Toon posts:

Ondertiteling Divx op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraaggie.

D.m.v. van mijn videokaart Gigabyte 9700 pro en BS player kan ik mijn Divx films op TV kijken. Tot zover geen probleem. Maar de ondertiteling zie ik alleen op mijn monitor en niet op TV. Beetje jammer dus. Heeft iemand voor mij een handige tip om dit toch voor elkaar te krijgen.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja gebruil TVTool, http://tvtool.info/index_e.htm

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In opties kun je aanvinken dat subtitles in de overlay gemixed moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
In Bs player, zo ja waar precies dan?

Verwijderd

Topicstarter
TV tool is overigens alleen bedoeld voor nvidia kaarten en niet voor ati kaarten!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

je kunt ook DivXG400 gebruiken, die is oorspronkelijk voor Matrox g400 kaarten, maar is ook met veel andere kaarten te gebruiken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
je kan ook gewoon net zoals mij......gef4ti4200 128mb ddr, comp tv out.

Standaard met media player.
Nimo codec 5.07 <== alles behalve divx g400 filter.
En vobsub programmaatje.....

Subtitles zoek ik op -weg-
modbreak

subtitles liggen in een grijs gebied qua legaliteit, we hebben liever geen links op het forum

Als ik dan een filmpie start, zet hij alles netjes uitgelijnd op me tv. Wel ff kijken of je de juiste subtitles download dan. Die synchroon lopen.

[ Voor 23% gewijzigd door ShittyOldMan op 23-06-2003 17:10 ]

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

Verwijderd

Ja dat probleem had ik ook met BS player maar je kan het wel aanzetten.
Je moeten even zoeken naar een optie over "subtitles" en "overlay".
Heb het zelf niet geinstalleerd dus weet het zo ff niet, maar zo moeilijk moet het niet zijn.

Subtitles kan je ook halen op -weg-
modbreak

subtitles liggen in een grijs gebied qua legaliteit, we hebben liever geen links op het forum

ZEER veel te vinden, alleen niet altijd van even goede kwaliteit. Ivbo-vertalingen zijn eerder regel dan uitzondering, alhoewel ze (mwa, we :P) een redelijk waterdicht controlesysteem hebben. Maar als je ziet wat voor lachwekkende vertalingen soms er nog door komen....

Desondanks een aanrader hoor, zeker als je zelf het Nederlands maar half beheerst, dan valt het je niet eens op. :)

[ Voor 16% gewijzigd door ShittyOldMan op 23-06-2003 17:11 ]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Probleem is inderdaad met de driver van ATi's TV-OUT. TV-TOOL werkt niet met ATi kaarten, en werkt ook heel anders. Dus mensen die uitgaan van hun situatie met een Geforce die lezen de post niet goed, of kijken niet verder dan hun neus lang is.

Wat je moet doen:

- Zet zowel je monitor als je TV op 'primary display' (dat bolletje bij Ati properties > Displays)
- Zet de Clone Mode op 'Clone all' (jij hebt hem op theatre staan, zodat ie alleen de mediadata doorstuurt naar TV, dit sux)
- Zet je resolutie op 800*600, 50Hz. (50Hz doet ie automatisch, omdat de TV een primary display is, en die kan niet hoger)
- Gebruik BSPlayer om de film fullscreen te zetten en subtitles in te positioneren.

TIPS:
- Noem de subtitle file hetzelfde als de film, met alleen de extensie als .txt of .srt, dan laadt BSPlayer hem automatisch in. (dus bijv.: blaat.avi en blaat.txt)
- Zet anti-aliasing aan voor de subtitles...scheelt veel in leesbaarheid!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02
DynaMikeY schreef op 23 June 2003 @ 15:22:
Probleem is inderdaad met de driver van ATi's TV-OUT. TV-TOOL werkt niet met ATi kaarten, en werkt ook heel anders. Dus mensen die uitgaan van hun situatie met een Geforce die lezen de post niet goed, of kijken niet verder dan hun neus lang is.

Wat je moet doen:

- Zet zowel je monitor als je TV op 'primary display' (dat bolletje bij Ati properties > Displays)
- Zet de Clone Mode op 'Clone all' (jij hebt hem op theatre staan, zodat ie alleen de mediadata doorstuurt naar TV, dit sux)
- Zet je resolutie op 800*600, 50Hz. (50Hz doet ie automatisch, omdat de TV een primary display is, en die kan niet hoger)
- Gebruik BSPlayer om de film fullscreen te zetten en subtitles in te positioneren.

TIPS:
- Noem de subtitle file hetzelfde als de film, met alleen de extensie als .txt of .srt, dan laadt BSPlayer hem automatisch in. (dus bijv.: blaat.avi en blaat.txt)
- Zet anti-aliasing aan voor de subtitles...scheelt veel in leesbaarheid!
50Hz?
En als ik nou een 100Hz tv heb, draait mn tv out dan maar op 50Hz?

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op 23 June 2003 @ 15:26:
50Hz?
En als ik nou een 100Hz tv heb, draait mn tv out dan maar op 50Hz?
Ja, jouw 100Hz tv maakt overal 100Hz van door 2x hetzelfde beeld te laten zien, ongeacht het bronsignaal.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02
snif jammer..
mn vga kaartje kan makkelijk 100Hz aan in 800*600
en met een 100Hz TV d8 ik lekker strak schermpie.. maar dat valt dus een *beetje* tegen :'(

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 16:27

Tjark

DON'T PANIC

Maar je hebt er toch ook geen last van de normale TV uitzendingen ook maar 50Hz zijn?
nou dan....

*insert signature here

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je TV zal waarschijnlijk flippen als je hem 100Hz voert, als je tv-out dat al aan kan (in TV mode!). De opbouw van je 100Hz beeld is niet anders bij tv-out dan bij normale TV uitzendingen, die zijn nl. ook gewoon in 50Hz.

Dat je TV 100Hz is, houdt in dat hij intern wat trucjes toepast om het beeld strak te krijgen. (progressive scan, digital motion compensation etc.)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Snap nog niet helemaal hoe je zowel de monitor al de tv op primary display krijg. Bolletje bij Ati properties? En waar zet je precies de resolutie op 800 x 600.

Verwijderd

films kun je alleen op je primary display afspelen, dus als je op tv wilt kijken zul je deze als primary moeten instellen. :)

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Monitor & TV als primary display zetten: Display Properties > General > Advanced > ATi Displays

Resolutie wijzigen: Display Properties > General

[ Voor 10% gewijzigd door DynaMikeY op 24-06-2003 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt! Bedankt voor de tip!
Pagina: 1