tool om installer te tracken

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 12:15
Ik zoek een programma, wat kan 'loggen' wat een installatieprogramma doet. Ik heb namelijk een install.exe voor een (eenvoudig en ouderwets) programma voor mijn studie, en wil weten waar hij "sporen van zich achterlaat" (omdat ik hem handmatig moet uninstallen).

Weet iemand wat? Het lijkt me dat er wel zoiets moet bestaan, alvast _/-\o_ ;)

Verwijderd

eeehm je kan ff vals spelen ff uninstallen en dan custom staat ook altijd een lijste met welke files je wil verwijderen die schrijf je ff op en voila :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:50
Bij windows 2000 server zit er standaard een gratis programma. Anders kun je installshield gebruiken; helaas moet je dan wel je portemonnee opentrekken.

Verwijderd

ntfilemon / ntregmon van www.sysinternals.com kan het gratis.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 22:22 ]

• Moons
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 22:14:
eeehm je kan ff vals spelen ff uninstallen en dan custom staat ook altijd een lijste met welke files je wil verwijderen die schrijf je ff op en voila :D
Nee dat kan niet:
- Ik moet hem juist handmatig uninstallen (er zit geen uninstaller in), dat is juist de reden van mijn vraag.
- Daarnaast zie ik natuurlijk wel in welke map het programma zit, maar niet of hij nog wat in het register stopt of in windows(\system) oid.

• Maniakje
  • Laatst online: 00:29
Norton Uninstaller kan dit ook. :)

En dan bedoel ik niet alleen het uninstallen, maar dus ook kijken om welke bestanden, register-gegevens en wijzigingen in ini-files het gaat.

[ Voor 69% gewijzigd door Maniakje op 22-06-2003 22:23 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

met Your Uninstaller kan je ook apps weghalen en die zoekt alles (!) dat gerelateerd is aan die toepassing

• Moons
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 22:21:
ntfilemon / ntregmon van www.sysinternals.com kan het gratis.
Ow kijk, super, pcies wat ik zocht. Thanx :)

<Off-topic> Die BSOD-screensaver is echt te gaaf! >:)</off-topic>

<Idd sysinternals ;) >

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12 22:47
idd met filemon en regmon kan je een hoop zien maar je ziet 'teveel' van andere processen. Als het zo'n oud proggie is zal het niet veel achterlaten en anders vaak simpel.
De directory wissen en ff de sleutel zoeken in het registry

Meestal iets als
HKEY_CURRENT_USER\Software\%COMPANY%
of
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\%COMPANY%

Wil je echt precies weten wat er geinstalled word dan kan je Wise Installer gebruiker die bezit een 're-packager' die alles monitored.
En natuurlijk heb je nog cleansweap, alleen ik had daar vroeger niet zo'n beste ervaringen mee, hij wiste soms teveel :(

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
op de windows 2000 server cd staat een Veritas Lite dinges, daarmee kun je snapshots maken. Je maakt een snapshot van je registry en filesystem, je installeert het programma, en draait nog een snapshot. Klaar. Je ziet precies wat er gedaan is, en je kunt er een .MSI van maken, die je dan bijvoorbeeld kan distribueren over je netwerk.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Dennis
  • Laatst online: 13:50
axis schreef op 23 June 2003 @ 00:04:
op de windows 2000 server cd staat een Veritas Lite dinges, daarmee kun je snapshots maken. Je maakt een snapshot van je registry en filesystem, je installeert het programma, en draait nog een snapshot. Klaar. Je ziet precies wat er gedaan is, en je kunt er een .MSI van maken, die je dan bijvoorbeeld kan distribueren over je netwerk.
En die haalt alles ook weer netjes weg dus :).

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Norton Cleansweep / Smartsweep kan dat ook goed... zit in Systemworks en de Norton Utilities gebundeld.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ddc schreef op 23 June 2003 @ 11:49:
[...]
En die haalt alles ook weer netjes weg dus :).
Yep.. alleen in de gratis versie op de 2000 cd kun je dus niet al de bijbehorende files inpakken in de MSI enzo.. nou ja, lekker boeien.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12 22:47
...alleen denk ik dat cleansweep zelf meer 'garbage' achterlaat dan het tooltje waar de topicstarter het over heeft :P
Pagina: 1