[js/html] Forum automatisch submitten

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Ik heb een klein probleempje met Mozilla (en daardoor misschien ook wel met andere browsers). Het idee is dat ik een pagina moet laden via het submitten van een formulier. Oftewel: een html-pagina bevat een formulier met als action een url op een andere server. De gebruiker hoeft in principe niets te wijzigen in dit formulier, dus het kan direct verstuurd worden. Dit probeer ik nu te doen via de bekende submit() functie op het form object.

In Internet Explorer gaat dit prima. In Mozilla werkt het echter niet lekker. Het ziet er naar uit dat Mozilla het form nog niet herkent. Ik print momenteel het form, met al z'n waardes. Vervolgens staat daaronder een stukje JavaScript wat puur de submit() functie aanroept op het daarboven gedefinieerde form. Maar er gebeurd niets :) Ook het aanroepen van form.submit() in de onLoad van BODY werkt onder Mozilla niet. In Internet Explorer juist weer wel.

In principe is het geen ramp, ik maak er gewoon een extra knop bij waarmee je het formulier alsnog handmatig kunt versturen. Maar het is natuurlijk mooier als het direct gebeurd, vooral omdat de pagina met het formulier in principe geen nuttige informatie bevat.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

Exigence

dnkroz

Heb je dat form wel een naam gegeven.?
code:
1
<form name="formuliertje" action="submit.php" method="post">

[ Voor 22% gewijzigd door Exigence op 22-06-2003 22:57 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
erik9287nl schreef op 22 June 2003 @ 22:56:
Heb je dat form wel een naam gegeven.?
Jep, het form heeft een naam. Maar ik heb het probleem nou zojuist al gevonden. Weer iets heel doms natuurlijk. Onder IE kun je gewoon een form aanspreken met
code:
1
<formnaam>.submit()
Onder Mozilla gaat dat alleen met de 'nette' manier, dus:
code:
1
document.forms['<formnaam>'].submit();
Nu ik het dus op de 2e manier geschreven heb werkt het prima :)

offtopic:
Als al die online betaal-systemen nou eens voor normale API's zorgen dan hoef je dit soort grappen tenminste niet uit te halen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door eborn op 22-06-2003 23:01 ]