[GPSdrive] Waar maps te krijgen voor GPS-drive

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Ik ben sinds een week ofzo bezig om een oude laptop om te bouwen, om als GPS in de auto te dienen.
Ik wilde hiervoor Linux gaan gebruiken, samen met GPS-drive.
Helaas zijn de servers, waar de kaarten werden aangeboden niet meer te bereiken. www.mapblast.com is sinds kort over genomen door MSN en de expedia-server heb ik al ruim een week (zo lang ben ik er dus mee bezig ;) ) niet online gezien.
Het zou zonde zijn als die kaarten nergens meer te krijgen zijn, want dat zou het einde betekenen van GPSdrive. Heeft iemand een idee waar die kaarten te vinden zijn? Google heeft tot nu toe weinig op geleverd. Wel een hoop sites die uitleggen hoe je ze zelf maakt, maar dat is nu nog niet aan de orde, want ik heb nog geen GPS-ontvanger. (omdat ik eerst wilde zien of deze laptop (P100, 16 MB) het wel zou trekken)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ehmm.. expedia doet het prima hier ?
En ook http://mappoint.msn.com doet het prima ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TD-er
De expedia-server waarnaar GPSdrive probeert te connecten is msrvmaps.mappoint.net
mappoint.net zelf is van Microsoft en die willen liever niet kaarten aanbieden voor een concurrerend product als GPSdrive, wat ook nog eens op een niet-MS OS draait.
op Mapblast zijn de kaarten voor GPS-drive ook niet meer te krijgen. :(
expedia.nl lijkt inderdaad wel kaartjes te kunnen genereren, maar dan moet ik nog ff uitzoeken of GPS-drive er iets mee zou kunnen doen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Kijk anders eens in de mailinglist archive ,daar word wat over gesproken.

http://s2.selwerd.nl/~dirk-jan/gpsdrive/

Je kan altijd nog zelf kaarten calibreren en erin stoppen. (zie handleiding)

• TD-er
it0 schreef op 23 June 2003 @ 08:40:
Kijk anders eens in de mailinglist archive ,daar word wat over gesproken.

http://s2.selwerd.nl/~dirk-jan/gpsdrive/

Je kan altijd nog zelf kaarten calibreren en erin stoppen. (zie handleiding)
Het zelf maken van kaarten zit er (voorlopig) nog niet in, daar je ze moet kunnen kalibreren met redelijk acurate GPS-punten en die heb ik (nog) niet. Ik heb al wel een site gevonden die voor alle grote steden van NL de GPS-coordinaten op 2 decimalen geeft, met een kaartje erbij, waar die coordinaten zich dan bevinden, maar dan nog moet je rekening kunnen houden met de schaal en eventuele rotatie, dus per kaart zou je dan minstens 2 nauwkeurige punten moeten hebben.

Ik heb in de mailinglist nog maar ff gezocht en dit gevonden: (ik had de mailing lijsten al wel eerder doorgenomen)
On Mon, Jun 16, 2003 at 10:13:20AM +0200, Fritz Ganter wrote:
With gpsdrive-2.0pre9 mapblast download is working fine.
Oftewel dat perl-script ga ik maar eens opzoeken ;)

• TD-er
Nou dat script werkt dus niet :(
Hij haalt netjes een gifje binnen van 0 bytes en nu krijg ik dus telkens een popup als ik GPS-drive start dat 'ie de laatste gifjes niet kan lezen :(
GPSdrive 2.0pre9 (beta-versie) krijg ik (nog ) niet gecompileerd, omdat ik (nog) geen GTK op m'n laptop heb staan (drop-line komt met i686-binaries aanzetten).

Kortom, ik ben nog steeds op zoek naar kaarten van NL voor GPS-drive.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Let met dat perl scriptje even op , dat is nogal gevoelig voor de juiste
volgorde van de koordinaten, misschien dat je daarom 0 bytes binnenkrijgt.

Ik dacht dat de syntax zo was: gpsfetchmap.pl lat1 lon1 lat2 lon2 scale server
waarbij lat1 < lat2 en lon1 < lon2 en de server mapblast zou met het perl script van 2.0_pre9 goed moeten werken .....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb een klein setje (ca 2mb ) dat ik nog had van een trip naar Le Mans online gezet,
helaas niet veel nederland (groningen) maar in ieder geval wat :)

[ Voor 17% gewijzigd door u_nix_we_all op 25-06-2003 20:00 . Reden: link naar corrupt bestand verwijdert ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• TD-er
u_nix_we_all schreef op 24 June 2003 @ 20:19:
Ik heb een klein setje (ca 2mb ) dat ik nog had van een trip naar Le Mans online gezet,
helaas niet veel nederland (groningen) maar in ieder geval wat :)
[..]
Laat ik nou net in Groningen wonen ;)
Ik heb het filetje binnen gehaald en ga 'm gelijk ff testen :)

edit:
Helaas het filetje is corrupt. Slackware's Gunzip geeft aan dat er een unexpected EOF is en RedHat's gunzip geeft het volgende:
gunzip: maps.tgz: invalid compressed data--format violated
Winzip en Powerarchiver vinden 'm ook niet lekker :(
Zou je 'm nog een keer kunnen uploaden? of mailen naar gijs at fmf punt nl ? (mailserver heeft geen max aan lengte mailtjes)

[ Voor 35% gewijzigd door TD-er op 25-06-2003 01:06 . Reden: file-corruptie toegevoegd :( ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hmm , ja , ziet er corrupt uit. Vreemd ....
Ik kan pas vanavond weer bij me bestanden.
Overigens zitten er wel 1 of 2 bij waar heel nederland
opstaat maar de meeste zijn van mijn omgeving ('t gooi) of van Le Mans....

Ik meldt wel even wanneer het gefixt is vanavond :p

• u_nix_we_all
  • Niet online
TD_er , check je mail :)

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Als je de nieuwste beta download dan kan je wel gewoon maps downloaden als je Mapblast kiest, hij haalt ze dan van vicinity.com . Ik vind ze alleen wel wat lelijker dan die van Mapblast/Expedia.

[ Voor 21% gewijzigd door Qui-Gon op 26-06-2003 23:04 ]

Pagina: 1