Toon posts:

Sitecom WLAN - geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
!@!#$. Mijn Wifi netwerkje doet het niet meer. Heeft gewerkt, paar maanden niet gebruikt, en nu nix meer. Heb alles geprobeerd, settings, firmware upgrade, config utility opnieuw geinstalleerd, gezocht op internet, Sitecom website, GoT, FAQ gelezen, etc. Nix dus :(

Sitecom gemailed, geen antwoord :( :( :(

Dit is de situatie:

Sitecom WLAN Access point WL-006 hangt aan server/firewall (win2k)
Sitecom WLAN PCMCIA card WL-002 in mijn laptop (ook win2k)

Sitecom Access point gereset, AP led knippert dan heel snel en blijft dat doen, pas na nog een keer resetten gaat ie uit en dan lijkt alles goed te functioneren.

Diverse kanalen op AP geprobeerd, PC card vindt echter helemaal geen AP, ook niet in browse mode. Oranje led van PC card brandt continu, gele led knippert (enigszins) onregelmatig.

Vragen:
- hoort die led van die PC card zo te knipperen of komt dat omdat ie geen AP vindt? (staat nix over in de handleiding, of op de website van sitecom
- is dat reset gedrag van het AP normaal? ik dacht dat ie na een reset (power of power on met defauls knopje ingedrukt houden) gewoon weer zou moeten werken, maar dat doet ie pas na nog een keer power off power on.
- is die AP soms overleden?
- hoe kom ik daar achter? logfiles kan ik niet vinden

En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe krijg ik het aan de praat???

Verwijderd

Topicstarter
Deel van het probleem opgelost: AP werkt weer.

Oplossing: firmware upgrade nogmaals gedaan. In de laatste update zitten 2 firmware images. ap.img en apv.img. Als je de laatste installeert zegt ie update gelukt maar geeft ook de melding "no radio" en je kunt geen kanaal selecteren want het lijstje van kanalen is dan leeg. Daarna nog een keer ap.img geflashed en nu doet ie het weer. Althans, met mijn LinkSys USB WLAN adapter krijg ik prima verbinding.

Nu nog die rottige PCMCIA card. Sitecom, waarom komen jullie niet met fatsoenlijke manuals en installatiedisks? :(