[win2kas]Fout 619 bij vpn inbellen

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Goodmorning, ik heb 1000000en topics gevonden over fout 619 bij inbellen op een netwerk, maarja die topics gingen niet echt over mijn probleem, hoewel ik wel dat probleem heb, alleeeeeen, is mijn probleem server-side, en niet client-side. Ik heb dus thuis een domein-based netwerkje draaien, waarvan 1 pc als een PDC functioneerd, hier draait onder andere dns, wins en routing and remote acces op. Tevens had ik hiervoor ook al zo'n config draaien, met geen problemen, alleen was de hardeschijf overleden waardoor ik nu een nieuwe installatie moest doen. Hierbij heb ik bij de routing and remote acces gewoon zo ingesteld als bij de vorige installatie, alleen nu als ik wil inbellen, vanaf waar dan ook, krijg ik steeds fout 619! ik heb 1 draadje kunnen vinden hier op got, daar staat een link die verwijst naar de microsoft site, die ook de server-side van dit probleem beschrijft, hier vertellen ze dat de rras niet goed geintegreerd is in de active directory, en ze leggen ook mooi uit hoe je dat even nog kan doen, affijn ik gedaan dus, en ging allemaal goed, maarja je raadt het al, ding werkt nog steeds niet :)

het is een engelse win2kas sp3 installatie, waar ik alleen pptp gebruik op de hoogste encryptie, (128bit). De verbinding geschied over kabel (quicknet/multikabel) en de pdc hang direct aan internet, uiteraard maak ik gebruik van NAT, ik heb dus geen speciale poorten doorgemapt, ik geloof ook dat dat niet eens hoef.

• Mister_X
*kick* iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Bij PPTP heb je wel poorten nodig: namelijk 1781 en het GRE protocol. Het is denk ik een firewall probleem. Er is best veel info over te vinden op internet.

Zoek eens op firewall and windows 2000 PPTP VPN

Oh ja, het kan ook nog een firewall probleem zijn op je locatie waaruit je wil verbinden. Een router die bijvoorbeeld geen PPTP passtrough ondersteunt. En in sommige PAT/NAT configuraties werkt het ook niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 13:38 ]

• Mister_X
hmz ok. thx, maar op me server staat niet echt een firewall, alleen NAT (dmv routing and remote acces setup) draait op de internet netwerk kaart. die blokt dus (theoritisch) al het inbound verkeer behalve dat gemapt staat. Daarom vind ik eht zo vaag, maar zal effe die poort doormappen, trouwens, geen idee waar ik GRE kan doormappen (weet wel wat het is hoor, protocol 47 toch? :) )

net effe dingetje doorgemapt, mocht niet baten, als ik via me netwerk op interne ip wil doet ie het ook niet!! dus het ligt denk niet aan de poorten...

[ Voor 23% gewijzigd door Mister_X op 26-06-2003 14:58 ]