Winfax Pro 10 cannot connect to host

Pagina: 1
Acties:

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb problemen met sommige clients. Op de ene client werkt het programma zonder problemen, op andere clients wil ie geen verbinding maken met de host. Hij zegt dan " Unable to connect to host ....". Als ik dan ga pingen ziet ie em wel, als ik het ip adres opnieuw invoer lukt het ook, maar wanneer het programma vervolgens opstart en weer verbinding zoekt krijg ik weer die melding.

Iemand een idee hoet ik dit zou kunnen oplossen?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

als je bij www.symantec.com kijkt hebben ze n soort van database. daar staat dit probleem ook omschreven.
ik heb t n keer kunnen fixen door in t register een instelling te wijzigen in het fysieke IP adres van de HOST( deze was ook netwerkserver). de naam van de pc zou ook moeten werken.

EDIT:

dit dus (quote van symantec site)
To examine or change the registry key value:
1. Exit all open programs.
2. Click Start, and then click Run. The Run dialog box appears.
3. Type regedit and then click OK. The Registry Editor window appears.
4. Navigate to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Delrina\CommSuite\7.0\***WFXIFModems***\WinFax Fax Share

5. In the right pane, examine the following values:

Host Name or Port Name

6. If this IP address does not match the IP address of the Fax Sharing host, you must change it to match.
7. To change it, double-click it. This will open an Edit String window.
8. Change the IP address to match that of the Fax Sharing host and then click OK.

NOTE: The last octet of the number should not be a 0, 1, or 255.

dit staat hier

succes. dit heeft bij mij geholpen.

[ Voor 68% gewijzigd door bratos op 23-06-2003 12:31 ]

eerst kijken dan zeiken

• Mitsah
Bedankt voor de reactie...ik ga dit zeker proberen.

Nog ff wat anders...ik heb op symantec wel iets gevonden over Oleaut32.dll. Deze zouden overal hetzelfde moeten zijn. Dat is niet het geval, maar ik heb geprobeerd deze te overschrijven. Dan krijg ik van windows een melding dat dit bestand in gebruik is, terwijl ik alle programma's had afgesloten.

Hoe kan ik dit dan oplossen?

Verwijderd

Mitsah schreef op 24 June 2003 @ 11:34:
Bedankt voor de reactie...ik ga dit zeker proberen.

Nog ff wat anders...ik heb op symantec wel iets gevonden over Oleaut32.dll. Deze zouden overal hetzelfde moeten zijn. Dat is niet het geval, maar ik heb geprobeerd deze te overschrijven. Dan krijg ik van windows een melding dat dit bestand in gebruik is, terwijl ik alle programma's had afgesloten.

Hoe kan ik dit dan oplossen?
Dat had je ook aan mij kunnen vragen :? zit paar meter van je af... :*)

• Mitsah
Ok Phantasy...nu we er samen ook niet uit zijn gekomen (het updaten van Oleaut32.dll inmiddels wel), misschien dat iemand anders een oplossing heeft.

Het antwoord van bratos heeft helaas niet geholpen. Alle instellingen waren goed. Ik krijg exact de volgende melding na het opstarten van de pc:

WinFax Pro is unable to connect to the WinFax PRO Host station called 192.168.0.23. You cannot send or recieve faxes until you are connected to the WinFax PRO Host.

Problem: Unknown

Even een paar dingen.

- Wanneer ik het ip adres vervang voor de naam (Faxserver) helpt dit niet. Hij vind em overigens wel, maar na opnieuw opstarten weer bovenstaande melding.

- Oleauth32.dll is op de host en deze pc hetzelfde
- DCOM98.exe versie 1.3 update gedaan
- DCOM waardes zoals symantec beschrijft waren goed
- Netwerkinstellingen/protocol op client opnieuw ingesteld/geinstalleerd
- Netwerk is aanwezig, kan ook internetten en emailen, ook pingen naar host
- geen proxy aanwezig
- faxsharing hosts ip adres en port ip adres in client register zijn goed

Alles wat symantec dus aanbied als oplossing heb ik volgens mij dus gedaan...Iemand nog een ander idee?