TFT/LCD voor TV aansluiting gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik heb een TFT op mijn computer aangesloten en daarin heb ik weer een TV-kaart, nu vind ik het beeld niet super en vind het ook irritant om als je TV zit te kijken de heletijd je computer aanslaat met 9 fans erin die ook nog eens ligt geven, die kan ik welliswaar uitzetten maar dan word mijn systeem weer zo warm, hehe.
Dus nu wil ik een plat beelscherm op mijn kamer, want zo`n TFT bevalt me wel, maar nu wil ik er eentje die ik alleen maar voor TV ga gebruiken.
Ik heb er helemaal geen ervaring mee met hoe dit werkt en hoe je bijv, je audio moet aansluiten aan zo`n scherm, werkt het gewoon als een normale TV of is het heel anders?
Is het beeld wel scherp genoeg met zo`n scherm...of is het via de computer beter?
Wat voor type moet ik nemen, TFT of LCD?
Het scherm moet minimaal 17" zijn.
Welke types schermen zijn er met deze functies?
Hoe zit het bijv met rase/fall van zo`n scherm of is dat niet het geval bij een TV scherm.
Wat zijn de grotere merken waar ik naar kan gaan kijken?

Zijn er mensen die ervaring hebben met een TFT of LCD?
Ik wil graag weten waar ik op moet letten, niet dat ik straks een scherm koop van 1000 euro waar ik spijt van krijg...

[ Voor 5% gewijzigd door W.Wezz op 22-06-2003 23:21 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er bestaan een aantal speciale kasten die dit kunnen,

ik zoek het even voor je op :),

wat voor TFT je moet nemen staat hier:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)
(onder het kopje beeldkanonen :) )

Is een barebone niets voor je :? of is dat niet wat je zoekt, een barebone is heel stil plus dat je nog eens wat anders kan doen dan alleen TV kijken op je monitor :)

* Maarten heeft het gevonden :)

het gaat om de kast van AVERTV BOX3 heet dat ding, een tijdje geleden in het maart nummer van de PCM :), stond er iets over....

meer info over dit appraat:
http://www.aver.com/products/tvtuner_AVerTV_box3.shtml

veel suc6, k hoop dat dit is wat je zoekt :)

[ Voor 53% gewijzigd door Maarten op 22-06-2003 23:31 ]

• W.Wezz
Niet eens gezien..haha Thanks alvast.
AMD_er schreef op 22 June 2003 @ 23:21:
Er bestaan een aantal speciale kasten die dit kunnen,

ik zoek het even voor je op :),

wat voor TFT je moet nemen staat hier:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)
(onder het kopje beeldkanonen :) )

ik kom zo met het antwoord :)

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je wil dus een TFT scherm en die dan gebruiken als tv.. gewoon via de normale uitgang op je videokaartt? Ik begrijp je vraag niet echt :P

Je zou bijvoorbeeld ook een echte LCD-TV kunnen kopen, daar sluit je een COAX kabel op aan, plugt de stekker in stopcontact en je hebt een platte tv. Die zijn er ook in 17" maat en bij elke grotere bruingoedzaak wel te koop :)

Maar probeer je vraag een stuk beter te verwoorden, hier kan ik niet zo veel mee.

• W.Wezz
Oke, ik wil dus GEEEN TV meer via mijn computer, maar een appart plat beeldscherm naast mijn beeldscherm die ik al aangesloten heb aan mijn computer.
Ik weet alleen helemaal niets van waar ik op moet letten als ik zo`n ding koop, kan wel naar de bruingoed zaak gaan, maar die vertellen me iets, maar wat moet ik vragen als ik zo`n ding wil kopen?

Wil dus een plat scherm (TFT of LCD?) voor alleen TV gebruik.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
W.Wezz schreef op 22 June 2003 @ 23:30:
Oke, ik wil dus GEEEN TV meer via mijn computer, maar een appart plat beeldscherm naast mijn beeldscherm die ik al aangesloten heb aan mijn computer.
Ik weet alleen helemaal niets van waar ik op moet letten als ik zo`n ding koop, kan wel naar de bruingoed zaak gaan, maar die vertellen me iets, maar wat moet ik vragen als ik zo`n ding wil kopen?

Wil dus een plat scherm (TFT of LCD?) voor alleen TV gebruik.
zie mijn post hierboven :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor alleen tv-gebruik: LCD-TV, hoeft je pc ook niet aan te staan enzo.

Ff een voorbeeldje: http://www.lge.nl/producten/tv/lcd_RE-17LZ10.html

Info daarover kan je aan een verkoper vragen, daar is got niet echt voor bedoelt. Verder zijn de vragen die je stelt (voor zover ik ze kan ontcijferen) vragen die je met een beetje zoek en leeswerk ook zelf kan beantwoorden. Lees wat topics op GoT door, lees wat reviews en je bent al een eind op weg. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.