwijderd

Wat je ook even kan proberen is de laatste drivers voor je Realtek kaartje te downloaden van:

http://www.realtek.com.tw...x?series=16&Software=True

Let wel even op dat je na het veranderen van je stuurprogramma je mogelijk het IP-adres etc. opnieuw moet ingeven!

( 8)7 Ik heb vorig jaar ook met een driverupdate (voor m'n realtek RTL8139 PCI) een langzame verbinding versneld. Dat was welliswaar een win98 bak, maar baat het niet, etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik heb eindelijk m'n andere realtek kaartje gevonden en alles loopt perfect nu(700 mb 2 minuten). Beswel gaar die incompatibility dan :s

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 11:35 ]

Pagina: 1