Toon posts:

Inspire 5300 front en rear geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een aangeschaft:
- Creative SoundBlaster Live! 5.1 kaart
- Creative Inspire 5.1 5300 speakerset

In het begin leek het allemaal goed te werken maar toen ik eens naar achter ging hoorde ik dat mn achtter speakers geen geluid gaven, dus ik druk ze tegen mn oor hoorik een heel zacht geluid toch door komen, dus ik kijk bij de mixerinstellingen. staat gewoon op 5.1, de set zelf staat ook op dolby... dus ik luister aan mn front speakers... doen net zo min wat... kortom alleen de sub en center speaker geven goed geluid.
Als ik de speaker test in de mixer doe gaat hij alle 6 kanalen af en het gekke is dat hier alleen front left en front right het doen, dus de center niet! terwijl die bij gewoon afspelen juist de enigste is die geluid geeft...
als ik bij gewoon afspelen de center los koppel en de sub uit zet komt er uit de andere 4 speakertjes dus nog heel zacht geluid wat echt nergens naar klinkt, wazige galm en echo's zitten erdoorheen...
ik heb het ook al op een andere kaart getest waar het dezelfde problemen gaf, alles is 100% zeker goed aangesloten, de speakertjes zijn ook niet defect, mijn idee ging naar de sub of de control unit die defect zou zijn.

iemand hier een ander idee over? anders ga ik morgen maar even een RMA'tje aanvragen... :/

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Heb je al nieuwe drivers geprobeerd :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
ja, en ik neem aan dat de drivers die ik erbij krijg ook werken met het productr :-/

heb m al op RMA liggen