Toon posts:

Severance: Blade of Darkness, help..

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg Severance niet goed aan de praat.
Het introfilmpje speelt met geluid, maar zonder beeld.
Het hoofdmenu geeft alleen maar zwarte letters, normaal gesproken zouden de menu items op moeten lichten.
Tijdens het selecteren van je karakter zitten de karakters scheef op hun plaats.
Zodra het spel begint, dan hangt de computer.

Weet iemand of hier een patch o.i.d. voor is uit gebracht? Of hoe ik op een andere manier deze wereldgame aan de praat kan krijgen?

Ik heb een patch kunnen vinden, maar deze haalt niet veel uit.

Ik heb al flink wat afgezocht met google en de site rebelact.net is blijkbaar ook niet meer online...

Ik gebruik Win XP pro.
Zie mijn sig. onderaan voor de rest van mijn specs.

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand uberhaubt dit spel wel? ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[basic]: heb je al nieuwe drivers geinstalleerd??? :P
[/basic]

Nieuwe Update gedownload
Opnieuw geinstalleerd?
Wel legaal???
Wat zou er eventueel gebeuren als je hem speelt in Win98?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Dit is een bekend probleem dat al een tijdje bestaat. Het doet zich voor bij de nieuwere kaarten van Ati en de bijbehorende drivers.

Op Rage3D las ik dat dit probleem zou worden bekeken en meegenomen in de nieuwe drivers.

Die nieuwe drivers zullen vandaag uitkomen dus ik ben benieuwd.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
De Catalyst 3.5 drivers zijn al te downloaden. Het zijn nog niet de officiële, maar ze werken hier wel goed en zoveel kwaad kan het niet om ze uit te proberen. Wie weet werkt het :)

Anders zou je ook oudere drivers kunnen proberen, aangezien het ook een wat ouder spel is.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, dat is cool. Die nieuwe catalyst drivers ga ik vanavond gelijk uit proberen.

En ja het spel is gewoon legaal :*)

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de nieuwste Catalyst drivers geprobeerd (versie 3.5), maar dit helpt ook niet.

De compatibilty modus werkt ook niet, dan start hij niet eens op.

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Dracul schreef op 23 June 2003 @ 10:23:
Dit is een bekend probleem dat al een tijdje bestaat. Het doet zich voor bij de nieuwere kaarten van Ati en de bijbehorende drivers.

Op Rage3D las ik dat dit probleem zou worden bekeken en meegenomen in de nieuwe drivers.

Die nieuwe drivers zullen vandaag uitkomen dus ik ben benieuwd.
Het is dus een bekend probleem dat oudere games met de nieuwe Ati kaarten niet goed samen gaan en dat er op dit moment aan gewerkt word?

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Die conclusie moet je niet trekken uit mijn woorden. Games werken prima met de nieuwe kaarten van Ati alleen Blade of Darkness dus niet.

Ik heb zelf een Radeon 9800 Pro en heb deze getest met 200+ spellen en die werkten allemaal perfect. Ik vond deze test wel interessant omdat ik 5 jaar lang alleen maar Nvidia in mijn systeem heb gehad(TNT, TNT2 Ultra, Geforce256 DDR, Geforce2 GTS, Geforce3 Vanilla, Geforce4 Ti4600). Omdat Nvidia altijd een fantastische compatibiliteit heeft gehad was ik met het switchen naar Ati een beetje huiverig voor een mindere compatibiliteit maar dat was dus ongegrond.

Van die 200+ spellen was het alleen Blade of Darkness dus die problemen geeft.
Een deel van dit probleem is op te lossen door een OpenGl raster te downloaden voor dit spel en dan kun je wel gewoon je buttons configureren. Verder raad ik aan daarna gewoon weer in D3D te gaan spelen want dat ziet er beter uit en is stabieler met dit spel. In andere spellen raad ik meestal aan om OpenGl te gebruiken maar goed.

Probeer die OpenGl raster eens :

http://www.3dgamers.com/games/severance/#filelist

[ Voor 4% gewijzigd door Dracul op 24-06-2003 10:14 ]

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Foutje.

[ Voor 100% gewijzigd door Dracul op 24-06-2003 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Dracul

Bedankt voor de uitleg.
Ik zal dat OpenGL raster zeker proberen.

Had jij ook het probleem, dat zodra het spel starte (dus echt in-game) en zodra je dan een toets van het toetsenbord aanraakte het spel vastsloeg?
Ik kan wel gewoon met de muis bewegen en muisknoppen gebruiken, maar zodra ik een toets aanraak van het TB dan flipt het spel.

Verwijderd

Topicstarter
Met het raster krijg ik het juiste hoofdmenu weer terug, voor de rest zie ik geen verschil. Tis in ieder geval alweer een stap in de goede richting.

Heb Severance een paar keer opnieuw geïnstalleerd om te zien of het wat uit zou maken, maar dit hielp, jammer genoeg, niks.

