Toon posts:

PC geeft nul piepjes tijdens boot...

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een dual 700 mhz staan dacht ik.
Als ik um aanzet gaan de processoren draaien en ik hoor ook de hdd aanslaan...
Ik hoor alleen geen 1 piepje en ik krijg dus ook geen beeld of wat ook.
Dit is ineens van de een op de andere dag.
Iemand enig idee :S

Ik heb natuurlijk alle kabels enzo al gecheckt en ook de videokaart verwisseld maar daar ligt het dus niet aan :S

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je mobo geen kick geeft, denk ik dat misschien 1 van je processors het loodje heeft gelegt. Misschien (ik weet niet of dat kan geen ervaring met dual processors :P ) de processors eruit halen en 1 voor 1 testen.....
En al in de : Search gekeken of op : Google of misschien dat hier nog iets bij staat: Technische PMG FAQ

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 23-06-2003 10:07 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Controleer ook je luidspreker.

• Notna
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Noork schreef op 23 June 2003 @ 09:55:
Controleer ook je luidspreker.
Wat heeft dat nou weer voor nut :? Zijn PC boot helemaal niet meer. Dus wat maakt het dan nog uit of je luidspreker het doet .....

edit:
Laat maar ik weet al wat je bedoelt, maar het heeft alsnog geen nut :P

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 23-06-2003 09:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Noork dacht lollig te zIjn ;)

Verwijderd

Topicstarter
uit technische PMF FAQ gehaald:

Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.

Doetie ook niet :S

Verwijderd

mobo dood, jammer, nieuwe kopen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 09:53:

Ik heb natuurlijk alle kabels enzo al gecheckt en ook de videokaart verwisseld maar daar ligt het dus niet aan :S
Als de hdd aanslaat, begint hij dan wel te ratelen (om het OS te laden)?

Misschien zit het batterijtje los van de bios?

Of een kabelbreuk (al een andere monitor geprobeerd)?

Heb je ook al gesearched? Via deze manier vind ik redelijk wat hits; dan moet je zelf kijken of je er wat aan hebt.
Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 10:44:
mobo dood, jammer, nieuwe kopen
Van de een op andere dag? Lijkt me vreemd, maar is mogelijk natuurlijk. Vooral als de harde schijven niet gaan ratelen om het OS te draaien (maar dat weet ik niet zeker, zie eerder deze post).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 10:50 ]

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Hoogstwaarschijnlijk is je MoBo dood ja..

Learn something new every day.

• Mx-KAEY
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

als je nou eerst ff alles uittest afzonderlijk dan moet je ff kijken waar et aan ligt...

persoonlijk denk ik ook je mobo

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Topicstarter
Rtukkers de hdd begint te ratelen jah dus ik denk dattie wel os gaat laden. batterij v/d bios heb ik er al opnieuw ingedaan dus daar ligt het ook niet.
Monitor/monitorkabels/videokaart verwisselen had ik als eerste gedaan dat hielp ook niet dus ik denk dat het daar niet aan ligt...
Als je het mij vraagt is gewoon 1 van de 2 proc. d00d...

Verwijderd

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

We horen de testresultaten wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mx-KAEY schreef op 23 June 2003 @ 10:55:
als je nou eerst ff alles uittest afzonderlijk dan moet je ff kijken waar et aan ligt...

persoonlijk denk ik ook je mobo
heb alles al eruit gehaald enzo en kaal opgestart maar wil niet echt helpen...

Verwijderd

misschien een nog laatste optie: deelcircuit van je voeding kan het begeven hebben waardoor je mobo niet alle voltages krijgt die ie nodig heeft.

Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat je mobo het begeven heeft. Als je niemand weet bij wie je je zooi kunt testen kun je misschien kun aan de plaatselijke pc shop vragen of ze je mobo voor je willen testen onder voorwaarde dat je een nieuwe koopt bij hun als ie kaput is (houdt dan wel in de gaten dat ze je niet belazeren)

mijn condoleance alvast...

Verwijderd

Topicstarter
net ff geprobeerd 1 proc. eruit te halen en dan op te starten.
Maar precies hetzelfde probleem hdd gaat starten en alles maar geen piepies...

mobo zal wel dood zijn.... ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 11:20 ]

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 09:53:

[lolmodus]
Als een processor gaat draaien is het zeker foute boel
[/lolmodus]

Maar probeer eens een ander geheugenreepje

[ Voor 4% gewijzigd door michelc85 op 23-06-2003 11:21 ]

• Godjira
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 10:48:
[...]

Als de hdd aanslaat, begint hij dan wel te ratelen (om het OS te laden)?

Misschien zit het batterijtje los van de bios?

Of een kabelbreuk (al een andere monitor geprobeerd)?

Heb je ook al gesearched? Via deze manier vind ik redelijk wat hits; dan moet je zelf kijken of je er wat aan hebt.

[...]

Van de een op andere dag? Lijkt me vreemd, maar is mogelijk natuurlijk. Vooral als de harde schijven niet gaan ratelen om het OS te draaien (maar dat weet ik niet zeker, zie eerder deze post).
Het kan zomaar ineens gebeuren, zelfs als je PC al een hele dag lekker draait kan je mobo het 's avonds ineens begeven. Het zijn nu enmaal apparaten en die hebben niet het eeuwige leven, helaas. Ik denk ook dat je mobo dood is.

