[Win32] Firewall maken? *

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22
Ik ben van plan om zelf eens te exprimenteren met het maken van een firewall. Ik weet alleen niet goed waar (en hoe) ik moet beginnen.

Waarschijnlijk moet ik iets doen met API's, alleen ik kan ze niet echt vinden in de MSDN. Kan iemand mij globaal vertellen in welke richting ik moet zoeken (bijv 'gebruik deze API call', of 'kijk eens naar het gebruik van sockets')? De rest kan ik er zelf dan wel bij vinden.
Of heeft iemand toevallig een stukje code klaarliggen wat daar op lijkt (van code leer ik het meest)?

Het is niet mijn bedoeling om hier een script request van te maken; ik ben benieuwd hoe ik een firewall moet maken. En ik weet dat het veel werk is...

Ik ontwikkel en test op Win2k SP3.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Zoals je zelf al weet zijn script-requests niet toegestaan. Wat jij doet is echter wel een beetje een script-request. ;)

Wat doet een firewall? Een firewall gaat ervoor oa voor zorgen dat bepaalde poorten afgesloten of opengesteld kunnen worden.
Wat heb je dan nodig? Wat is een socket? Een socket is eigenlijk een manier om een bepaalde poort van een bepaald IP adres te benaderen.

https://fgheysels.github.io/

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:21

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• edie
whoami schreef op 23 June 2003 @ 12:01:
Zoals je zelf al weet zijn script-requests niet toegestaan. Wat jij doet is echter wel een beetje een script-request. ;)
Misschien een klein beetje. Ik weet alleen niet waar en hoe ik moet beginnen. Ik had gehoopt dat iemand mij hier op weg kan helpen. :) Ik wil niet een compleet script hebben (als ik weet waarna ik moet zoeken zou ik die zelf wel kunnen vinden ;))
whoami schreef op 23 June 2003 @ 12:01:
Wat doet een firewall? Een firewall gaat ervoor oa voor zorgen dat bepaalde poorten afgesloten of opengesteld kunnen worden.
Wat heb je dan nodig? Wat is een socket? Een socket is eigenlijk een manier om een bepaalde poort van een bepaald IP adres te benaderen.
Helaas kan, voor zover ik weet, een socket niet. Met een socket maak je verbinding met een bepaalde port op een bepaald ip. Alleen mag die port niet in gebruik zijn, dus port 80 valt (bij mij) al af.
Verder is het niet handig op voor 65536 porten ook 65536 (server)sockets aan te maken.
Imo zijn sockets (in een dergelijk programma) alleen handig voor een proxy server,

Ik denk dat ik iets met een event (op systeem niveau) moet doen. Een event als 'verbindings aanvraag' kan er een zijn, maar hoe heet deze en waar zit-ie?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• edie

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Zoeken op 'firewall' binnen P&W hier geeft exact 3 resultaten, en in deze is het meeste wel besproken wat je wilt: [rml][ Delphi] Poort dichtgooien[/rml]

Professionele website nodig?

Pagina: 1