Toon posts:

ATI 9700 NO-PRO probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht en deze vertoont af en toe rare kuren. Eerst had ik een GeForce 4 ti 4200 64mb, deze heb ik eerst helemaal gedeinstalleerd, uninstall driver en ik had zo'n geforce tweakutility draaien, die is ook weg. Ati kaart erin gedaan en de drivers laten laden, even later nog een update van catalyst drivers eroverheen en rage3d erbij gedaan. Als ik nu muziek luister of naar een film kijk stottert hij een beetje? Wat natuurlijk absoluut niet mag gebeuren bij zo'n kaart. Weet iemand wat ik kan doen en ik wil natuurlijk niet meteen een nieuwe installatie doen van windows....

sys specs:

ASUS p4b533 - p4 @ 2.4 - 512 Corsair DDR @ 433 - Club3d ATI Radeon 9700 NO-PRO - Windows XP (SP1)

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Ik heb dit soort vage problemen ook gehad in het begin van mijn aanschaf van mijn Radeon (wel pro overigens). Ik ben NOOIT te beroerd om goed te zoeken, maar na eenweekend van kloten en proberen en dan NOG niet voor elkaar hebben, heb ik alles opnieuw geinstalleerd.

Toen draaide het pas lekker. Dus.....................

PS: probeer ook de Omega drivers eens. Die werkten bij mij wel goed!!!!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Bij mij zowat hetzelfde, toen ik de bios van mijn oude ECS mobo update werkte wel alles lekker.

In de search vind je een topic daarover.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
omega drivers en anders reinstall... hmm das best jammers. Maar goed thx!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

• Nieuwste BIOS voor je moederbord gebruiken
  • Intel's INF update utility draaien (Zie hier) voor het updaten van de i845 chipset drivers.
  • Eens even testen op default clockspeeds in plaats van overklokt
  • Kijken of je geluidskaart niet toevallig in het slot direct onder je videokaart zit (ivm gedeelde IRQs)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

misschien te hoog geclocked of misschien werkt je mobo nog niet goed samen met de kaart (oude bios bijv..)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad! Het was dan wel met een ATI Radeon 9700 Pro MAYAII.

Ik had ook allemaal stotteringen in het geluid, en als ik een film afspeelde. Toen ik mijn Sounde Blaster Live 1024! eruit haalde en mijn onboard soundcard inschakelde was het probleem verholpen!

Heb je toevallig ook een Sound Blaster Live 1024! geluidskaart? Of in ieder geval één van Creative?
Pagina: 1