[Java] Combobox -> date uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29
Een JdbNavCombobox wordt gevuld met waarden die uit een databasetabel worden gelezen, de kolom waar ze uitkomen is van het type DATE.

De gebruiker selecteert een datum uit de lijst, en dan wil ik met een druk op de knop een andere tabel vullen met oa. deze waarde (kolom: DATE). De hiervoor gebruikte parameter is vanzelfsprekend ook van het type DATE.

Ik heb echter moeite met het uitlezen van de DATE uit de combobox. Ik heb al vanalles geprobeerd zoals..

Java:
1
    Parameters.setDate("Datum", (date) jdbNavCombobox1.getSelectedItem().toString());

..maar het wil allemaal maar niet lukken. Weet iemand hoe ik de content van de combobox omzet naar het type DATE?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat je de string eerst moet formatten naar een goede Date. Zo uit mijn hoofd kan dit met "DateFormat" en "simpleDateFormat". Deze classes leven in de Java.Text namespace.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
wellicht moet die toString op het einde ook helemaal niet - het zou bets kunnen dat ie gewoon de java.sql.Date als 'selectedItem' heeft (!= wat je ziet)