Toon posts:

XP: ik mag geen nieuwe onderdelen kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar niet. Ik heb 2 pcs en heb de moederborden omgewisseld (+ proc en mem of course) en daar dus de harde schijven weer op aangesloten. Wanneer ik beide computers start wil de ene niet maar dat is weer een ander verhaal.

De computer die wel werkt (wel veel fouten natuurlijk, moet ff formatteren denk ik) geeft als melding dat ik windows XP binnen 3 dagen moet activeren vanwege de nieuwe configuratie.

Dus ik vul netjes de key opnieuw in en hoppa is te vaak gebruikt. Pak men andere key (heb 2 officiele xp cds, wel voor 20 euro :P ) en hij zegt hetzelfde.

Dan maar microsofties bellen, ik moet de 3 miljard letterige installatie id opnoemen en krijg een evenlange terug, handig zeg :'(

Mijn vraag is dus, elke keer als ik nu ga formatteren, mag ik dan weer gaan bellen? Dat zou leuk zijn als je 2 xp cds van 180 euro per stuk hebt gekocht. :X

Verwijderd

Nee, elke keer als je je moederbord/CPU etc wisselt :p
Zie ook : http://www.ericmeijer.nl/xpprodactiv1.htm

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ligt eraan hoeveel tijd er tussen de activatie's ligt :)
Op een gegeven moment moest ik ook heel de tijd bellen met Microsoft omdat het activeren via internet te vaak was gedaan oid.

Maar na een aantal maanden na de laatste activatie kon ik ineens gewoon via internet activeren :)

C:\>_

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een optie die werkt bij opnieuw installeren: [rml]MWP in "[ XP] Activatie opslaan."[/rml]

wpa.dbl kopieren dus. Werkt alleen bij 100% gelijke hardware en er valt dus geen kopie te maken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.