Toon posts:

Mn brander werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen,
Ik merk dat mijn brander.. AOPEN 5224 brander niet helemaal goed werkt met sommige cd's.

Mijn sony dvd speler leest ontzettend snel gegevens, maar de brander is ontzettend langzaam en heeft moeite met bestanden van cd's af te halen. Als ik wat installeer duurt het ontzettend lang. Ook heeft hij moeite met cd's lezen.

Branden gaat wel als een tierelier..

Wat ik ook wel vreemd vindt is dat hij mn sony dvd speler aanmerkt als aopen dvd speler....

Vooral mn battlefield cd 1 wil er maar niet in draaien, dan gaat het systeem hangen.

Ik vermoedde eerst een conflict met mn geluidskaart.. Maar heb beide een x verwijdert en opnieuw geinstalleerd en krijg geen fout meldingen..

De master slave settings zijn gewoon goed.

Windows XP+SP1
P4 2.67ghz
Radeon 9700 NP
Aopen 52x24
Sony dvd
512mb Ram
80GB 7200 RPM

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 09:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht is de leeslens van de CD brander vervuild of een beetje brak. Er wordt een andere lens gebruikt om mee te branden, dit kan de verklaring zijn dat het branden probleemloos gaat :) Maar waarom gebruik je niet gewoon voortaan de DVD speler om er CD's mee te lezen?

Voor de rest raad ik je aan om eventueel wat hardware/softwarematige issues te gaan troubelshooten. Zie de FAQ van dit subforum :)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 23-06-2003 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 23 June 2003 @ 12:00:
Wellicht is de leeslens van de CD brander vervuild of een beetje brak. Er wordt een andere lens gebruikt om mee te branden, dit kan de verklaring zijn dat het branden probleemloos gaat :) Maar waarom gebruik je niet gewoon voortaan de DVD speler om er CD's mee te lezen?

Voor de rest raad ik je aan om eventueel wat hardware/softwarematige issues te gaan troubelshooten. Zie de FAQ van dit subforum :)
Bedankt, ik heb er al 1 en ander vandaan gehaald, maar vind het gewoon klote...heb de pc net een maand..
Hij kan alles wel lezen behalve die Battlefield cd's en verder loopt hij dus enorm traag als hij een cd wel leest en iets met de data doet..

Als ik in mn bios kijk zijn de dma(?) gegevens van de dvd speler en brander gelijk..in ieder geval de gegevens staan hetzelfde.. kan dit het prob zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ook wel handig om te melden. Bij andere discs loopt de pc niet vast, maar installeert hij wel ontzettend langzaam..

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 19:09
op aparte ide kanalen hangen...

Verwijderd

Topicstarter
Flooperke schreef op 23 June 2003 @ 18:11:
op aparte ide kanalen hangen...
Ik heb mn ide kanalen al gewist en opnieuw geinstalleerd... helpt niet...

Verwijderd

garantie, ff terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt en een nieuw fikkertje halen.
Ik heb dezelfde en geen problemen met praktisch dezelfde config op mijn internet systeem

suc6

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 07:56 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:36

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 07:47:
[...]

Ik heb mn ide kanalen al gewist en opnieuw geinstalleerd... helpt niet...
:?

Je weet dat hij met ide-kanalen de 'aansluitpunten' op je moederbord bedoeld?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 21:16

AMDFreak

Intel is zo..

Kijk eens of je cdrom speler en je brander dezelfde IRQ delen?

Is die bf cd origineel of een kopietje? Kan zijn dat de brander moeite heeft met het lezen van dat merk cdr'tjes..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 11:53:
[knip]

Vooral mn bf cd wil er maar niet in draaien, dan gaat het systeem hangen.

[/knip]
hmmm. dat probleem heb ik ook. alleen kan mijn brander het juist wel lezen en mijn 48x16 dvd speler juist niet. dan reageert mijn hele dvd speler niet meer. dus volgens mij ligt dat aan de cd's niet aan de speler.

Verwijderd

Topicstarter
AMDFreak schreef op 24 juni 2003 @ 08:55:
Kijk eens of je cdrom speler en je brander dezelfde IRQ delen?

Is die bf cd origineel of een kopietje? Kan zijn dat de brander moeite heeft met het lezen van dat merk cdr'tjes..
Ja is gewone originele cd... en het vreemde is alleen cd1 pakt hij niet.. cd 2 wel..
En met kopieren van cd's gaat het dus langzaam

Verwijderd

Topicstarter
Zou het dan toch alleen aan die cd liggen???
Dat verklaart dan nog niet waarom mn brander zo langzaam proggies installeert...?

Verwijderd

Probeer eens DMA uit te zetten, heb dit een keer bij een vriend gehad en toen ik DMA uit zetten was het probleem verholpen

Verwijderd

Topicstarter
Ok.... dus de dma bij de brander uitzetten zeg je... hoe doe ik dat...? In mn MB?
Of gewoon in windows?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je windows XP hebt,

Ga dan naar apparaatbeheer, selecteer daar je uhh denk secundaire IDE controller, en kijk bij het tabblad Geadvanceerd.

Check voor de zekerheid ook die van je Primaire IDE Controller,

Welke Modussen staan daar?

PIO only of staat ie op DMA, indien beschikbaar....

Staan ze nou allemaal op PIO only, zet ze dan eventjes op DMA, indien beschikbaar :)s

Maak ik nog een edit erbij

Waarschijnlijk staat dus jouw DMA uit, daar worden jouw dvdspeler en brander heel erg traag van... gewoon niet lekker om mee te werken... kijk het na en verander het :)

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 26-06-2003 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op mijn werk, maar ze staan dacht ik allebei op dma.. dus de dvd speler en mn aopen brander...
In mn bios kan ik me herinneren staan wel allebei op dma...
Zou het kunnen zijn dat ze dan in windows daar niet op staan??
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik het prob.. alleen met mn burner heb en mn dvd prima werkt..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 10:19 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 10:10:
Ok.... dus de dma bij de brander uitzetten zeg je... hoe doe ik dat...? In mn MB?
Of gewoon in windows?
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 10:14:
Ik zit nu op mijn werk, maar ze staan dacht ik allebei op dma.. dus de dvd speler en mn aopen brander...
Hoe kan je dat nou weten als je niet weet waar je moet kijken? :S of ligt dat aan mij ;)

check nou maar eerst als je thuis bent... :P want je kan nu toch niet verder, want je moet werken!!! :+

Verwijderd

Topicstarter
hahah ach ja ambtenaar he :P

Verwijderd

niks mis met ambtenaren hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het verholpen... kan het kwaad als een brander en dvd speler op hetzelfde dma zitten? In mijn bios zaten ze namelijk beide op 3, ik heb nu de een op 2 en de ander op 3...
Pagina: 1