meer opslaan op een webserver dan toegestaan

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Bij m'n domein het is een standaard schijfruimte van 25 mb. Prima, maar op den duur wil je meer.
Nu hoorde ik laatst dat je de lemiet van 25 kunt overschrijden als je niet via FTP upload, maar via een PHP of ASP script.
De host zou via de FTP bijhouden op hoeveel je zit, lijkt me idd logisch.
Maar als je via een script op de site upload en dan wel specifiek via een 'iuser' [geen idee wat het is en/of het bestaat] dan zou je over de 25 mb heen kunnen.
Klopt dit?

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

Weet niet of dat "kan", maar proberen kan altijd.
Gewoon een PHP scriptje schrijven dat een bestand van een andere server kopieerd, ik zou dan gewoon een bestandje van rond de 50 mb pakken (een demo file ofzo) en die via een PHP script naar je eigen server laten kopieren.
Kijken wat 'r dan gebeurt
Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele consequenties die jouw host naar jou toe richten

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:19

Zym0tiC

^_^

ook al zou dit kunnen, wat ik betwijfel, als ze erachter komen dan smijten ze waarschijnlijk een hoop data weg wat misschien net erg belangrijk was

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Houd je PC via de up/download teller bij hoe vol je hardeschijf is?
Nee, lijkt mij dat hetzelfde geld voor providers.

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 13:11
Of je krijgt een extra rekening toegestuurd :)

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Zal het idd binnenkort eens proberen, maar wat is de 'iuser' in het verhaal? Of is dat gewoon internet gebruiker, iemand die dus via de brouwser wat kan uploaden?

Verwijderd

Ik heb wel wat anders vreemd dat ie bij mij op 0 blijft staan met verbruik hoe dat kan zou ik zelf ook niet weten maar handig is het wel.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

afterburn

No more...

Fabeltje. Hosting bedrijven gebruiken net als 'normale' bedrijven quota, en op het moment dat jij het ingestelde quota overschrijdt zegt het systeem gewoon einde. Komt geen mensenhand aan te pas. Vaak heb je nog wel wat speelruimte, maar er zit gewoon een harde limiet aan wat je kwijt kunt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

Willem2

Ω is futile

ftp 1 bestand van 1 mb naar je server en laat PHP die 50x kopieren ofzo; wel zo makkelijk en snel! :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
meestgebruikte manier is gewoon gebruik maken van de disc-quota van het OS. Als je provider dat doet werkt jouw manier niet omdat het upload-scriptje zijn data niet meer kwijt kan op de disc. Dat je disc-quota wordt bijgehouden door de ftp-server lijkt me onwaarschijnlijk, maar niet technisch onmogelijk. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat het upload-scriptje zijn data niet (direct) op disc zet maar in een database opslaat. Dan heb je inderdaad grote kans dat je daarmee het datalimiet kan omzeilen. Direct ftp-en naar een database kan niet, dus moet je dat via een (eigen) upload-scriptje doen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Ten eerste zou dit niet moeten werken als die host alles goed heeft geconfigureerd, en ten tweede is dit gewoon een vorm van oplichting.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je hebt voor 25MB betaald, en dus krijg je ook 25MB. Als je meer wilt, bel je gewoon je hostingprovider maar.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.