Profile

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:30
Zelfde probleem hier met een gekregen mobo.
Alles draait, hoort hdd ratelen, maar geen beeld/piepjes. Geheugen eruit halen heb ik nog niet geprobeerd en of de vidkaart eruit. Maar ik denk dat dat niet veel zin meer heeft.

Is het een dual P3 systeem ? Dan zou ik wel willen weten waar jij je mobo vandaan haalt. Want ik kan met geen mogelijk aan dat soort mobo's komen ;(

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
ook p3 jah en die mobo's zijn neit meer te koop...

• Reptile209
  • Laatst online: 22:57

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 10:11:
Noork dacht lollig te zIjn ;)
Ik mis de humor even geloof ik. 't Is wel handig om een werkende luidspreker te hebben om piepjes te kunnen horen, of je moet een onboard speaker voor dat doel hebben...

Toegegeven: de kans dat je en een piepje nodig hebt, en je speaker stuk is, is heel klein. Maar bij mij zit 'ie momenteel niet eens aangesloten, moet je net ff aan denken :+

[ Voor 24% gewijzigd door Reptile209 op 23-06-2003 11:38 ]

Zo scherp als een voetbal!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Je hebt er niet bijgeschreven wat voor mobo je hebt, misschien als je een MSI of een EPOX hebt, dat je dan iets aan die lieve ledjes kan zien (d-leds geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 23 juni 2003 @ 11:37:
[...]

Ik mis de humor even geloof ik. 't Is wel handig om een werkende luidspreker te hebben om piepjes te kunnen horen, of je moet een onboard speaker voor dat doel hebben...

Toegegeven: de kans dat je en een piepje nodig hebt, en je speaker stuk is, is heel klein. Maar bij mij zit 'ie momenteel niet eens aangesloten, moet je net ff aan denken :+
dat is bullshit die piepies komen uit je sytseem zelf daar heb je echt geen geluidskaart voor nodig hoor...

Verwijderd

Sommige mobo's (zoals de Asus A7V333) die geven via de speakers v.d. geluidskaart door met zo'n raar stemmetje wat het probleem is. Een POST-Reporter heet zoiets geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
tis goed mobo is gewoon stuk dag

Verwijderd

Maar wat voor merk?
En dat met die ledjes yojordie: volgens mij hadden ze dat in de tijd van de P3 700mhz nog niet. (ik kan me vergissen, maar volgens mij is het redelijk modern)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:06 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 22:57

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 11:47:
[...]
dat is bullshit die piepies komen uit je sytseem zelf daar heb je echt geen geluidskaart voor nodig hoor...
Luidspreker / speaker != geluidskaart. Ik bedoel dat lullige kleine luidsprekertje dat in je kast zit en je direct in het mobo prikt (in hetzelfde rijtje als de aan/uit knop, reset, etc.)

Zo scherp als een voetbal!

• Noork
  • Niet online
Reptile209 schreef op 23 June 2003 @ 12:18:
[...]

Luidspreker / speaker != geluidskaart. Ik bedoel dat lullige kleine luidsprekertje dat in je kast zit en je direct in het mobo prikt (in hetzelfde rijtje als de aan/uit knop, reset, etc.)
Precies, die bedoel ik ook. Ik snap niet dat dit als "grappig" werd ervaren. Maargoed. Is altijd handig om die simpele dingentjes eerst te controleren. Als dat wel allemaal goed geinstalleerd zit, zal het wel een mobo/voeding probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
EPOX ep3dva ofzoiets is het mobo....

Verwijderd

Topicstarter
oke Nootk Reptile209 sorry voor het misverstand maar die connectoren zitten gewoon want ik heb er niet aangezeten ofzo waardoor die het nu niet meer doet...

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding.... kan best zo zijn dat daar wat mis mee is.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me heel sterk maar kan proberen...
bel zo wel ff leverancier die weten ook veel van.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 14:09 ]

Verwijderd

Ik heb namelijk het zelfde gehad..... de diagnose is exact gelijk en bij mij lag het aan de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
oke we hebben gister die processoren in een andere pc gedaan en daar deed 1 het wel en 1 niet....
Toen probeerde we de processoren uit die andere werkende pc en toen deed die oude het dus nog niet :p
Het kan dus best liggen aan de voeding dus dat ga ik binnenkort eens proberen...

• DrSnuggles
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

offtopic:
Hoe ga je je 4-pin molex stekkers losmaken om die nieuwe voeding erin te hangen?

Learn something new every day.

Verwijderd

oke ik zie dat je het al opgelost hebt ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 09:47 ]

Verwijderd

Is niet zo modern. Hier thuis draait een server met een Intel Desktop Board moederbord en een P 3 750 mhz processor en heeft die ledjes ook.

Verwijderd

Topicstarter
ligt toch aan mobo is gewoon d00d komt binnenkort nieuwe :)
Pagina: 1