CA Arcserve 2000 SCSI port error E6300

Pagina: 1
Acties:

• heijckmann
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-12-2023
Deze foutmelding krijg ik op een Dell PowerEdge 2400 server met een Dell PV110T DLT1 tape streamer. Het gevolg hiervan is dat de backup word overgeslagen omdat de fout zich zo vaak herhaald in korte tijd. Het gekke is dat ik de ene week nergens last van heb en de andere week 4 van de 5 backups mislukken.

Op de site van CA staan enkele tips maar dat heeft het probleem nog niet kunnen oplossen. De kabel heb ik allemaal nagelopen en de terminations.

De tapestreamer is op de onboard SCSI controller (adaptec 7880) aangesloten samen met een cd-rom speler van NEC. Arcserve is voorzien van SP4 en alle andere updates. De drivers voor de SCSI controller zijn de nieuwste en zijn afkomstig van Dell.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Zie ook www.heijckmann.nl/vh1.jpg voor een schermafdruk

Update:
Besturingssysteem: MS Windows 2000 met SP3

[ Voor 4% gewijzigd door heijckmann op 23-06-2003 22:35 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44

Arno

PF5A

Dell heeft een mooie diag tool. Draai die eens en check de output. Als er errors instaan, moet je Dell bellen en dan vervangen ze het moederbord als deze nog garantie heeft.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• heijckmann

Verwijderd

nee een tooltje dat op de server zelf draait en/of erbij is geleverd op cd :)

klinkt misschien heel stom maar heb je al geprobeerd de kabels goed aan te duwen en te rebooten?

*edit2*

heeft het wel ooit gewerkt in deze configutratie of is dit een net geinstalleerde streamer

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 12:18 ]

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 09:04

xAn52

Whatever...

Of haal de CD eraf, wij gebruiken altijd een dedicated SCSI kaart voor de tapeunits ivm met requests/resets voor andere devices aan de bus.

Verwijderd

Een collega van me heeft dezelfde melding ook al gehad, ook op een Dell server. Bij em lag het aan een slecht werkende SCSI-kabel. Het is het proberen waard hem eens te vervangen.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Helpt een reboot van de server?
Ene week wel, andere week niet: Gebruiken jullie toevallig 2 stuks tapes (die ene, de ene week, die andere de andere week).

Heb je iets meer informatie over de dingen die je al uitgesloten hebt/uit laten zoeken?

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Staat je SCSI tape device en SCSI adapter op de Certified Device List ?

• heijckmann
Ik heb reeds alle stekkers een keer los gehad en opnieuw ingestoken. Ook heb ik verschillende drivers voor de SCSI kaart geprobeerd, zowel de nieuwste drivers van Dell als van Adaptec.

Na de crash van de RAID controller een tijdje geleden is een nieuwe installatie uitgevoerd. Dit heeft er voor gezorgd dat de melding een tijd weg in gebleven, het heeft altands de backup niet beinvloed.

Voor de zekerheid heb ik de lijst met certified devices gecontroleerd. Staan er bij op. Ook met de juiste firmware voor de tape drive.

Wij gebruiken voor de backup 12 verschillende tapes, 4 week tapes en 8 dag tapes. Een reboot heeft een effect. Af en toe valt de spanning wel eens weg en wordt de server door de UPS afgesloten. Dit heeft geen enkele invloed.

In iedergeval zal de SCSI kabel even vervangen door een ander exemplaar en de cdrom speler afkoppelen. Kan iemand mij nog meer info geven over dat diag tooltje?
Pagina: 1