[Win2k + IIS] Meerdere HDD's

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Thuis draai ik Windows 2000 op onze file server. Ik wilde daar graag een local FTP server van bouwen. Dus ik ben gaan zoeken op het internet via google.com en kwam op een link uit van microsoft uit de knowledge base http://support.microsoft.com/?kbid=300662 hier staat alles netjes uitgelegd en zeer duidelijk.

Echter ik kan daar geen optie vinden dat ik meer dan 1 HDD kan sharen. Ik heb de help al doorgespit van windows 2000 en de knowledge base. Ik heb ook gesearched @ got:

Link 1
Link 2

echter ik kon hier niets uit wijzer worden. Het doel is om de 3 drives die ik heb te sharen via de FTP Service van windows 2000. Dit zijn de dingen die nu geinstalled zijn op de server

Windows 2000 Professional Dutch + Service Pack 2
NVidia Display drivers - international versie
DC++
IIS + FTP addon

Specs van de server zijn

AMD Duron 1300
128mb-ram
30 gig hdd @ 7200rpm
40 gig hdd @ 7200rpm
MSI K7Turbo 2

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Gewoon IIS Virtual directories aanmaken. wel ff rechten goed zetten en dergelijke. op NTFS niveau.

[ Voor 43% gewijzigd door mutsje op 23-06-2003 09:48 ]

• Maximus
En dan die virtual directories koppelen aan de HDD's?

bij IIS beheer kan ik alleen maar instellen de map van ftp-site en dat is d:\ echter daar moet dus ook nog e en f bij alleen dat kan ik dus niet instellen

[ Voor 62% gewijzigd door Maximus op 23-06-2003 09:59 ]

Verwijderd

start > uitvoeren >

cmd /k subst /?

of met symbolische links

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 10:38 ]

• Maximus
dat snap ik maar nu hoe voeg ik een 2e hdd of een 3e hdd toe?

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
hum. je kan naast de root, virtuele dir's aanmaken, bijvoorbeeld "e" of "f" genaamd, en die naar e: of f: laten verwijzen.

Handigheidje: deze virtuele links zie je niet met eenn ftp-client. Als je een mapje "e" op de d: schijf aanmaakt, zien de clients die echter wel, en als die die openen, komen ze automagisch op e: terecht.

[ Voor 51% gewijzigd door Milo op 23-06-2003 11:11 ]

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Maximus
Ja dat vat ik maar hoe doe je dat?

• Milo
Rechtermuisknop in IIS op de ftp-server, new, virtual dir. vergeet idd niet rechten in te stellen, anonymous write is niet iets wat je wil :) (anonymous toegang is sowieso evil)

• Maximus
nee anonymous toegang via local sharing.

ok drive E is nu ook ingesteld maar hoe kan ik dat nu zien? Dat hij goed geconfigd is?

[ Voor 54% gewijzigd door Maximus op 23-06-2003 12:39 ]

• Milo
M@ximuS schreef op 23 June 2003 @ 12:36:
nee anonymous toegang via local sharing.

ok drive E is nu ook ingesteld maar hoe kan ik dat nu zien? Dat hij goed geconfigd is?
inloggen. tiep in een browser ftp://127.0.0.1/e (mits je je virt dir 'e' genoemd heb). Oh, en een tip: zorg dat dit ding *niet* via internet bereikbaar is, en verdiep je in whatever je wel bereikbaar hebt via het internet. Security = life.

Verwijderd

je kan ook meerdere ftp sites aanmaken... maar dan heb je meerdere ip's nodig (3 totaal)
of de 3 ftp sites op verschillende porten laten draaien. (werkt niet bij win2k prof).

verder zou je een hdd als een folder op de eerste schijf kunnen toevoegen.

als je virtual dirs gebruikt zal je deze dirs niet zien in een ftp proggie... maar je kan wel gewoon daarheen gaan door de naam in te tikken...

• Milo
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:44:
je kan ook meerdere ftp sites aanmaken... maar dan heb je meerdere ip's nodig (3 totaal)
of de 3 ftp sites op verschillende porten laten draaien. (werkt niet bij win2k prof).

verder zou je een hdd als een folder op de eerste schijf kunnen toevoegen.

als je virtual dirs gebruikt zal je deze dirs niet zien in een ftp proggie... maar je kan wel gewoon daarheen gaan door de naam in te tikken...
uhm... lees de draad voor je blaat?

+ voor de topic-poster: een heleboel van wat je vraagt is vrij voor de hand liggend/ search/help functie werk. *Iets* meer graven voor je het hier vraagt mag wel.

• Maximus
Ik zie daar alleen de inhoud van drive D en niet de inhoud van drive E samen met de inhoud van drive d

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Nee omdat je maar naar 1 object kan linken in IIS. Wil je alles zien moet je geen FTP maar DFS installeren en je schijven sharen en die shares onder je DFS share pleuren.

Verwijderd

virtual drive of junction maken

Verwijderd

Milo schreef op 23 June 2003 @ 16:12:
[...]

uhm... lees de draad voor je blaat?
volgens mij geef ik alle mogelijkheden voor iis5... en ik geef aan dat dit niet werkt bij win2k prof? dus wat is je probleem?
Pagina: 1