IE-based Browser topic

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Eerst maar enkele IE-based browsers (of skinners/uitbreidingen):
Avant Browser
Crazybrowser
MyIE2
Slimbrowser
En niet gratis:
NetCaptor ($29.95)

Let op: soms zit er (optionele) 3th party software bij, wat dat allemaal precies doet weet ik, maar let gewoon wat je installed (ik gebruik dat niet).

Ik ben nog niet zo heel lang met deze skins bezig maar heb bovenstaande uitgeprobeerd (behalve NetCaptor). Mij beviel Avant Browser het beste.

Avant Browser:
Afbeeldingslocatie: http://www.avantbrowser.com/images/sc.gif
Meest recente versie*: 8.01 Build 112, 24-06-2003, free

Crazy Browser:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazybrowser.com/images/screen.gif
Meest recente versie*: 1.05, 04-04-2002, free

MyIE2:
Afbeeldingslocatie: http://www.overseasky.net/myie2/images_screens/full_pre.gif
Meest recente versie*: 0.7.1355 Final, 20-06-2003, free

Slimbrowser:
Afbeeldingslocatie: http://www.flashpeak.com/sbrowser/snap_s.gif
Meest recente versie*: 3.59, 24-06-2003, free

NetCaptor:
Afbeeldingslocatie: http://www.netcaptor.com/images/shot.gif
Meest recente versie*: 7.2.0, 08-06-2003, $29.95

*Tijdens editten van dit topic, 27-06-2003

Ik kan nu een 'lange' lijst met voor- en nadelen gaan opnoemen, maar dat zouden dan mijn voor- en nadelen zijn :P. Eigenlijk alle skins zijn aanpasbaar aam de wensen van de user en hebben als belangrijkste features (tov IE): tabbed-browsing en build-in popup blocking. Daarnaast hebben ze elk nog vele andere extra's, maar je moet ze eigenlijk gewoon allemaal uit proberen.
Interessanter zijn de reden waarom iemand een bepaalde skin gebruikt, dus reply met de (het liefst onderbouwde) reden. Als je nog een andere skin weet/gebruikt, dan is dat natuurlijk ook het vermelden waard, graag met link.

Voorheen gebruikte ik Mozilla Firebird, maar ik werd het crashen op autocomplete (=bug die er al lang inzit) een beetje zat. Daarnaast zijn er nog altijd sites die eigenlijk alleen met IE werken. Dit topic is niet bedoeld om daar over te flamen, of te praten, maar om handige dingen (zoals uitbreidingen of settings) voor IE-skins; voor Mozilla is er een ander topic: Het grote Gecko-based browser overstaptopic! (voor Opera heb ik geen verzamel topic kunnen vinden)

[ Voor 5% gewijzigd door Jake op 27-06-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 13:46
Ik gebruik gewoon de standaard skin van MyIE omdat ik hier aan gewend ben. Als ik een ander erop zet dan ben ik gelijk weer een half uur aan het zoeken waar welke knop voor is of waar die zat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Mooie openingspost :)
Ik heb een tijdje MyIE2 gebruikt, maar naar mijn idee was het nogal buggy.
Vooral het feit dat je download wordt afgesloten als je MyIE2 afsluit is erg irritant. Toch blijft Tabbed-browsing ownen :)

Over de skins: Probeer Crystal eens, helder en duidelijk skin die er ook nog eens erg gelikt uit ziet. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door dxta op 23-06-2003 18:40 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik mis in de openingspost eigelijk ook nog de browser die juist voor het skinnen gemaakt is: de NeoPlanet Browser. Draait toch ook al een hele tijd mee dacht ik.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Skins wil ik niet. Extra meuk wat de boel nog trager maakt ook niet. Tabbased browsen lijkt me wel erg handig.
Klopt het dat Slimbrowser of NetCaptor dan de beste keus zou zijn? Dus Slimbrowser omdat het gratis is? ;)

Overigens zou ik het wel waarderen in het kort de bijzondere eigenschappen (voor/nadelen) van de verschillende browsers. Wat een mening is en niet lijkt me duidelijk. :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Skins zijn altijd optioneel, je kan ze ook gewoon uitzetten, net zoals de extra meuk. Probeer andes MyIE2 eens, is een zip file. Als ie niet bevalt, dir deleten en alles is er af.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
  • Laatst online: 23-08 11:41
Ik gebruik momenteel MyIE2, heb SlimBrowser ook geprobeerd, maar die vond ik wat minder. Netcaptor heb ik ook nog draaien, maar daar stap ik vanaf. Ik zie er de meerwaarde niet van in. (Sterker nog, het heeft minder features dan de andere genoemde add-ons.)

