Toon posts:

Creative Inspire: '3 Pin UK Plug' vs '2 Pin Euro Plug'

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik op de site van Creative probeerde een speakerset te bestellen kwam ik op een probleem terecht waarvan ik de oplossing niet zo snel in de FAQ tegenkwam:

Toen ik koos voor de Inspire 5300 (a la E65,29) had ik alleen de optie '3 Pin UK Plug'.
Bij de kwalitatief mindere Inspire 5100 (die gek genoeg met E81,82 duurder is) kan er gekozen worden tussen '3 Pin UK Plug' én '2 Pin EURO Plug'...

Ik neem dus maar aan dat er een belangrijk verschil tussen de twee zit en vroeg me af of ik die 3 Pin UK versie uberhaupt dan wel aan m'n in Nederland gekochte PC kan hangen...

Heeft iemand een idee/suggestie???

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Naar mijn weten is de 3 Pin UK plug net als onze stekker gemaakt voor 230~250V, en ik zou me kunnen voorstellen dat de 3e pin voor de aarde is (niet echt nodig voor een speakerset).

aar dit probleem kun je heel simpel oplossen door een verloopplug te halen bij de <lokale elektroboer, want in feite zijn de stekkers elektrisch gelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door BèR op 22-06-2003 23:32 . Reden: betere opbouw ]

Verwijderd

heeft dat niet met de stroomaansluiting te maken :S

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die 3-pin plug is inderdaad zo'n lomp ding met 3 platte pinnen (waarvan er eentje 90 graden zit gedraaid). Dus je moet wel zo'n 2 pin EURO plug hebben.

[edit]
Google Image Search had het je trouwens ook kunnen laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.amabilidade2002.com/n15.jpg

Dat zijn engelse stekkers, kun je hier niet veel mee dus.

[ Voor 51% gewijzigd door Bigs op 22-06-2003 23:35 ]

• BèR
Ja, maar de UK heeft ook 230~250V elektriciteit op 50Hz dus kan deze set met een verloopstekker gewoon aangesloten worden...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met een verloopstekker werkt het inderdaad wel gewoon ja. Maarja om je speakers nou altijd met een reisstekker aan te moeten sluiten is ook niks. Misschien is het trouwens wel gewoon zo'n normaal snoer als hierboven of zo'n plattere met 2 aansluitingen, dan kun je er gewoon een ander snoer aan hangen.

• BèR
Ja, dat is ook een optie. Hij kan gewoon een 2-aderig snoer erop aansluiten. De sets hier op het Europese vasteland hebben ook maar een 2-aderig snoer, met euro-stekker. Het lijkt me niet dat deze Inspire zo anders is dat deze wel een extra aardedraad vereist. Dus de topicstarter kan wel (let op voor je garantie) een snoer met euro-stekker eraan zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel vreemd dat die 5300 zo goedkoop is tegenover de 5100 (en tegenover alle andere 5300's in de pricewatch bijvoorbeeld)... Zal wel door de UK Plug komen dan...

Maar goed, als ik hem met een verloopstekker gewoon kan aansluiten lijkt het me geen punt; het is niet ideaal zo'n reisstekker, maar hij ligt toch ergens onder het bureau verstopt.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 10:00

MnM

euro stekker kopen a € 2 euro bij de lokale lampenwinkel of op de markt
Uk stekker van het snoer af knippen/losmaken
euro stekker op het snoer zetten (je moet de bruine en de blauwe draad hebben, welke je op welke pin zet boeit niets, en de groengele draad afknippen (das de aarde die heb je niet nodig voor speakers)).
klaar.
Pagina: 1