Toon posts:

Automatisch veranderen gebruikersnaam office

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We maken hier met een 80 clients gebruik van een terminal server oplossing. Iedere user maakt gebruik van de diverse office pakkeeten (word excel, bla ,bla) nu is dit pakket geinstalleerd als administrator. Wanneer een gebruiker bezig is in een document en een ander opent hetzelfde document dan krijgen ze dus "document is in gebruik door administrator". Nu willen we voor elke user (op elke terminal server) de naam gaan aanpassen. Dit zou neerkomen op 3*80=240 wijzigingen.........

Kan ik op de een of andere maier een of andere batchfile maken (kixtart of zow) waarmee dit automatisch gebeurt? Aan de hand van de username bijvoorbeeld?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke naam wil je dan aanpassen,

de naam van de gebruiker of de naam van het document :?
de naam waaronder office is geregistreerd :?

ik kan het niet helemaal volgen zoals jij het zegt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten op 23-06-2003 11:31 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41

Korakal

Up up up!

Hetgene je normaal instelt in Word bij Extra>Opties>Gebruikersinfo.
Dat is de naam die Office meegeeft als 'auteur' bij je bestanden en laat zien in het opstartscherm van de Office applicatie.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 11:26:
Hallo,

"nu is dit pakket geinstalleerd als administrator".
Wanneer een gebruiker bezig is in een document en een ander opent hetzelfde document dan krijgen ze dus "document is in gebruik door administrator".
quote]

Het gaat mij dus om de gebruikersnaam waarop office "geregistreerd" is. De gebruikersnaam in het pakket.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Regkeys zijn (bij Office 2000):
HKCU\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\UserInfo\UserInitials en
HKCU\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\UserInfo\UserName

Beide zijn echter van het type Binary, en dus niet eenvoudig aan te passen. Wij hebben er "20 00 00 00" (HEX) van gemaakt = " " (spatie).

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er meer om dat je ook daadwerkelijk kan zien wie een bepaald document in gebruik heeft. Dus " " (spatie) heeft voor mij niet echt zin, dan kan ik net zo goed administrator laten staan.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je hier waarschijnlijk ook niks aan:
http://ctxex10.citrix.com...492&messageID=62083#62083
Daar staat beschreven hoe je kunt zorgen dat de gebruiker (éénmalig, als je centrale profielen gebruikt) gevraagd wordt om het invoeren van de naam (ja ja, is nog steeds niet automatisch). Samengevat, de door mij genoemde regkeys weggooien. Nu maar hopen dat je geen mandatory profielen gebruikt (doen wij wel).

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Volgens mij (gebruik niet vaak Terminal Server) kun je tijdens de installatie van een pakket op de Terminal Server aangeven voor wie het allemaal geïnstalleerd wordt en of het ook als die gebruiker geïnstalleerd moet worden.

Maar goed, dat zul je wel al bekeken hebben neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan ik denk ik wel iets mee, nog niet automatisch natuurlijk maar met een beetje inzicht van de eindgebruiker moet het te doen zijn! Thanx.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog ff een vraagje. Kun je op de een of andere manier een registry file uitvoeren zonder dat ie vraagt of je de wijzigingen in het register wilt toevoegen en zonder dat je de bevestiging krijgt dat het goed gegaan is? Het gaat mij er dus om dat de gebruiker niet hoeft te "klikken" om verder te gaan.

Verwijderd

Regfile overzetten naar Kixscript of VBscript van maken, dan kun je zonder bevestiging regkeys aanpassen.
Pagina: 1