Toon posts:

PCTV vs TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCTV RAVE kaart van Pinnacle, en de kwaliteit van het beeld hiervan is duidelijk slechter van dan de TV. Zelfs als ik er de zelfde kabel voor gebruik.
Zou een versterker heet beeld beter kunnen maken?

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de signaal sterke ligt, een tv AA't gewoon alles, terwijl een tv tuner laat zien hoe het beeld eigenlijk is. Een tv maakt alles waziger.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, verkeerde topic

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:16

samo

yo/wassup

ik heb ook een pctv van pinaccle (pineapple, zoald een collega me ooit eens vroeg)
de kwaliteit is bij mij redelijk, maar niet 100% als de tv zelf, aangezien de kaart vanalles om moet zetten.
voor de versterker zou ik zeggen: kijk eens of het aan de kabel ligt (de stekkers moeten goed aangelegd zijn) door het signaal van deze kabel te testen op de tv... dan weet je meteen of een versterker zou helpen...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Dat het ik dus al gedaan samo-arne, en daar was het beeld wel goed op.

Verwijderd

Op wat voor manier is het beeld slecht(er) van kwaliteit?

(strepen, ruis, trillingen, detailverlies, scherpte, storing, verkleuring, willekeurig wegvallen, brom, beeldvertrekkingen etc)

Wat moet er beter aan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Bij nederland 1 2 en 3 is hij goed, maar bij een aantal zenders is de kwaliteit gewoon minder, denk aan ruis, dus zeg maar een beetje spikkelig beeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 09:45:
Bij nederland 1 2 en 3 is hij goed, maar bij een aantal zenders is de kwaliteit gewoon minder, denk aan ruis, dus zeg maar een beetje spikkelig beeld.
Heb je die zenders wel goed ge-fine tuned. De meeste zenders zitten namelijk niet precies op een channel, maar een stukkie in de plus of min!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, fijner kan ik ze niet krijgen.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb hier een StudioPCTV en als ik die gebruik met de antennekabel van de tv op mijn kamer, is het beeld eigenlijk ook niet om aan te zien. Nu is die kaart al vrij oud, maar het is natuurlijk nog steeds niet echt prettig kijken. Voor mijn tv is het signaal wel sterk genoeg, maar voor mijn pc is het veel te slecht. Probeer (als het kan) je computer eens naast de meterkast te zetten met een korte, goede kabel. Dan weet je in ieder geval wat je er maximaal uit kunt halen. De PCTV RAVE is niet echt een denderende kaart namelijk. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb de PCTV Remote en als ik die op volledige scherm gebruikt 1024x768 dan is het slecht ja, maar als ik hem op 800 x 600 zet (dus gewoon wat kleiner maak) is het al veel beter. TV-signaal is toch 800 x 600??

En inderdaad de PC laat zien hoe slecht het TV-signaal eigenljk is. :/

• Positron

Positron

Ik heb twee weken geleden een nieuwe, flink dikke kabel getrokken naar de computer van m'n vader. Die heeft er een Radeon 8500 All-In-Wonder in zitten en dat is nu op 1280x1024 nog steeds goed kijken. Het kan dus wel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kabel was het dan

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

htol schreef op 23 June 2003 @ 10:02:
Ik heb de PCTV Remote en als ik die op volledige scherm gebruikt 1024x768 dan is het slecht ja, maar als ik hem op 800 x 600 zet (dus gewoon wat kleiner maak) is het al veel beter. TV-signaal is toch 800 x 600??

En inderdaad de PC laat zien hoe slecht het TV-signaal eigenljk is. :/
TV Signaal is nog veel kleiner als dat ;).
PAL = 352x288
NTSC = 352x240

En hier in nederland hebben we (meestal) PAL.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Mr_UnAnimouS schreef op 23 juni 2003 @ 10:17:
[...]
PAL = 352x288
NTSC = 352x240
Die resoluties zijn een kwart PAL en NTSC, de video-cd resolutie is dat. PAL is dus gewoon 768 x 576 *D

• Positron

Positron

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 10:15:
Wat voor kabel was het dan
Gewoon een kwalitatief betere coaxkabel. Wel wat lastiger te trekken en door de stugheid en dikte is het wat lastiger om de wandcontactdoos dicht te krijgen, maar het lukt. >:)

Ik meen dat we die kabel ooit van Casema hebben gekregen, onze kabelprovider.

Verwijderd

Is het echt mogelijk dan om net zo mooi beeld te krijgen op de PC als bij de T.V.? Ik was altijd in de veronderstelling dat een TV kaartje nooit televisiebeeld kan benaderen, omdat de kaart zich in een omgeving met veel electromagnetische storing bevindt. Daarnaast laat een monitor veel meer details zien, en daardoor is zelfs het kleinste beetje ruis te zien.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:16

samo

yo/wassup

ik heb thuis alleen mn pc + tv kaart en geen tv om mee te vergelijken.
Vanaf een normale afstand is de kwaliteit best in orde... Nu zit je natuurlijk niet op 45 cm afstand tv te kijken, dan is de kwaliteit ook plots een stuk minder...
De kwaliteit zal inderdaad wel iets minder zijn, maar persoonlijk heb ik er erg weinig last van

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Wildfire

Joy to the world!

Mr_UnAnimouS schreef op 23 June 2003 @ 10:17:
[...]

PAL = 352x288
NTSC = 352x240

En hier in nederland hebben we (meestal) PAL.
Als dat waar zou zijn dan zou je geen TV willen kijken - alleen maar pixelbrokken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

pctv is gewoon een kut kaart

en gebruik dscaler als software.. ziet er dan een stuk beter uit :)

Verwijderd

je moet niet vergeten dat je TV resolutie eigenlijk maar heel klein is en de pixels heel grof, ga voor de grap eens net zo dicht op je tv zitten als dat je op je monitor zit... dan kijk je liever naar je PCTV... believe me.. en je kunt het heel scherm krijgen als je niet via kanalen maar via frequentie gaat instellen... ook AA kun je nog aan zetten en al dat speelgoed, anti-ruis noem maar op...
Pagina: 1