Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 21:37:
hangt een beetje af voor welke doelgroep je site is. als het allemaal pc-freaks of gamers zijn is 1024x768 niet slecht. als het een site is voor senioren of voor de 'gewone man' ben je beter met 800x600 want die hebben niet altijd up-to-date pc's staan..
Of ze weten niet wat "resolutie" is en laten gewoon de standaard 800x600 @ 60hz staan...
Bij mij thuis worden er 4 computers actief gebruikt waarvan er 3 op 800x600 draaien, simpelweg omdat het afdankertjes zijn en een 14" of 15" genoeg is voor mijn huisgenoten om wat te kunnen typen/surfen/chatten. Zelf draai ik 1280x960, maar ook vrijwel nooit fullscreen, omdat veel websites er dan lelijk uitzien.
Verder krijgen steeds meer mobile apparaten internetmogelijkheden, deze gebruiken vaak technieken om websites kleiner weer te geven op een lagere resolutie, maar toch is het handig als een website niet te breed is.
800x600 is een mooie standaard resolutie die vrijwel door iedereen wordt gebruikt en wat mij betreft nog heel wat jaren mee kan.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.