Sinds kort heb ik ter vervanging van m'n GF4MX440 videokaart een Radeon 9700 Pro gekocht.
Minder leuke bijkomstigheid, tijdens spellen hangt m'n pc regelmatig, beeld bevriest en geluid blijft hangen in een loop.
Als ik prime95 draai reboot m'n pc spontaan na een uurtje.
In Asus Probe kan ik de volgende gegevens terug vinden van vlak voor de reboot:
temps: CPU - 64 graden Mobo - 28 graden
voltage: +12 - 12,736 +5 - 4,703 +3,3 - 3,232 vcore - 1,712
Het lijkt me dus dat de voeding hier de boosdoener is, een 340W Chieftec.
M'n pc is overclocked van 2800+ naar 3200+ waarbij de vcore is verhoogd van 1,65 naar 1,725.
Als ik m'n pc terug zet naar default settings gaat alles goed (uren lang prime95 zonder prob's) en heb ik geen vastlopers, dit zou dan waarschijnlijk komen omdat de cpu dan ook minder stroom nodig heeft?
Duiden de soort vastlopers inderdaad op een brakke voeding of zijn het toch hitte problemen?
Is 340W gewoon niet voldoende voor mijn systeem? of is het toevallig een brakke?
Nu m'n videokaart is vervangen treden de problemen op, maar tijdens prime95 wordt m'n videokaart toch niet belast? of krijg die altijd hetzelfde voltage ongeacht de belasting?
specs: 2x HD, brander, cd-rom, 2x casefan, overige specs zie sig.
Minder leuke bijkomstigheid, tijdens spellen hangt m'n pc regelmatig, beeld bevriest en geluid blijft hangen in een loop.
Als ik prime95 draai reboot m'n pc spontaan na een uurtje.
In Asus Probe kan ik de volgende gegevens terug vinden van vlak voor de reboot:
temps: CPU - 64 graden Mobo - 28 graden
voltage: +12 - 12,736 +5 - 4,703 +3,3 - 3,232 vcore - 1,712
Het lijkt me dus dat de voeding hier de boosdoener is, een 340W Chieftec.
M'n pc is overclocked van 2800+ naar 3200+ waarbij de vcore is verhoogd van 1,65 naar 1,725.
Als ik m'n pc terug zet naar default settings gaat alles goed (uren lang prime95 zonder prob's) en heb ik geen vastlopers, dit zou dan waarschijnlijk komen omdat de cpu dan ook minder stroom nodig heeft?
Duiden de soort vastlopers inderdaad op een brakke voeding of zijn het toch hitte problemen?
Is 340W gewoon niet voldoende voor mijn systeem? of is het toevallig een brakke?
Nu m'n videokaart is vervangen treden de problemen op, maar tijdens prime95 wordt m'n videokaart toch niet belast? of krijg die altijd hetzelfde voltage ongeacht de belasting?
specs: 2x HD, brander, cd-rom, 2x casefan, overige specs zie sig.