Hoe te isoleren?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik woon nog bij mijn ouders en heb net op de HCC een mooi subwoofersysteempje gekocht, alleen als ik hem op een acceptabel volume zet dan nog hoor je het over de hele middenverdieping (de bass is buiten mijn kamer bijna nog beter dan erin)
Wat is de best oplossing?
Het zijn dunne gipswandjes.

Ieder idee is welkom.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Hmm, ik denk dat je dat wel kan vergeten. Geluidsisolatie is heel erg lastig, als je een stukje vergeet, helpt het bijna niet. Waar je wel naar kan kijken, is of er kieren zijn, bijvoorbeeld onder de deur, dat afplakken kan al helpen.

Jag

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
als je de subwoover op de vloer hebt staan is het een idee om de subw. op een dempend materiaal danwel op pootjes te zetten. De bastonen verplaatsen zich namelijk via de vloer (mocht hij daar op staan). Je zegt dat buiten je kamer de bas nog beter is dan binnen en dat zou me niks verbazen, omdat de hele vloer/muur als één groot verlengstuk voor je subw. werkt. Het afdichten van gaten en kieren zal niet veel helpen, dit werkt alleen voor vrij hoge (+1kHz) tonen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• JT
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

probeer er is rubberen pootjes onder te zetten of spikes

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag

Jag

Spikes, was ik vergeten, is inderdaad een goed idee.
Kieren dichten helpt natuurlijk wel voor lage tonen, alleen minder dan voor hoge tonen. Neemt niet weg dat het wel helpt. Alles wat je tussen driver en luisteraar plaatst, dempt (en dan niet flauw doen en zeggen dat een hoorn niet helpt, ik bedoel echt dichte materialen).

Jag

• Chickendorp
  • Niet online
Wat moet ik me bij spikes voorstellen en hoe gebruik ik ze??

• Chickendorp
  • Niet online
Maar het geluid gaat niet alleen onder de deur door, het gaat ook "door" de muur heen, hoe is dat tegen te gaan?
Het is een holle gipswand.

Verwijderd

wat dacht je van een stuk schuimrubber met spikes er op werkt allicht. ik heb zelf een plaat rubber van 5 cm dik (van autobanden)
werkt perfect (ik woon in een flat)*D

• Jag

Jag

Spikes plak je onder je sub, en die hebben een heel klein contactoppervlakte met de grond, waardoor overigens de druk op de vloer wel enorm wordt, dus mocht je parket hebben, leg er iets onder!

Jag

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
* digifiel heeft onder zn sub 4 stukken schuim gestopt van een cm of 4 dik op de hoeken scheelt ook wel wat

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Chickendorp
  • Niet online
Het is de Labtec 2514 en daarin zit de subwoofer uitgang onderin, ik weet niet of het dan slim is er iets onder te leggen.
En die spikes zijn dat nou die soort camping matrasjes?
Maar gewoon iets dempends onder de pootjes van dat ding is al handig begrijp ik, als ik er helemaal schuim onder doe blijft de bass dan nog wel "mooi"?

• Chickendorp
  • Niet online
Ik heb dat ding is opgetild en dan iemand laten luisteren aan de andere kant van de muur maar nog steeds veel last van het geluid.
Waarmee kan je een muur geodkoop isoleren, en niet steenwol of ietsdergelijks want het moet nog om aantezien te zijn.
Die stomme muur! |:(

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Kun je zo'n holle gipswand niet dichtspuiten met een-of-ander goedje? Hmmm, een zwaar gordijn aan rail ervoor hangen. Eierdozen er tegenaan plakken... of was dat ergens anders voor?!?!

• sanderb
  • Laatst online: 03:02
[b] Hmmm, een zwaar gordijn aan rail ervoor hangen. Eierdozen er tegenaan plakken... of was dat ergens anders voor?!?!
Nee hoor, dat klopt. beiden(gordijn en eierdozen) dempen het geluid doordat energi verloren gaat door de weerkaatsingen in de holtes. Een tapijtje tegen de muur helpt ook.
Eierdozen ziet er natuurlijk niet echt mooi uit, maar mischien is een goedkoop tapijtje van de gamma ofzo een id-tje. gewoon tegen je muur plakken....heb je nog een lekkere knuffelmuur ook :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Jag

Jag

Oppassen met het verschil tussen iets dat geluid absorbeert en iets dat geluid doorlaat. Het klinkt namelijk hetzelfde. Zo klinkt een open raam hetzelfde als akoustische tegels.
Waar jij in geinteresseerd bent is iets dat geluid absorbeert, of heel goed reflecteert. Voor dat laatste werkt een betonnen muur ontzettend goed, maar dat is niet echt een optie. Waarschijnlijk is het beter om voor iets dat absorbeert te gaan. Daarvoor kan je steenwol in de holle gipswand doen. En daarbij het liefst zorgen dat er geen goede verbinding is tussen de twee kanten van de wand, alhoewel dat waarschijnlijk onmogelijk is. En ook niet de deur vergeten! Ook die bekleden, het liefst dat de kieren bedekt worden.
Wat ook kan helpen is de sub zo zetten dat het geluid goed gereflecteerd wordt. Dan kan je 'm ietjes zachter zetten met toch dezelfde spl (van deze theorie ben ik niet helemaal zeker, het lijkt me wel logisch).
En geen zachte materialen onder een sub met bass reflex aan de onderkant. Sterker nog, in sommige bioscopen leggen ze reflecterende platen voor hun subs, om de maximale acoustic output te verhogen.

Jag

• Chickendorp
  • Niet online
Nu de volgende vraag hoe kan ik makkelijk de muur volspuiten?
En waarmee?
Ik heb namelijk niet meer dan 150,- te besteden!!

Verwijderd

wat dacht je van het volume iets zachter??lekker goedkoop

• Chickendorp
  • Niet online
Dat is juist het probleem, ookal zet ik hem zachtjes dan nog hoor je het in de kamers ernaast.:o
Dus zachterzetten is geen optie.
Alleen isolatie antwoorden aub.

Verwijderd

Hallo iedereen.
Ik wil van mijn werkkamer een HT-ruimte maken.
Maar ik denk dat ik een paar moeilijkheden heb , qua isolatie van geluid voor de buren .
De kamer is boven en is 2,7m op 4.6m en 2meter hoog. De muren zijn dun en de vloer is volledig van hout.

Wat is de goedkoopste oplossing om die kamer ,goed geisoleert te krijgen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

de antwoorden staan er allemaal al hoor.... Je kan het gewoon lezen.. er gaan niet ineens nieuwe zaken gezegd worden omdat jij je vraag stelt :/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.