Toon posts:

ASUS temperatuurprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mij ASUS A7N8X moederbord, als ik in de bios naar de temperatuur zie is mijn CPU (AMD xp 2000+) 81° C en in windows zegt hij dat hij maar 47° is (programma bijgekregen mij moederbord) en de heatsink is ook redelijk warm (na 10 sec verbrand je je vingers). welke meting moet ik nu geloven?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Die van 47 graden. Als je bij 81 je vinger op de heatsink haalt dan verbrand je meteen je vinger.

Welke versie heb je van asus probe, degene die bij je moederbord zat of zelf gedownload :) ?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
bij 47 graden brand je vinger niet, mijn proc draait volgens bios op 35 en mobo op 45 en in sisoft sandra zegt precies het tegenover gestelde, maar het draait allemaal stabiel dus het zal mijn een worst wezen.
maar als ik mijn vinger tegen heatsink doe voelt het lauw aan dus en ik ga er van uit dat het dus ongeveer 40 graden is. en aangezien jij je vingers brand na 10 seconden lijkt het me niet dat het op 47 graden draait
maybe je proc koeler erop nieuw op doen ofso.
of misschien zit ie er wel verkeerd op

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 23-06-2003 12:10 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

dat jeje vingers brand wil zeggen dat hij in elk geval warmer is dan 50 graden celsius. 81 graden lijkt mij een beetje warm, want volgens mij gaat het moederbord gewoon uit bij die temperatuur. Welk programma gebruik je in windows om je temperatuur te meten? ( niet elk programma is even goed ) probeer MBM eens :)

Haal de koeler er eens af, kijk eens of er voldoende pasta op het koelblok zit ( en ook niet te veel ) ongeveer 1 druppel is genoeg. Breng desnoods de pasta overnieuw aan. Check ook eens of het koelblok wel goed op de CPU zit ( dus niet te los, is mij ook eens overkomen :S )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De BIOS uiteraard :) De menselijke pijngrens ligt rond de 45 graden, dan heb je met het verbranden van je vingers weer een redelijk sluitend bewijs dat de temperatuur ver boven de 45 graden ligt. Maar hierover kun je ook meer dan zat informatie in de FAQ van dit subform terugvinden.

FAQ-zaakje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.