Toon posts:

R9700 Pro defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb het volgende probleem met mijn club3d r9700 pro,
bij het booten word het beeld weergegeven op 50 hz, het lijkt alsof de kaart denkt dat er een tv is aangesloten. Als ik de kaart op de TV aansluit is het beeld vervormd, het loopt en de kleuren kloppen niet. ik vermoed dat de 2e ramdac in de war is oid maar heb hier geen verstand van dus weet het niet zeker.

Ook heb ik in 3dmark2001pro(ja gewoon 2001) rond de 8000-9000 3dmarks, wat mij nogal laag lijkt voor mijn sys.
Ik heb andere drivers geprobeert; de standaart op de cd, Catalyst 3,4 en 3,5 beta niks mocht baten.

Nu vraag ik me af wat is er met mijn kaart? Ik heb gezocht met radeon 9700 pro tv out op goolge; niks wat er in de buurt kwam helaas, hetzelfde op de site van ati en club3d. GoT search heeft me ook niet geholpen. zelf een herinstall van win2k hielp niet.

Mijn sys bestaat uit:
Athlon 1200
2*256 mb pc2100 corsair @ cas 2-2-2
Club3d Radeon 9700 pro (clocks kloppen, naargekeken met powerstrip)
Asus a7m266+nieuwste beta bios(1008B d8 ik)
Maxtor 80 gb
Dvd-rom
Netwerkkaartje
SB Live 5.1

Ik heb die via 3in1 drivers die op de asus site staan geinstalleert, en de miniport 76x dit moch ook niet baten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Verwijderd

veilige modus :?

Verwijderd

Spelen games wel gewoon goed? En zo slecht is die score niet, je hebt ook niet meer de recenste processor.

Verwijderd

Topicstarter
en dan? ik boot gewoon in normale modus... snap t nut van je reply niet echt :?
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:25:
Spelen games wel gewoon goed? En zo slecht is die score niet, je hebt ook niet meer de recenste processor.
Games gaan wel goed (gtaIII, counter-strike, 4x4evo2(wat n kut spel btw) maar ik vind t raar dat ie opstart met 50 hz, die 3dmark heb ik erbij gezet omdat het misshien door dat probleem komt, ik wil die tv-out nog wel eens gebruiken voor flims ed

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 12:29 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
je hebt ook niet meer de recenste processor.
Auw, dat zal pijn doen. :P :+

50Hz als verversingsfrequentie is wel erg weinig :/
Maar meestal zijn dit windows-instellingen die bij een verse installatie verdwijnen.

Als je nog garantie hebt is het misschien beter om hem maar even om te wisselen.

[ Voor 55% gewijzigd door -=bas=- op 23-06-2003 12:30 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 23 juni 2003 @ 12:28:
[...]

Auw, dat zal pijn doen. :P :+

50Hz als verversingsfrequentie is wel erg weinig :/
Maar meestal zijn dit windows-instellingen die bij een verse installatie verdwijnen.

Als je nog garantie hebt is het misschien beter om hem maar even om te wisselen.
Het was ervoor ook al, en aangezien het beeld van de tv-out verdraait is loopt en de kleuren niet kloppten licht er daar denk ik niet maar maar eerder aan de kaart zelf alleen wat :S

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is niet defect denk ik. Gewoon in een ander systeem doen, en formatteren zoals bas al zegt is wel eens goed ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 23 June 2003 @ 12:33:
Is niet defect denk ik. Gewoon in een ander systeem doen, en formatteren zoals bas al zegt is wel eens goed ;)
hij komt zojuist uit een anders systeem :)

Reactie op BredeP
Is misshien wel zo maar dan zou de tv-out niet zo raar doen in 2 systemen (ander is van n vriend heb ik de specs zo 1,2,3 niet van)
en het is ook meer zodat ik dadelijk alleen mbo+cpu hoef up te graden scheelt dan weer wat :)

edit:

shit nu weet ik wat k ben vergeten te zeggen :S

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 12:38 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien is je kaart net iets te heftig voor de rest van je systeem.
Ik kan in een Fiat500 (ja, het oude rugzakje) ook een Porsche 911 motor kwijt (tenminste, een kennis van mij is het gelukt) maar je hebt er geen fuck aan, die Fiat flikkert uit elkaar als je het gaspedaal vol intrapt.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Heb je al een bios-update gedaan? dat de kaart te nieuw is voor het syteem is stierenstront, dan moet hij gewoon werken en niet die rare 50hz modus doen.

