Toon posts:

Terratec DMX X-fire 1024 blijft hangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk jullie hulp nodig.

Ik heb van een vriend van mij de Terratec DMX X-fire 1024 gekregen, en ik heb een probleem.

Als ik hem heb geinstalleerd dan blijft ie hangen zodra ik naar geluid vraag (winamp ed.).
Ik had eerst de terratec drivers geinstalleerd, maar daarmee werkt ie niet, dan herkend ie de kaart niet in XP. Dus ik de Hercules Fortissimo II drivers geinstalleren, alles goed, herkend em en alles, maar zodra ik om geluid vraag, hangt de hele computer.

Ik heb een AMD Athlon XP 1800, een Aopen AK77-Pro A 133 moederbord, en een GeForce GTS videokaart.
Ik heb ook al van de on-board geluidskaart alles uitgezet in de bios en alles ge-deInstalleerd. (on-board is de AC'97 geluidskaart chipset)

Ik weet echt geen raad meer. Misschien weten jullie de oplossing? De search in tweakers heeft ook niks opgeleverd.

Verwijderd

probeer de fortissimo2 driver van hercules
europe.hercules.com

http://ftp.hercules.com/s...l_Sound_Cards/CSCv609.exe

der staat op de site van hercules dat sp1 erg aangeraden is om mee te installeren (ik neem aan dat je win xp draait)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 21:33:
probeer de fortissimo2 driver van hercules
europe.hercules.com
Heb ik al gedaan (zie boven)
Sp1 heb ik, (er staat zo'n lijst met allemaal hotfix en tussen haakjes Sp1 erachter van windows. Bij Software in configuratiescherm.)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 21:42 ]

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 14:11
Ik zou zeggen haal hem eruit... en waarom ?? Omdat de kaart heel vaak hangt in 3d applicaties zoals games. Het enige wat je dan nog hoort is een fijne piep over je speakers.

Ik heb dit bij twee verschillende kaarten gehad bij twee verschillende machines. En toen maar besloten om de kaart eruit te halen.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 21:34:
[...]

Heb ik al gedaan (zie boven)
Sp1 heb ik, (er staat zo'n lijst met allemaal hotfix en tussen haakjes Sp1 erachter van windows. Bij Software in configuratiescherm.)
Dat betekent iets heel anders, je moet iets van 'Service Pack 1' in die lijst hebben staan :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
tspawn schreef op 23 juni 2003 @ 09:25:
Ik zou zeggen haal hem eruit... en waarom ?? Omdat de kaart heel vaak hangt in 3d applicaties zoals games. Het enige wat je dan nog hoort is een fijne piep over je speakers.

Ik heb dit bij twee verschillende kaarten gehad bij twee verschillende machines. En toen maar besloten om de kaart eruit te halen.
Bij mij werktie perfect hoor... ook met A3D alles. Gebruik Fortissimo 2 drivers. Zelfs zonder SP1

Als je hem nieuw hebt zou ik even een nieuwe halen. Misschien dat je mobo moelijk heeft met je geluidskaart te corresponderen. Anders ff FAQ lezen van je mobo of ff fabrikant bellen.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 14:11
Hb ik al gedaan, was met een asus P4S533 zo en een Asus A7N8X met de fortissimo drivers...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik heb em ook, zelfde probleem. Overigens werken de nieuwe wdm drivers wel gewoon bij mijn onder XP maar ok.

Ik had dat probleem ook, wat helpte is een ander pci slot proberen (niet geshared met andere kaarten) of je directsound versnelling een tikje lager zetten (kan ergens in control panel). dat deed et em bij mij.

Verwijderd

Geen enkel probleem met deze kaart gehad, maar dat is overigens wel onder windows2000.

Wat mischien helpt XP zonder powermanagementen irq sharing te installeren. Bij opstarten van setup een toets in drukken. Ik weet zo direct niet welke, maar is terug te vinden op dit forum.

Door de irq's NIET te sharen heb je vaak veel minder ellende.

Verder, zou het mischien mogelijk zijn dat die terratec kaart stuk is????

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Sir_Killalot schreef op 23 juni 2003 @ 09:28:
[...]

Dat betekent iets heel anders, je moet iets van 'Service Pack 1' in die lijst hebben staan :)
Precies, de TS heeft allerlei losse hotfixes geinstalleerd dmv windowsupdate maar de SP1 zelf nog niet.
Zodra je die installeert haalt ie al die losse "Windows XP Hotfix (SP1) Qxxxxxxx" uit de lijst omdat die bij ServicePack1 inzitten.

Daarna gaat ie verder met "Windows XP Hotfix (SP2) Qxxxxxxx" die waarschijnlijk wel zullen verdwijnen zodra ServicePack2 uit is.

Systeem Specs

Pagina: 1