[JAVA] Table updaten?

Pagina: 1
Acties:

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
ik ben alweer een paar uur aan het klooien aan het volgende:

http://www.strikerz.net/~vincent/screenshot1.JPG
http://www.strikerz.net/~vincent/screenshot2.JPG

Nu werkt alles prima, echter 1 ding dus niet.

als ik (eerste screenshot) op knop medewerker toevoegen klik voegt ie em netjes toe aan de database, echter ik moet om dit te kunnen zien (zie screenshot 2) wel eerst opnieuw applicatie starten via jbuilder.

iemand ideetje hoe ik dit kan fixen? (dus dat ik zonder jbuilder opnieuw hoef te starten meteen de net toegevoegde cursus kan zien)

Java:
1
2
3
4
5
     void jButton1_actionPerformed(ActionEvent e) {
    BigDecimal cursist = queryDataSet2.getBigDecimal("MNR");
          String cursus = queryDataSet5.getString("CODE");
          Date datum = queryDataSet6.getDate("BEGINDATUM");
          database1.executeStatement("INSERT INTO Inschrijvingen (cursist, cursus, begindatum) VALUES ('"+cursist +"', '"+cursus +"', '"+datum +"')");

is de code die achter de knop hangt, moet hier een bepaald refesh commando bij voor alle tables? of moet ik dit appart nog ergens bij zetten, of is het iets anders? :)

[ Voor 11% gewijzigd door SithWarrior op 23-06-2003 01:19 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Hoe dit ook alweer precies in Java ging weet ik niet precies. Heb de laatste tijd meer met Delphi doorgebracht, maar de componenten die je gebruikt voor de database lijken erg veel op elkaar.

In Delphi was het nodig voordat je de resultaten in de tabel zag verschijnen eerst Tabel of Query te sluiten en daarna weer te openen. Ik vermoed dat Java ongeveer hetzelfde truckje gebruikt.

offtopic:
maar ik kan er ook langs zitten

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Moet je niet gewoon die control met die tabel op de tweede screenshot opnieuw (laten) vullen nadat je de database bijgewerkt heeft? Dat ding kan waarschijnlijk niet ruiken dat jij de achterliggende database aangepast hebt.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 15:46
moet je niet ergens een fireTableChanged ofzo oproepen bij je Table Model ? (lid van AbstractTableModel dacht ik)

ik heb nog niet echt met sql query's gewerkt in java, dus kan zijn dat ik er volledig naast zit ook ...

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan in een eigen TableModel een update methode maken, waarin je de gegevens leest die je nodig hebt voor je tabel.
Of je moet die data al ergens anders lezen, dan geeft je het resultaat bv mee als parameter in die methode.
In de update methode update je dus je TableModel en roep je daarna de fireTableDataChanged() methode aan. Dit zorgt ervor dat je tabel ververst wordt.

Het gaat er dus uiteindelijk om dat je een Model aan je tabel moet hebben hangen en dat je die moet updaten.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
Het bleek uiteindelijk vrij simpel te zijn :)

queryDataSet4.refresh(); (4 is die van overzicht inschrijvingen)

toe gevoegd en hij werkt prima nu, zo ziet die code knop er nu uit:

Java:
1
2
3
4
5
6
     void jButton1_actionPerformed(ActionEvent e) {
    BigDecimal cursist = queryDataSet2.getBigDecimal("MNR");
          String cursus = queryDataSet5.getString("CODE");
          Date datum = queryDataSet6.getDate("BEGINDATUM");
          database1.executeStatement("INSERT INTO Inschrijvingen (cursist, cursus, begindatum) VALUES ('"+cursist +"', '"+cursus +"', '"+datum +"')");
queryDataSet4.refresh(); 

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1