Donker beeld in games met Radeon 9700NP

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Ik heb vorige week een Club 3D Radeon 9700NP 128MB aangeschaft voor het volgende systeem

ASUS A7N8X non deluxe
AMD 2500+@3200+ _/-\o_
2 x 256MB PC3200
in een leuke Antec case met een 350W voeding van Antec

De Radeon zelf heb ik niet ge OC'd en ik scoor in 3DMark2003 zo'n 4300 punten (wel aardig toch, of is dit te laag voor deze specs :? )

Maar goed, het probleem is dus als volgt, als ik in Windows zit ziet het beeld er perfect uit (echt superstrak 2D) en ook prima wat betreft kleuren.

Het viel me eigenlijk al meteen op toen ik 3DMark2003 ging draaien dat het beeld erg donker is in het gedeelte van de vrouw met dat zwaard en die trollen. (in het stuk met die vliegtuigen is alles prima)

Toen ik vervolgens Vietcong ging spelen was het beeld ook erg donker (in de gebouwen zie je werkelijk bijna niets |:( )

Heeft iemand wellicht een oplossing, want de kaart presteerd t.o.v. mijn vorige kaart (GF 4200) stukken beter.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe zit het met het contrast en de helderheid van je monitor :? heb je hier al eens naar gekeken :?

nieuweste drivers geintalleerd :?

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:27

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Mmm ff nadenken. Je kan in advanced options, je game gamma opkrikken. Dus je gamma in je os blijft zoals hij is. Alleen als je gaat gamen wordt je gamma verhoogt. Dan zie je weer genoeg.

Welk?

Verwijderd

je kunt bij je drivers ook dingentjes instellen voor helderheid, gamma etc..
Score is overigens niet echt denderend, ik haal een hogere score met wellis waar een ietwat geclockde 9700 np maar een veel langzamer systeem..

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat het een Gamma instelling is. Probeer anders idd een driver reinstall/update.

Over je 3dmark score: ik haal met een vergelijkend systeem (Abit nf7-s, xp2500+ en 512mb pc3200) 4601 standaard. (ook met een club3d 9700 np) zelfs is mn cpu niet ge-oc'd. Dus ik denk dat jet als je met drivers gaat kloten je score wel omhoog gaat, en wellicht ook je brightness ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Supershiva
Tnx voor alle snelle replies, ik heb de nieuwste BIOS van het mainbord geinstalled en ook de meest recente drivers voor zowel het moederbord als de Radeon 9700 (Catalyst 3.4),
Nu zag ik alleen nog ergens in die UBER lange threads iets gelezen over een Rev van je Radeon, ik zag dat iemand van z'n Club 3D 9700NP kaart een rev 3.0 had, (een posting van iemand eind mei)

Ik kan me herinneren dat ik een rev 2.0 in mijn systeem heb zitten (is dit dan een of andere gerefurbishde ouwe meuker |:( ) Terwijl het toch echt een nieuwe shipment is (volgens ECL dan)

Ik heb gisteren wel ff zitten klooien met de Brightness in de drivers maar dat hielp weinig (ik had de Brightness op 150 gezet)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Kun je hem op een andere monitor proberen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Supershiva
Nee, momenteel helaas niet, als het goed is krijg ik in de loop van deze week wel een nieuwe monitor en kan ik dit wel testen

• Supershiva
Probleem opgelost _/-\o_

ff rondgezocht op het forum van www.rage3d.com en er bleken meer mensen met dit probleem te zijn.

De oplossing is als volgt

Gewoon hun tooltje installeren "Rage3d Tweak" en dan dmv de hotkeys in de game zelf de Brightness, Contrast en Gamma aanpassen, werkt PERFECT
Pagina: 1