Als het probleem van het vastlopen door het indrukken van een toets opgelost zou kunnen worden, dan ben ik al blij :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 09:12 ]

Verwijderd

Het spel draait bij mij prima. Ik heb niks extra's ervoor hoeven doen. Ik draai hem op een Geforce4 kaart 440 MX. Ik weet niet wat voor systeempje jij precies heb. En Hij draaide bij mij onder 98 en onder XP heel goed.
offtopic:
Prachtig spel trouwens

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 09:21:
Het spel draait bij mij prima. Ik heb niks extra's ervoor hoeven doen. Ik draai hem op een Geforce4 kaart 440 MX. Ik weet niet wat voor systeempje jij precies heb. En Hij draaide bij mij onder 98 en onder XP heel goed.
edit:
laat maar ik zie je specs al

offtopic:
Prachtig spel trouwens

Verwijderd

Topicstarter
@ Apehaar

Waarschijnlijk heeft het iets met de nieuwe Ati kaarten te maken (lees Catalyst drivers).
Windows XP zou geen probleem moeten zijn voor dit spel.

Ik heb al op een ander forum gelezen dat er nog een paar mensen waren die hetzelfde probleem hadden met het toetsenbord, alleen heb ik daar nog geen oplossing voor kunnen vinden..

De error geeft iets met C++ aan.

Verwijderd

wat voor'n toetsenbord heb je? Logitech? uninstall eens de ITouch software... en update de drivers eens... of install de ITouch software eens en downgrade de drivers :P anyways, speel daar eens mee

Verwijderd

Topicstarter
@ Hiro

Ik heb gewoon een super standaard toetsenbord, geen enkele driver voor nodig.
Misschien werkt de game juist wel als zo'n Logitech Itouch TB aanschaf :P

Verwijderd

heb je het al eens met andere toetsenborden geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
@ Aphehaar

Nee, zal ik vanavond proberen, heb nog wel wat van die Compaq TB's liggen. Misschien dat Compaq dan toch nog ergens goed voor is ;)

Zijn er hier misschien nog meer mensen met een nieuwere Ati kaart die Severance: Blade of Darkness even kunnen testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 10:32 ]

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb geen problemen met mijn toetsenbord. Is dus in ieder geval geen algemeen probleem van de nieuwe drivers van Ati. Kan natuurlijk wel een probleem zijn van Ati met een bepaalde configuratie.

Voor alle duidelijkheid: het eerder beschreven probleem van BoD(het menu en de zwarte water effecten) is een specifiek probleem van de nieuwe Ati kaarten en de bijbehorende drivers. Mensen met een kaart van Nvidia hebben dit probleem niet en het heeft ook niks te maken met Windows Xp. Dit om reacties van Nvidiabezitters te voorkomen waarbij het spel wel goed loopt. Dit is dus bekend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even op een ander forum gekeken en het blijkt dat de demo van Severance: Blade of Darkness wel werkt, die geeft dus geen vastloper/error message na het indrukken van een toets...

Nu ik niet meer snap ;)

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Je kan nog proberen BoD te instaleren zonder de patch. Misschien dat dat het probleem met je toetsenbord oplost. Maarja, je mist dan wel de toegevoegde geluidsapplicaties van de patch zoals EAX2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb BoD al een paar keer opnieuw geïnstalleerd met en zonder patch.
Helaas allebei met hetzelfde resultaat wat betreft het toetsenbord probleem.

Ik ben al blij als ik BoD normaal kan spelen, het geluid komt daarna wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even met een ander toetsenbord geprobeerd, maar dat maakt niks uit.

Deze foutmelding krijg ik dan:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/barbatruuk1900/error.jpg

Weet iemand wat dit inhoud/betekend?

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Het lijkt erop dat BoD bestanden zoekt in een andere directory dan de gamedirectory. Kijk eens of die map genaamd C:\Code echt bestaat.

Probeer BoD eens te instaleren op je C-schijf en niet als subdirectory.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik al naar gekeken, maar die bestaat niet. Op mijn hele HD bestaat die map niet.

Is er niet een update voor Visual C++ Runtime Library ofzo, of is dat een nutteloze gedachte...

Ik zal gelijk ff BoD op mijn C-schijf installen, kan inderdaad iets uitmaken...

Edit:

kl0te, was even vergeten dat ik mijn BoD cd had uitgeleend, morgen dan maar opnieuw installeren :(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kheb op een ander forum een suggestie gelezen dat de regionale instellingen voor het toetsenbord misschien verkeerd staan. Dit zou best wel eens kunnen, ik zal het vanavond even checken.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Zou kunnen. Heb zelf weleens problemen gehad met de regionale instellingen van het toetsenbord met "Battlezone II". Op de cd zelf van dat spel stonden trouwens
configuraties voor andere regio's dus dat was gauw opgelost. Geloof niet dat er op de cd van BoD andere regionale configuraties staan voor je toetsenbord. Zul je denk ik in Windows aan de gang moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, maar het het helpt niet om de instellingen te wijzigen van het toetsenbord.
Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is BoD installeren op de C-schijf, verder weet ik echt niks meer :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 09:36:
Helaas, maar het het helpt niet om de instellingen te wijzigen van het toetsenbord.
Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is BoD installeren op de C-schijf, verder weet ik echt niks meer :(
schop! :)
Ik heb onlang ook bod aangeschaft en ik ervaar dus identiek dezelfde problemen. Ik heb alles al geprobeerd wat hier voorgesteld is, maar tevergeefs.... Heeft er iemand een idee wat ik aan deze situatie nog kan veranderen?

mijn systeem:
athlon xp 1700+
512 ddr
geforce 4 ti 4200 64 mb
Pagina: 1