Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Scherm Psion 3a ombouwen tot LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Alloa ...

Type dit topic nu weer opnieuw, omdat het forum opeens na het bekijken van bericht mijn getypte rommel weghaalde ... |:( leuke verhaaltje aan begin sla ik dus ff over... ;x
De psion 3a ging iig niet meer aan, ik kon de oorzaak niet vaststellen (8>

First of all, kheb de search gebruikt, gegoogled, maar kon niets concreets vinden...

Het gaat er dus om, of ik de LCD van de oude Psion 3a kan gebruiken als LCD voor de pc...

Hieronder een paar pics van de LCD, het is een Hitachi en achterop staat het nummer 3496...
Serienummer is waarschijnlijk 97-44323-9 .. denk ik :?
Aantal pixeltjes is 480 * 160, zou dus best leuk zijn als het kon...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/psion/psion.jpg
Dit is dus de LCD, nadat ie uit de psion is gehaald, 16 adertjes :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/psion/psion1.jpg
En de achterkant :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/psion/psion4.jpg
En de controller van de psion 3a zelf

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/psion/psion5.jpg
Maar, zoals hierboven is te zien, lijkt het erop dat er een kleine breuk in dat kabeltje zit... misschien zou je de kabel iets eerder af kunnen 'choppen' ofzo?

Dus, is deze lcd aan de com / ltp1 poort te hangen, of zeggen jullie van 'nee' ? :)
Als er nog meer foto's nodig zijn hoor ik het wel ...

Alvast bedankt,

Matt

Edit:

In de faq staat:
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Maar even verder staat dat als het 14 tot 18 pinnen heeft, dat ie dan misschien wel compatible is?

[ Voor 11% gewijzigd door Matthijs op 23-06-2003 12:41 ]

Verwijderd

Dit schermpje is alleen gemaakt voor de Psion, dus je kan hem (volgens mij) niet aansluiten op de computer. maar als je een datasheet kan vinden/opvragen en je schrijft zelf een programma, dan zou het wel kunnen lukken.

Verwijderd

Lees de rest van de FAQ ook eens.

daar staat:
Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?
Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.
Oftewel, zoekt en u zult vinden.... geen topic voor openen dus.

Als je niets kan vinden op Google dan zoek je niet goed genoeg, of het kan gewoon niet.

Kijk of er ergens staat welke pin 1 is, soldeer er wat aan en kijk wat ie doet.

Als het een grafische LCD is dan heb je extreem weinig kans dat je het aan de praat krijgt.
Als het een tekst LCD is dan zou ie het in 1x moeten doen of je krijgt het nooit aan de praat.

Als het een custom LCD is (dus met icoontjes enzo erop) dan kan je het nooit aansluiten op de PC.

Ik zie dat je zoiezo FAQ's niet leest over postgedrag en groeten ed.

Lees de verplichte voorwaarden eens..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 12:59 ]

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Hmm anders doe je ff vijandig .. naja zal wel de aard van got zijn zeker ...
D'r zitten geen icoontjes oid op het beelscherm, just grafisch ...
En trouwens, in de begin post mag je wel groeten :X

[ Voor 21% gewijzigd door Matthijs op 23-06-2003 13:22 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

EvilTuinHekje schreef op 23 June 2003 @ 13:21:
Hmm anders doe je ff vijandig .. naja zal wel de aard van got zijn zeker ...
D'r zitten geen icoontjes oid op het beelscherm, just grafisch ...
En trouwens, in de begin post mag je wel groeten :X
Ik heb hiero ook 2 pisons liggen, 3c en een 5mx. Is het mogelijk om via de datakabel en een prog, de lcd te gebruiken van de psion?

Ze gaan wel aan.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Meneer aard schreef op 23 juni 2003 @ 13:24:
[...]

Ik heb hiero ook 2 pisons liggen, 3c en een 5mx. Is het mogelijk om via de datakabel en een prog, de lcd te gebruiken van de psion?

Ze gaan wel aan.
daar zijn volgens mij wel progjes voor te vinden... zul je ff google op moeten denkik.
anders zul je zelf iets moeten programmeren..

ik princiepe is het wel mogelijk..

@ Thorry
:/ je hebt helemaal gelijk, maar iets losser mag ook wel...
zo krijgt de TS een vertekend beeld van GoT ;)

@ TS
dat stukje uit de FAQ slaat op karakter displays.. niet op grafische..

@ Eraser127
dan moet ej er nog wel datasheets van hebben.. anders wordt er niet eens naar gekeken

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 13:41 ]

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:31

Eraser127

Nijkerk

tsja, helaas ligt dit [rml][ LCD] Eerste prototype LCD-controller af! *pics*[/rml] topic een beetje op z'n gat. Daarmee was het denk ik wel gelukt

My Discogs

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ja, met grafische LCD's die niet met een bekende controller werken heb je idd erg weinig kans dat je een manier vindt om 'm aan de praat te krijgen. Die 'universele LCD-controller' van dat topic wat Eraser127 noemt lijkt/leek veelbelovend, maar dat project staat blijkbaar op een laag pitje nu...

Maar het sleutelwoord is idd "Google". Kijken of andere mensen het al geprobeerd hebben en erin geslaagd zijn 'm aan te sluiten.

offtopic:
Ik heb trouwens ook op een onaangename manier kennis gemaakt met zo'n stom flinterdun lintkabeltje: ik maakte een zipdrive open om te kijken of de LED kon vervangen door een mooier kleurtje, bleek het een SMD-LED te zijn dus wou ik de zipdrive weer dicht doen >> zag ik opeens dat dat lintkabeltje doorgescheurd was. |:( Die zipdrive kon ik weggooien. ;( Er valt namelijks niks te solderen aan die microscopisch dunne adertjes die door dat plastic lopen... :|

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-06-2003 13:58 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
Uhmm ff een kleine opmerking, je psion deed t niet meer en je hebt geen oorzaak gevonden. Maar je weet hopelijk wel zeker dat t scherm het wel doet, anders kan het wel eens lang gaan duren vrees ik ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
That's a no :) Dat had je trouwens wel zelf in de Frequently Asked Questions CME kunnen vinden als je even wat research @ GoT had gedaan voor je een topic opende

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 23-06-2003 14:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.