Toon posts:

DVD's branden via netwerk mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het verhaal ffe uitleggen.
mijn broertje en ik gaan een dvd brander halen(binnenkort lite-on) nou zou ik hem graag in de server willen doen zodat we hem allebei kunnen gebruiken wanneer we willen en dat hij of ik niet op hem of mijn computer hoeft te zitten :D

Weet iemand hier een oplossing voor. dat nero hem ook zelf leest, of die dat thuis ook zo gedaan heeft. Met mijn cd brander is het toen niet gelukt (8>

Als iemand een oplossing heeft graag.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja het zou misschien wel via VM ware kunnen?

Maar ik denk dat hier veel over geschreven is. Je zou de search eens kunnen proberen.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 19:36

jep

Nero? Een windows server dus?

In Linux is dit in ieder geval makkelijk te realiseren. In windows ook, met een beetje creativiteit. Weet iemand ei'k of dat dmv een networkmapping kan in windows?

Ik geloof 't wel, netwerk-branden iig. :)

Succes!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 22:15

NBK

Weercam-Avatar

Gewoon met een VNC of PC Anywere achig programma en nero op de server

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Ik weet een oplossing :)
Wat heb je nodig:
Linux, Apache en webCDwriter http://JoergHaeger.de/webCDwriter/

Ik gebruik hem thuis naar volle te vredenheid.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

En wie gaat er dan elke keer naar de server toelopen om een CDR/DVDR in te voeren?

Als CD/DVD drive kun je hem iig gewoon delen over het netwerk.
Wat Nero ermee kan? Geen idee.

Maar waarschijnlijk ben je met een USB2.0/FireWire extern brandertje functioneler uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 11:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom maak je eigenlijk een totaal nietszeggende titel in CAPS :? 8)7

Niet meer doen dus .. Lees aub de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door, mocht je nog lang met plezier van GoT gebruik willen maken.

Ik heb de titel maar voor jou verduidelijkt :)

• jep
  • Laatst online: 21-03 19:36

jep

Nero kan over je netwerk fikken. :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DiscJuggler kan ook over een netwerk branden.
Als het moet kan het ook over het internet. De client, die op het werkstation draait, bouwt als eerst lokaal de image, die wordt naar de server gestuurd welk hem dan op zijn beurt gaat branden. Hoef je zelfs niet eens voor op je server te zitten.

Ik weet dat dit progsol het kan, verders geen ervaring mee.
Kijk maar DiscJuggler homepage

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 23-06-2003 11:30 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reactie ik zal is kijken hoe ik het ga fikken en balus sorry van de capslock vind ik zelf ook aso komt schreewerig over. sorry

Eddy man

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 16:14
Hou neroNET in de gaten. voor alsnog beta en geen DVD support, maar dat zal naar mijn idee niet lang meer duren.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
DiskJuggler kan het al jaren en het werkt. :)
Ik heb zelf geen DVD brander maar met CD's werkt het naar behoren.

Alleen is het niet bevorderlijk om te gaan branden als de ander zit te gamen. :P

Senile! Senile Oekaki

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

_bas_ schreef op 23 June 2003 @ 12:49:
DiskJuggler kan het al jaren en het werkt. :)
Ik heb zelf geen DVD brander maar met CD's werkt het naar behoren.

Alleen is het niet bevorderlijk om te gaan branden als de ander zit te gamen. :P
Je bent zo-wie-zo al dom bezig als je op een server gaat zitten gamen >:)

En volgens mij hebben ze het hier over 1 server, 2 werkstations. En dan zal je er met gamen echt geen last van hebben hoor.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Kan je niet gewoon de DVD brander in je server delen. En dan op iedere PC waar je hem wil gaan gebruiken toevoegen.

Deze Computer --> Extra --> Netwerkverbinding maken

Dan zoek je die DVD brander, en staat hij volgens mij gewoon tussen het lijstje.

• tweakerbee
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:29:
Thnx voor de reactie ik zal is kijken hoe ik het ga fikken en balus sorry van de capslock vind ik zelf ook aso komt schreewerig over. sorry

Eddy man
Je hebt de nettiquette dan zeker nog steeds niet gelezen? Anders wist je wel dat signature achtige dingen (naam / thnx / groetjes e.d.) niet gewaardeerd worden. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• Brazza
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Nu alleen nog iemand die je cdr's erin doet! Ga er morgen ff mee spelen. Lijkt me wel wat.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Brazza schreef op 24 June 2003 @ 02:02:
Nu alleen nog iemand die je cdr's erin doet! Ga er morgen ff mee spelen. Lijkt me wel wat.
Als je er altijd een nieuwe recordable in doet als je de oude er uit haalt hoeft dat niet.
Maar gewoon lokaal met Nero een image maken en naar de server kopieeren, dan naar de server toelopen en daar het image branden.

• LeNNy
  • Laatst online: 15-03 22:29
Voor zover ik het kan bekijken en je windows 2000 / 2003 server gebruikt kun je het volgende doen.

1: Ahead Nero en Ahead InCD op de server installen. Netwerk driveje mappen naar beide pc's. Als je wilt fikken loop je er ff heen en bak je de hap. Je moet er wel een 100Mbit netwerk hebben liggen, want fikken 2.4x trekt zo'n 3,4Mb/sec aan verkeer.
Eventueel kun je als er al een lege disc in de recoreder ligt via eem terminal service client op de server aanmelden en dan gaan fikken.

2: Als je +RW's en Ahead InCD gebruik kun je een lege +RW disk in je fiken stoppen en op de workstation een mapping maken naar de driveletter van de fikker. Je kunt dan via de verkenner files moven / kopieren naar de gescharede drive. InCD gaat de data dan ook fikken. Dit gebeurd dan op basis van Packet Writing (UDF).

• Brazza
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

OlafvdSpek schreef op 24 juni 2003 @ 02:23:
[...]

Als je er altijd een nieuwe recordable in doet als je de oude er uit haalt hoeft dat niet.
Maar gewoon lokaal met Nero een image maken en naar de server kopieeren, dan naar de server toelopen en daar het image branden.
Dan bedoel ik wel remote branden hé! Tenminste als dat ondersteund wordt. SSH oid

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik brand zelf ook altijd over het netwerk. Het enige wat belangrijk is, is de snelheid van je LAN en of die snelheid constant is.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dvd branden over het netwerk doe ik ook wel is op 2x en dat gaat prima, en als het netwerk het niet meer zou kunnen trekken heb je altijd burnproof op de brander.
vanuit nero direct lijkt mij onmogelijk.
maar je kunt natuurlijk ook gebruik maken van bureablad delen van windowsxp/2003, dat werkt snel en makkelijk zonder extra hulpprogramma's. ;)
Pagina: 1