Toon posts:

Opstart probleem met asus p4c800 deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit moederbord met behulp van de manual naar mijn mening goed ingestelt maar elke keer als ie van uit naar aan gaat zegt die dat ik een bootdivice moet gebruiken (hij gebruikt me harddisk dus niet) dus ik dat bios in kijk of alles goed staat (dat doet het) en verander niks en start weer op en nu doet ie het wel gewoon. Verder is het ook zo dat elke keer als ik opstart dit echt mega lang duurt weet iemand hoe dit komt of ik wat verkeert heb ingestelt of zo.

Specs:
Mobo: Asus P4C800 deluxe
Porc: Pentium4 2.80 fsb 800
Geheugen: 2 keer 512mb samsung orgineel
Harddisk: WD 40gb 8mb
Brander: lit-on 52*24*52
DVD speler: lit-on 16*48

Bootvolgorde: 1 floppy
2 Harddisk
3 Brander

Ik heb alle mogelijke combi's algehad ik heb ook al de topic's over dit moederbord gelezen maar kon helaas niks vinden.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Probeer eens met 1 geheugen module op te starten en zet first boot device op hardisk.

Probeer trouwens ook ff het nieuwste bios erop te zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door STIMPPYYY op 22-06-2003 20:55 ]

Verwijderd

hmm
ik heb dat ook ja.. ken het probleem dat het lang duurt met opstarten.
met asus mobo, als je echt een FDD used, dat moet je ff Fdd search @ every boot uitzetten,
en als je geen floppy gebruikt, moet je bij je mainsettings in je bios ook neerzetten dat je geen A: en geen B: hebt, als je dat doet, start ie in 1 keer door

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt boot volgorde 1 harddisk
2 disablelt
3 disablelt

Dit heb ik algeprobeert maar de eerste volgende keer als ik dan me pc opstart staat floppy op 1 en harddisk op 2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij het aan zetten van me pc direct het bios ingedoken en kwam tot de conclusie dat ie bij de eerste keer opstarten me harddisk niet ziet als ik hem dan reset dan ziet hij hem wel hou kan ik dit oplossen??

Verwijderd

Misschien heeft je mobo een optie "Fast boot", als die enabled is probeer 'm eens op disabled.
Het kan zijn dat je HD nog op moet spinnen.

Verwijderd

Ik heb het ook een keer gehad, maar bij mij was de MASTER/SLAVE combinatie verkeerd. Misschien is dit bij jou ook wel zo.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook dit heeft niet geholpen. Kan iemand mijn misschien een goed werkende bios confuguratie geven van het moederbord asus p4c800 deluxe.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer de bootdelay eens aan te zetten op 3 sec. ofzo, krijgt de hd tijd om op te spinnen.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat instellen ik heb wel iets dat staat op 35sec dat is dacht ik de tijd dat ie een ide device kan selecteren.
Pagina: 1