-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Heb een tijd NetCaptor geprobeerd. Werkt op zich wel aardig, alleen had t een aanta lflinke nadelen en een paar voordelen:

nadelen:
  • popups zijn altijd gemaximaliseerd in t venster, bij sommige dingen is dat heel ranzig!!!
  • af en toe een flinke memoryleak, niet alleen in beta's
voordelen:
  • je kunt de tabs slepen naar een ander plekje
  • zo'n leuk site icoontje op de tab :/
  • goeie adblocker
Later ontdekte ik Avant Browser, die tov NetCaptor wel wat minpuntjes heeft, maar ook weer veel voordelen en tis zelfs gratis!

nadelen:
  • je kunt de tabs niet zelf verplaatsen
  • geen leuk site icoontje op de tab :/
  • als bijvoorbeeld op een andere tab tweakers frontpage herlaadt, zie je de focus (invoerveld met knipperende cursor) nog wel op de tab waar je in bezig bent, maar de focus is wel weg! :( Dit is wel eigenlijk t enige grote nadeel vind ik.
  • geen adblocker
voordelen:
  • zoals op in openingspost te zien is: je kunt elke pagina minimaliseren maximaliseren resizen enz. waardoor popups dus gewoon hun ingestelde grootte hebben!
  • geen memoryleaks :)
  • als je pc crasht ofzo en je start daarna de browser weer, dan vraagt ie of je de pagina's die openstonden weer wilt openen.
Ik ben best wel tevreden over Avant Browser, op de focusbug na.

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
DUX schreef op 23 June 2003 @ 18:40:
Ik mis in de openingspost eigelijk ook nog de browser die juist voor het skinnen gemaakt is: de NeoPlanet Browser. Draait toch ook al een hele tijd mee dacht ik.
Misschien kan je er wat meer over vertellen? Op de site zelf staat niet extreem veel info (IMO).
Tnx 8)
Skins is misschien een foute term, maar in feite zijn het skins (of shells, etc.) over de IE engine; ze gebruiken niet meer geheugen dan IE zelf.

Dit is overigens op het moment mijn voorkeur. De browser staan op volgorde van voorkeur, het oordeel is niet altijd objectief, maar gewoon wat ik vind.
Avant Browser:
Voordelen:
• Handige Search-bar, die ook kan highlighten in een page.
• Links instelbaar of ze in fore- of background openen
• Na crash terug naar waar je was (maar dit zou ik eigenlijk niet mogen weten ;)).
Nadelen:
• Favicons werken (nog) niet.
• Scrolling in favorites werkt soms niet, soms wel (moet je even de favorites selecten), maar is eigenlijk een voordeel, want bij de rest moet je altijd selecten.
• Geen (goede) zoom.
edit: Nog geen popup whitelist, e.d. :|

MyIE2:
Voordelen:
• Plugins (uitbreidingen op MyIE2, nog niet gebruikt).
• Opera-like zoom-feature.
Nadelen:
• Tabs zijn niet zo duidelijk (misschien 'fix'-baar met een skin?).
Nieuwe tabs altijd in foreground (is dit een setting??), dus als active tab (=setting)
• Nog geen favicons.

Slimbrowser:
Voordelen:
• Favicons (tot nu toe alleen op tabs gezien, je moet het wel aanzetten).
• Ook search-bar die kan highlighten.
• Opera-like Zoom-feature (mist alleen een shortcut voor 'restore')
Nadelen:
• Geen nieuwe tab bij middle-mouse op link (voor mij valt ie hier al door af).
• Crashte een aantal keer, zonder echte reden...
• Geen nieuwe tab te maken door op toolbar te klikken.

Crazybrowser, tijd geleden gebruikt:
Nadelen:
• Redelijk oud.
• Ik vind het niet zo mooi :P.

Ik kies dus voor Avant, vooral op basis van de tabs. MyIE2 is een goede 2e, maar ik vind het gewoon net iets minder fijn.
Ik heb natuurlijk nog veel features gezien/gebruikt, maar die vind ik niet zo belangrijk.

En nog even dit:
Ik lees wel eens dat mensen hun links niet kunnen rangschikken (op de links-bar); dat gaat, meestal, gewoon via het op volgorde zetten in de links-groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Zo ziet mijn IE variant eruit;

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=168694

De browser heet Savanna en het is nog een work in progress. Wat al wel werkt (afgezien van browsen, googlen, downen, etc.) is tabbed browsing, bookmarks en skins, alhoewel er tot nu toe slechts 2 skins voor zijn; default Windows XP en brushed metal look. Wegens de Apple Safari look en alle legal issues daaromheen is deze browser moeilijk op het internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zien er wel allemaal goed uit die browsers vind ik, maar of ze snel zijn betwijfel ik. IE is op zich al niet de snelste dus.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik gebruik normaliter Phoenix/Firebird maar in gebruik zie ik weinig verschil in snelheid. Savanna gebruik ik voor de sites die Phoenix niet goed weergeeft, online virusscanners en voor WIndows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 10:26:
... maar of ze snel zijn betwijfel ik. IE is op zich al niet de snelste dus.. :/
Kom maar met cijfers, zou ik zeggen. Ik merk weinig tot geen verschil in: Opera 7, Mozilla Firebird, Mozilla Suite*, Internet Explorer, Crazybrowser, Avant Browser, MyIE2 of Slimbrowser
* Mozilla Suite start wel iets langzamer op, als je quickload niet aan zet.

