[Paint Shop Pro 8] Klikken in afbeelding -> Fluitend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Topicstarter
Zie de topic titel voor het probleem.

Dit is erg wazig. Indien ik in Paint Shop Pro een afbeelding maak, dan begint mijn PC te "fluiten" als ik erin klik en de muiscursor vasthoud. Het gebeurt bijvoorbeeld tijdens het maken van een selectie. Ik heb het volgende geprobeerd, waarbij het fluiten blijft.

Monitor test: Klikken: monitor uit
TL-buis uit (dat ding fluit ook wel eens)
CD-ROM spelers afgekoppeld.
Luidsprekers uitgezet en uitgetrokken.

Bij al deze handelingen komt er een zacht sissend/fluitend geluid uit de computer... hetzelfde soort zoals beschreven wordt door sommige mensen als: "Ik hoor een fluittoon als ik snel scroll in Windows Verkenner of in IE"

Paint Shop Pro 8 (8.01 patch is geïnstalleerd) is bij mij het enige programma dat dit doet. Mijn (legale) Nederlands en Engelstalige Paint Shop Pro 7.04 heeft dit probleem niet. Andere programma's maken ook geen geluiden tijdens muisbewegingen. Deze 8.01 (patch geïnstalleerd) is nog niet legaal... :o Als dit probleem blijft, dan wordt-ie dat ook nooit. Dan blijf ik lekker doorwerken met 7.04.

Ik heb over dit probleem nergens iets kunnen vinden, behalve het geluid bij scrollen met IE. De suggesties die daar gegeven worden zijn:

- Geluidskaart en videokaart op hetzelfde IRQ? (Nee)
- Geluidskaart en videokaart dicht bij elkaar? (Nee)
- Mute eens alle dingen zoals Line-In, Mic, en dergelijke? (Geprobeerd)
- Monitor defect? (Nee)
- Andere refreshrate proberen? (Zelfde probleem)

Ik draai PSP trouwens onder Windows 2000 SP3.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 23-06-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 12:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mijn pc (Aopen HQ08 met standaard (herrie)voeding) fluit ook wel eens bij bepaalde acties. heel vaag.. verder stoor ik mij er niet aan.

Misschien meer iets voor OH?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik stoor me aan elk "onnodig" geluid.

Fluitende TL-buis
Zoemende monitor
Fans in de PC
Klik van het toetsenbord en muis
...

Ik wil volkomen STILTE eigenlijk. Dat zal wel komen omdat ik een hypergevoelig gehoor heb: ik kan sommige hondenfluitjes horen. :o (Getest op de GGD, al een paar jaar terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10

GreyGhost

Het is een spook

Anoniem: 41851 schreef op 23 juni 2003 @ 14:23:
Ik wil volkomen STILTE eigenlijk. Dat zal wel komen omdat ik een hypergevoelig gehoor heb: ik kan sommige hondenfluitjes horen. :o (Getest op de GGD, al een paar jaar terug.)
Handig voor je ouders. :)

Maar ff terzake, draai je iets als COP, van asus dan draait je fan harder bij 100% gebruik omdat hij warmer wordt.

Anders is het bij bv VCOOl, CPUidle oid, een CPU hlt proggie dus. Dan kan het komen omdat als je cpu 100% draait hij meer power trekt en je fans langzamer gaan lopen. Iets wat ik bij mijn eigen pc goed kan horen (CPUidle).

[ Voor 10% gewijzigd door GreyGhost op 23-06-2003 16:21 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GreyGhost schreef op 23 June 2003 @ 16:19:
[...]

Handig voor je ouders. :)

Maar ff terzake, draai je iets als COP, van asus dan draait je fan harder bij 100% gebruik omdat hij warmer wordt.

Anders is het bij bv VCOOl, CPUidle oid, een CPU hlt proggie dus. Dan kan het komen omdat als je cpu 100% draait hij meer power trekt en je fans langzamer gaan lopen. Iets wat ik bij mijn eigen pc goed kan horen (CPUidle).
Je verwart COP (CPU Overheat Protection) met Q-Fan. COP zorgt ervoor dat je PC afslaat als de temperatuur te hoog wordt. Door Q-Fan gaat je fan langzamer of harder draaien naarmate de temperatuur van de CPU hoger wordt. COP staat wel aan (heeft altijd aangestaan), maar Q-Fan niet. Mijn fan draait ~2000 RPM. Ik draai ook geen programma's zoals vCool en CPU-Idle.

Paint Shop Pro 8 (8.01) is het enige programma dat een fluitend/sissend geluid veroorzaakt in mijn PC; geen enkel ander prog doet dit. PSP7.04 ook niet. PSP8 ligt er al weer af, en ik stap er pas op over als ik voor dit probleem een oplossing vind. In afbeeldingen klikken, en stukken selecteren zijn toch wel redelijke belangrijke bewerkingen voor een foto-editor dacht ik zo... en dan wil ik niet gestoord worden door fluitgeluiden.

PS: Op internet vind ik niks. Ik heb met Google, Altavista, Ilse (!), en in nieuwsgroepen gezocht, op -tig termen, zoals "hissing sound", "whistling", enzovoorts, in relatie tot "Paint Shop Pro 8" en "PSP".