Verhogen Multiplier heeft geen effect

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu in de BIOS de multiplier verhoogt deze stond standaar op 12.5 ik heb hem op 13.5 gezet dit zou dus: 133*13.5=1795 Mhz worden. Ik zie alleen helemaal niks veranderen! Hij blijft gewoon overal op 1667 Mhz staan.
Weet iemand hoe dit komt? heb de multiplier ook al op 13.0 gehad maar dat maakt ook niet uit, ook temperatuur veraderd niet.

Specs:
AMD Athlon XP 2000+ (FSB=133Mhz)
ASUS A7V8X
512 MB DDR PC2700 RAM
Geforce4 MX 440 64MB DDR (+64MB Shared)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat heet: gelocked ;) Je CPU is blijkbaar vast ingesteld op 12.5.
Lees dit forum even hoe je hem moet unlocken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je multiplier is waarschijnlijk gelokt.. deze moet je eerst unlocken.. Verder ff de FAQ lezen voordat je weer een fout als deze maakt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

ik = langzaam

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 21:16 ]

Verwijderd

Athlon Xp processoren met standaard multiplier kleiner dan 12.5 willen op de meeste mobo's niet hoger dan 12.5 gaan. Je hebt dus peg met je 2000+, want de standaard multiplier is daar 12.5, dus kan je niet hoger...

Maar heb je een T'bred of een palomino? Want als je een palomino hebt dan moet je eerst unlocken...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 21:18 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik wist niet dat hij gelocked was, ik dacht dat hij gelocked zou zijn als ik niks anders in zou kunnen stellen maar dat kon ik wel dus...
Of ik een palomino ov een T'bred heb weet ik niet, hoe kan ik dit zien? Heb de FAQ's wel nagelzen maar kon niks vinden.

Verwijderd

een palomino heeft een vierkante core.. en een tbred een rechthoekige
je kan het ook aan de stepping zien..

Verwijderd

Ook als je wel iets kunt instellen betekend dit niet dat je de multiplier ook daadwerkelijk hebt verhoogt, settings worden namelijk automatisch weer naar 'default' gegooid, hetzelfde werkt met het overcloken van bijv een R9700..

Je kunt je proc makkelijk unlocken dmv een potlood streepje..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk voortaan eens wat vaker in de FAQ's van het probleem-gerelateerde GoT-subforum .. Er zult een wereld voor jou opengaan :)

Omdat het jou gezien jouw posthistorie best wel aan basiskennis/zelfwerkzaamheid ontbreekt, raad ik jou aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte aandachtig door te nemen om een idee te krijgen wat hier op GoT van jou wordt verwacht B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.