Athlon classic boot niet meer na afhalen kap :(

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
stukje geschiedenis.....

Ik heb twee maanden geleden mijn Athlon 700 voorzichtig opengebroken, om de core te checken (ivm wel of niet aanschaffen gfd) De core was dus 700 :( en vervolgens zet ik de athlon met backplate maar zonder kap weer in het slot. Maar hij wou niet booten, tenminste hij gaf geen beeld. Na tien keer dat ding open en dichtgeschroeft te hebben en tien keer erin geduwd te hebben deed ie het eindelijk weer.

Nu heb ik op de HCC een Innovatek GFD en een nieuwe cooler gekocht. Dus ik het kanpje er weer afwippen. Ging heel makkelijk, want was er al een keer afgehaald. Vervolgens zet ik de GFD erop en monteer ik de nieuwe cooler met een zooitje coolpasta en pleur hem weer in het slot. Ik boot met standaard instellingen (7 @ 1,6 volt) maar hij wil niet booten en geeft geen beeld.
Ik de bios resetten en nog eens proberen, nog steeds nix. Ik de GFD er weer af, weer bios resetten (dus alles in originele staat) maar nog steeds geen beeld. IDE apparaten laten 5 seconden iets van zich horen en vervolgens is het stil.

even voor de duidelijkheid:
- heb van te voren pc kast aangeraakt (statisch ontladen)
- heb de PCB niet aangeraakt met voorwerp van metaal
- zijn dus ook geen beschadigingen
- heb dit keer niet aan de backplate gezeten (dus core en L1 en L2 met rust gelaten)
-just the cooler and the GFD
-Heb ook een andere videokaart geprobeerd

:'(

Heb dus dringend hulp nodig, aangezien ik iig die cooler en de GFD binnen 8 dagen om kan ruilen.

HELLUP !!!

Verwijderd

Heb je de processor zonder kapje weer teruggezet in het slot?

Ik neem aan van wel en het probleem is dan heel simpel: De processor zit niet goed in het slot. Er zijn 2 dingen die je dan kan doen.

1. Je kan een gat zagen in het kapje op de plaats waar de goldfinger komt en dan het kapje er weer op zetten.

2. Je kan net zolang proberen (processor steeds een beetje "wiebelen") tot ie eindlijk boot, en dan in die positie vastzetten.

Verwijderd

wat voor mobo heb je.

Zet de Vcore zowel in je bios als op de TD2 gelijk op 1,9V

• Ricoh
heb net zitten zagen, het kapje past, het klik-systeem nog niet helemaal..
ik heb een MSI Bordje

ik laat snel meer weten !
meer suggesties zijn welkom !!!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Ik heb gelijksoortige problemen gehad met een Athlon Classic 600@750 ... weken lang niet aan de praat gekregen. Nu doet 'ie 't meestal weer, maar nog steeds neemt 'ie soms een snipperdag op. :(

Ik heb een MSI 6167 geloof ik misschien ligt het daaraan ...

Verwijderd

Zo'n zelfde soort probleem gehad. Miin GFD was toen kapot, heb nu een nieuwe en het werkt perfect :)

maar ja daarme is jou probleem nog niet opgelost ;(

Verwijderd

IK heb / had dat probleem ook. Ik heb ook een 700 met 700 core. Bij lukt het vaak als volgt: (Op een KA7)

- Koude start (power on knop), PC werkt niet of blijft bij mem. test hangen.
- Vervolgens reset + (insert ingedrukt houden).
Vaak boot hij dan wel, maar echt lekker is het niet, maar ja mischien komt het dat ie op 9,5x105 staat >:)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Ricoh
precies, want zonder gfd werkt ie ook niet...
klik systeem werkt nog steeds niet, heb heel veel weggeveild., maar als ik hem naar beneden duw dan wrikt ie zichzelf weer omhoog :(

• Ricoh
normaliter zou je kunnen zeggen dat ie misschien defect is, maar aangezien ik dit al eens eerder gehad heb en dat na een aantal dagen proberen het probleem opeens verdwenen was..

• Ricoh
IEEEEEAAAAHHHHHHHHHHHH, eindelijk, menheer heeft weer zin!!!!! :-) :7

Waarom is de grote vraag, but who care's: IT'S WORKING AGAIN!!

uhm, wat is het beste voltage voor 8,5x100 ?

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 22:47 schreef Rico-Burn het volgende:
....

uhm, wat is het beste voltage voor 8,5x100 ?
Zo laag mogelijk, da's het beste (temp ed.)
Begin met een lage spanning. Boot je pc. Doet ie 't niet goed, dan spanning met een stapje omhoog. Enz. Totdat hij goed opstart. Zet 'em dan nog 1 stapje omhoog voor de stabiliteit. Dan moet 't goed zijn.
Good luck.
Pagina: 1