De cijfers die ik ken (van onbetrouwbare online-tests) geven Mozilla vaak als 'langzamer' aan dan IE, feitelijk zijn ze allebei snel.
offtopic:
Maar ja uit ander topic:
PC_Freak schreef op 22 June 2003 @ 21:13:
m'n mening erover is: IE is op zich al redelijk instabiel (bij mij toch meer dan mozilla) dus die plugins zullen de stabiliteit alleen maar verslechteren. veel zijn dan ook erg log...
------- [/quote]
Als er IMO iets te log is, dan is het Mozilla (suite) wel. Dat is niet alleen mijn mening, maar ook die van de makers, daarom gaan ze het minder log maken: door 'over te stappen' naar Firebird/Thunderbird. Maar dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Joop's Browser (The fax editition :P) :D
Tis niet echt serieus, ik weet niet eens of ie nog wel werkt :P Maar het is reuze handig dat je de hele tijd een animated fax voor je neus ziet :D 8)7

ff serieus nu : ik las hierboven over Savanna, dat lijkt me erg handig, omdat je tabbed kan browsen, iets wat IE gewoon al 10x slechter maakt dan Mozilla :) Ik kan echt niet meer zonder :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:57
Glacier schreef op 24 juni 2003 @ 14:44:
Joop's Browser (The fax editition :P) :D
Tis niet echt serieus, ik weet niet eens of ie nog wel werkt :P Maar het is reuze handig dat je de hele tijd een animated fax voor je neus ziet :D 8)7

ff serieus nu : ik las hierboven over Savanna, dat lijkt me erg handig, omdat je tabbed kan browsen, iets wat IE gewoon al 10x slechter maakt dan Mozilla :) Ik kan echt niet meer zonder :9~
En die layout van Savanna :9~

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myie2 gebruik ik, en ik vindt het een goeie snelle browser, je hebt ook veel sidebars en plug-ins er voor, ik gebruikte eerst mozilla maar die was zo sloom vond ik, en bepaalde web pagina's gaf die niet goed weer.
Verder heb ik hier een hier een linkje, met meer plug-ins en sidebars.
Trouwens die wheater plug-in vindt ik reuze handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op 24 juni 2003 @ 13:58:
[...]

Kom maar met cijfers, zou ik zeggen. Ik merk weinig tot geen verschil in: Opera 7, Mozilla Firebird, Mozilla Suite*, Internet Explorer, Crazybrowser, Avant Browser, MyIE2 of Slimbrowser
* Mozilla Suite start wel iets langzamer op, als je quickload niet aan zet.

De cijfers die ik ken (van onbetrouwbare online-tests) geven Mozilla vaak als 'langzamer' aan dan IE, feitelijk zijn ze allebei snel.
offtopic:
Maar ja uit ander topic:
PC_Freak schreef op 22 June 2003 @ 21:13:
m'n mening erover is: IE is op zich al redelijk instabiel (bij mij toch meer dan mozilla) dus die plugins zullen de stabiliteit alleen maar verslechteren. veel zijn dan ook erg log...
------- [/quote]
Als er IMO iets te log is, dan is het Mozilla (suite) wel. Dat is niet alleen mijn mening, maar ook die van de makers, daarom gaan ze het minder log maken: door 'over te stappen' naar Firebird/Thunderbird. Maar dat
als ik IE vergelijk met Mozilla Firebird dan is deze laatste toch veel sneller dan IE.

en de suite van mozilla idd niet omdat die veel te veel functies bevat die hem zwaar maken, daarom dat firebird uiteindelijk de opvolger wordt van mozilla met minder functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
offtopic:
Zoals je kan lezen in de beginpost heb ik Mozilla Firebird (FB) best lang gebruikt, ik heb dan over máánden. In mijn ervaring is FB ongeveer net zo snel als IE, maar IE heeft geen tabs dus is IE langzamer in gebruik. Met een IE-based browser is dat voordeel voor FB weg. FB is iets sneller uit zijn cache, IE is iets sneller vanaf het i-net (maar ècht verschil merk ik niet).

Het blijven crashen, op autocomplete, van FB (=> ook steeds mijn cache leeg) was voor mij echter reden om naar een andere browser uit te kijken. FB kan best een (hele) goede browser worden, maar is het nog niet.

