Klein vraagje, ik heb heel lang geleden ooit een drum compute voor mijn piano gekocht. Deze werkt op DC9V adapter. Nu heb ik de computer weer boven water, nooit gevallen of wat dan ook, maar als ik er een 9v adapter op aan sluit krijg ik geen teken van leven. Wat kan dit zijn?
Het is een boss dr rythm dr-5,(roland) winkelwaarde is nog 225 euro, vandaar dat ik wil kijken of ik hem nog aan de praat krijg.
[ Voor 66% gewijzigd door phemelrijk op 22-06-2003 22:27 ]
eh
die term ken ik nog niet
Ik ga morgen even langs de roland dealer iig, ik denk zelf dat er OF een zekering geklapt is, of dat ik een speciaal boss adaptertje nodig heb met een andere Ampere hoeveelheid
mmtsja 't zal wel stom zijn... maar om alles uit te sluiten: is de polariteit van die adapter wel goed?
Verwijderd
ja dat zou ook kunnen, maar de originele adapter heb je dus niet meer?phemelrijk schreef op 22 June 2003 @ 22:48:
ehdie term ken ik nog niet
Ik ga morgen even langs de roland dealer iig, ik denk zelf dat er OF een zekering geklapt is, of dat ik een speciaal boss adaptertje nodig heb met een andere Ampere hoeveelheid
Nee, die heb ik enige tijd geleden ingeruild bij Roland, alleen omdat ik hem nu wil gaan verkopen dacht ik, even testen, en toen, geen stroom
Ik heb nu een gewone 9v gebruikt. Op het aparaat zelf staat alleen dc9v.
Verwijderd
Dan zal dat het euvel zijn.phemelrijk schreef op 22 juni 2003 @ 22:59:
Nee, die heb ik enige tijd geleden ingeruild bij Roland, alleen omdat ik hem nu wil gaan verkopen dacht ik, even testen, en toen, geen stroomIk heb nu een gewone 9v gebruikt. Op het aparaat zelf staat alleen dc9v.
ik ben benieuwd, ik hoop het, kan er volgens mij nog 170 euro voor krijgen, mits hij werkt.
Grmbl..phemelrijk schreef op 23 juni 2003 @ 00:30:
ik heb het al gevonden, op de adapter staat - ----(o----- + en op het apparaat staat + ---(o----- - dus tegenovergesteld.
Wilde net deze briljant vergeten poling aan de kaart brengen.
Expanding the inexpandable
Ik zou phemelrijk (met name) en Expander (in mindere mate) vriendelijk willen verzoeken eerst de draad door te lezen en de antwoorden goed te bestuderen, teneinde een anderhalf uur werk voor niets te voorkomen...
Ik heb me ingehouden...
Ik heb me ingehouden...
Pagina: 1