Toon posts:

[debian] streamripper als achtergrondproces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb streamripper om mijn linux bak staan. Helaas als streamripper opstart dan blijft hij ook altijd aan staan, aangezien ik op die server via ssh inlog moet ik die sessie aan laten staan. Op internet zag ik wel de volgende regel staan:

streamripper http://193.201.220.87:8000 -d /home/muziek/ripper/ -s -r 8000 -u Freenamp/2.x > /home/muziek/mp3.log 2>&1

nu krijg ik die status van het rippen niet meer maar het is nog steeds geen achtergrondproces of hoe je dat ook mag noemen.
Ik wil dus zorgen dat ik via ssh dat ding aanzet en dat gewoon weer met ssh kan uitloggen. Bij andere opstartscripts zag ik nog welleens de optie --deamon staan. Maar werkt dus niet bij streamripper

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk eens naar het programma screen, daarmee kan je precies doen wat je wilt - het is ervoor gemaakt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
IK zal eens gaan kijken, maar dit werkt via een appart programma. Is er dus geen mogelijkheid om het zonder dit programma te doen?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

andere optie is 'nohup /usr/bin/streamzooi &'

maar das ook weer een extern programma (wel meer standaard dan screen)

overigens wil je nooit meer anders als je screen kent ;)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Topicstarter
Stacium, misschien dat ik je al gelijk moet geven. Met CTRL-A CTRL-C, CTRL-A CTRL-N en CTRL-A CTRL-D kom ik al heel erg ver. Maar hoe moet ik dit zo in een script invoeren dat ik alleen ./script in hoef te tikken om automatisch alles te starten??

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

script lijkt me niet echt nodig, je start gewoon een screen op (met -S optie om em makkelijk te herkennen) en laat die altijd aan staan op je server.

Op je client log je dan in op je screen om em te controllen en laat je de screen dus ook open staan als de streamer uit staat.

succes :Y)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Topicstarter
Een script leek me juist erg handig.
je tikt ./ripper in en hij doet alles, maar als dit erg moeilijk te maken is, laat dan maar zitten.

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 11:59
met "screen -dmS" start hij direct in de achtergrond

Verwijderd

/me is voor de nohup optie zoals Stacium voorstelt. Snel, eenvoudig, werkt vanuit een script en je hebt er screen niet voor nodig :D (nohup is standaard op iedere unix box aanwezig, en & word ondersteund door iedere shell...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/sh
# ripper - A stream ripper frontend script.
#
exec nohup streamripper \
  http://193.201.220.87:8000 \
  -d /home/muziek/ripper/ \
  -s -r 8000 -u Freenamp/2.x \
  > /home/muziek/mp3.log 2>&1 &

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
exec nohup werkte nog beter. Ik heb nu een basiscriptje met een paar extra uitvoeringen. Ik ga eens proberen of ik zelf nog wat verder kan gaan. Wil wel eens een klein beetje leren scripten!

Ook screen is een mooi programma. Daar kan je een hoop mee doen

En r3boot je hebt een heel mooi onderschrift.

Heel erg bedankt weer allemaal
Pagina: 1