Misschien kun je eens voelen hoe warm het zaakje word?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Dond3r schreef op 23 June 2003 @ 12:39:
Heb je al een bios-update gedaan? dat de kaart te nieuw is voor het syteem is stierenstront, dan moet hij gewoon werken en niet die rare 50hz modus doen.

Misschien kun je eens voelen hoe warm het zaakje word?
niet zo warm, heb ik al gedaan leek mij niet echt het probleem.
Mijn moederbord heeft de nieuwste Beta bios (1008a of b) dus dat is het niet

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 12:23:
Mensen, ik heb het volgende probleem met mijn club3d r9700 pro,
bij het booten word het beeld weergegeven op 50 hz, het lijkt alsof de kaart denkt dat er een tv is aangesloten. Als ik de kaart op de TV aansluit is het beeld vervormd, het loopt en de kleuren kloppen niet. ik vermoed dat de 2e ramdac in de war is oid maar heb hier geen verstand van dus weet het niet zeker.
Dit heb ik dus ook, maar alleen als ik de TV-OUT op de TV heb aangesloten, als ik deze eraf heb start hij wel normaal op.

Dit opstarten met 50hz is bij mij trouwens alleen tijdens het posten, zodra ik in Windows kom is alles prima.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Idd, die 9700 Pro kaart is wel dikke Overkill ja, en 4x4 Evolution en Counter-Strike kan je met een TNT2 ook wel normaal spelen ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Supershiva schreef op 23 juni 2003 @ 12:42:
[...]

Dit heb ik dus ook, maar alleen als ik de TV-OUT op de TV heb aangesloten, als ik deze eraf heb start hij wel normaal op.

Dit opstarten met 50hz is bij mij trouwens alleen tijdens het posten, zodra ik in Windows kom is alles prima.
hier dus ook, alleen bij mij is het ook als de tv-out NIET is aangesloten.
NeoGames.nl schreef op 23 juni 2003 @ 12:42:
Idd, die 9700 Pro kaart is wel dikke Overkill ja, en 4x4 Evolution en Counter-Strike kan je met een TNT2 ook wel normaal spelen ;)
is ook meer voor toekomistige games als Half-Life2 ed ;)
en als ik CS met een tnt2 speel is het beeld van veraf minder zuiver (ja ervaring :))en 4x4 evo2 zat bij de kaart dus is meer om te proberen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 12:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:26:
[...]

en dan? ik boot gewoon in normale modus... snap t nut van je reply niet echt :?

[...]
Doh en dan kijken of ie het dan wel doet, of foutmeldingen geeft, ff bij apparaatbeheer kijken, etc!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:43:
[...]

Doh en dan kijken of ie het dan wel doet, of foutmeldingen geeft, ff bij apparaatbeheer kijken, etc!
geen conflicten, het doet dan hetzelfde als altijd booten met 50 hz en in windows doet ie t gewoon normaal dus...

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
score van 9000 in 3dmark2001 met een athlon 1200 is volgens mij niet zo slecht hoor

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat je kaart gewoon defect is -> garantie claimen dus, zeker omdat hij het zelfde probleem geeft bij een ander systeem.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik haalde met een celeron 1200 en een TI4200 nog 8000 3DMarks. Score lijkt me dan toch wel een beetje aan de lage kant :P.

Maar ik zou iid gewoon garantie claimen :).

[ Voor 18% gewijzigd door iets op 23-06-2003 13:39 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 23 June 2003 @ 13:39:
Ik haalde met een celeron 1200 en een TI4200 nog 8000 3DMarks. Score lijkt me dan toch wel een beetje aan de lage kant :P.

Maar ik zou iid gewoon garantie claimen :).
ben ik mee bezig :)

iedereen bedankt voor de reply's, niet dat dr een oplossing uitgekomen is(ok ok rma-en) maar toch bedankt!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
ShotGun schreef op 23 juni 2003 @ 13:39:
Ik had der net even gezocht op Futumark.com naar scores van een Athlon 1200 met een Radeon 9500/9700 Pro en daar kwam een maximum uit van 10.000 punten, dus zijn score klopt redelijk goed hoor :)

Maar aangezien er op je TV etcetera geen goed beeld is, maar hij wel een goede score aflevert is inderdaad denk ik je ramdac een beetje brak. Garantie claimen is dan eigenlijk de enige en beste optie, wat je dus nu al hebt gedaan :)

The devil is in the details.

Pagina: 1