Wat mij trouwens wel opvalt bij deze IE-based browsers, is dat de meesten toch wat moeite met de popup blocker hebben (of beter het nog niet helemaal goed gemaakt hebben). Op de verschillende fora lees je daar ook best veel over. Mozilla Firebird (FB) heeft dat wel goed voor mekaar. Gewoon super-simpel: blok alles waar niet op geklikt is, behalve de white-list: simpel EN effectief (FB heeft dan wel een bugje dat ook ik kleine popups de favorites/bookmarks staan, maar dat heeft weer weinig met de popup-blocker te maken :P).

Voor mij is op dit moment het feit dat popups in MyIE2 altijd een nieuwe tab zijn (en dus 100% en background: dat laatste is mijn voorkeur voor nieuwe vensters, maar niet voor gewenste popups) de reden om Avant als voorkeur te bewaren (ook al is daar geen whitelist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Jake schreef op 23 June 2003 @ 19:19:
Misschien kan je er wat meer over vertellen? Op de site zelf staat niet extreem veel info (IMO).
Sorry dat ik wat laat reageer :)

De NeoPlanet Browser is gebouwd op de IE engine zoals dit topic aangeeft. Ik gebruik hem zelf niet, maar dat heeft meer te maken met dat ik niet zo snel overstap naar iets anders.

Ik denk dat deze pagina wel een goede functiebeschrijving geeft van de functionaliteit die de browser biedt. In eerste instantie is het scherm erg druk maar je kunt een hoop wegklikken. Kreeg niet de indruk dat hij sneller was dan IE en hij startte ook wat langzamer op. Hij heeft wel een percentageteller van hoever je pagina binnen is, en dat mis ik wel bij IE :)

Afbeeldingslocatie: http://www.neoplanet.com/images/skin_archive/screenshots/19990428-174019-26293204189702524/largeScreenshot.gif
Voor meer skins: klik hier.

Ik heb het geprobeerd in ik meen 1999 dus er kan vanalles veranderd zijn intussen. Het gevoel bleef bij mij hangen dat het met name een browser was die er voor de skinsupport gemaakt was.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

In het verleden heb ik wel eens NeoPlanet gebruikt. Was nog in mijn Pentium 133 tijdperk, was toen wel aardig. Netcaptor heb ik ook eens bekeken, maar vond die niet zo geweldig.

Vervolgens IE maar gelaten voor wat het was. Ik gebruik het alleen nog om te internetbankieren. Voor de rest gebruik ik Mozilla Firebird. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Ik geloof niet dat NeoPlanet nog echt ontwikkeld wordt. De meeste skins zijn van 1999, en de nieuwste versie is van 15-02-2001 (de digital signature tenminste).

Persoonlijk zet ik de juist altijd uit (zodat het zoveel mogelijk binnen windows past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na deze thread een weekje geleden bekeken te hebben, heb ik bijna alle shels uit de openingspost een dag uitgeprobeerd... Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij Avant Browser. Persoonlijk doet deze shell me het stabielst aan, en ook qua snelheid presteert hij net iets beter dan de anderen. De skins die ervoor te krijgen zijn zien er leuk uit, maar ik heb hem toch gezet op de standaard XP skin (Luna) om een beetje het IE gevoel te bewaren zodat de gewenning wat makkelijker zou verlopen. Nu ik eenmaal IE met tabbed browsing en een ingebouwde popupkiller heb gebruikt wil ik nooit meer terug naar standaard IE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op 24 June 2003 @ 17:28:
offtopic:
Zoals je kan lezen in de beginpost heb ik Mozilla Firebird (FB) best lang gebruikt, ik heb dan over máánden. In mijn ervaring is FB ongeveer net zo snel als IE, maar IE heeft geen tabs dus is IE langzamer in gebruik. Met een IE-based browser is dat voordeel voor FB weg. FB is iets sneller uit zijn cache, IE is iets sneller vanaf het i-net (maar ècht verschil merk ik niet).

Het blijven crashen, op autocomplete, van FB (=> ook steeds mijn cache leeg) was voor mij echter reden om naar een andere browser uit te kijken. FB kan best een (hele) goede browser worden, maar is het nog niet.
offtopic:
ja da heb k soms ook voor dat autocomplete crasht, maar voor de rest heb k er niet veel op aan te merken dus blijf ik bij firebird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:56
Weet iemand hoe ik MyIE2 als standaard browser kan instellen, kan het bij de opties niet vinden :)

Dat is opgelost :P

Kan ik ook nog ergens instellen dat hij de javascript vensters niet full screen moet openen ? :)

(ook vaag dat je de grootte van de vensters niet kan veranderen, alleen maar fullscreen :? )

[ Voor 54% gewijzigd door Sir_Killalot op 30-07-2003 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op 24 juni 2003 @ 14:46:
[...]

En die layout van Savanna :9~
Jah.... die is dus gejat!
Pagina: 1