Toon posts:

geluid laptop speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van ene laptop packard bell draaien onder xp met een avance AC97 geluidskaart. nu is het geluid op een laptop altijd blikkerig maar het is nu veranderd in een helium-achtig geluid waardoor zelfs een dvd kijken nu meer om aan te horen is. met het wijzigen van de instellingen kom ik er niet. iemand een idee.
verdere configuratie 40g harde schijf, dvd speler,256 mb intern

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 08:21
Lijkt er een beetje op dat de tweetertjes het begeven ofzo?? heb ook weleens zoiets gehad.. maar was nog in garantieperiode.. dus lekker terug gebracht zonder er over na te denken :D

Aan die specs van je packard hell te zien, heb je vast nog garantie???

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Denk dat laptops enkel speakersysteempjes hebben, dus geen tweeter/bas/midden oid, wordt nogal vol dan.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 08:21
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 22:12:
Denk dat laptops enkel speakersysteempjes hebben, dus geen tweeter/bas/midden oid, wordt nogal vol dan.
Daar ging het geloof ik niet om in dit topic.. het ging erom dat zijn speakertjes het gewoon niet doen... al had ik die speakertjes subs genoemd.. maakt niks uit in de bedoeling van dit topic... maar goed.. mijn reden om ze tweeters te noemen is omdat die dingen dus gewoon AMPER middentonen kunnen weergeven.. laat staan lage tonen..

[EDIT] Heb zelf ook een nieuwe laptop, P1.7Ghz.. en daarvoor heb ik nog 3 andere gehad.. dus ik weet hoe BRAK die speakers zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin2k op 22-06-2003 22:16 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
ja brak is mij duidelijk maar hier gaat het echt om ver(mis)vormd geluid.

Verwijderd

Trouwens, doet ie het alleen bij de laptopspeakers of ook als je een extern systeem aansluit (koptelefoon, stereo, puterboxjes)? Als ie 't alleen doet bij je laptopspeakers lijken ze me idd naar de hel.

Verwijderd

Topicstarter
nee hij doet het ook met externe en koptelefoon. net alsof ze een hap helium hebben genomen of dat de toeren verkeerd staan

Verwijderd

Ah, dan zijn het dus niet de speakers. Hmm, heb je een of ander DSP of equaliser proggel draaien dat helemaal fout is afgesteld?

Verwijderd

Topicstarter
nee niets anders dan dat ik gebruikte voordat het zo maf ging doen

Verwijderd

Even heel snel een andere partitie met een andere (windows) installatie misschien? Dan heb je met de minste moeite uitsluitsel of het aan de software ligt of niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 22:48 ]

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
(jarig!)
Mijn geluid op mijn toshiba satalite pro was ook brak, totdat ik de juiste drivers had voor mijn infrarood poort of dat ik die had uitgeschakeld. Bij mij hielp het tegen krakend geluid, maarja, misschien ook voor het helium geluid.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien staat in de volumeregeling iets van 3D stereo of Stereo Wide aan?

Vink bij opties in de Volumeregeling eens geavanceerde volumeregeling aan, en kijk of je bij geavanceerd onder de hoofdmixer een vinkje kunt weghalen met iets zoals ik boven genoemd had...en anders is t misschien een aparte slider die je bij Opties -> Eigenschappen kunt aanzetten en dichtdraaien...

Verwijderd

Topicstarter
ik kom niet bij de geavanceerde . die is grijs en niet benaderbaar.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Probeer dan eens of er bij Opties -> Eigenschappen onderaan een item zonder vinkje staat met 3D Stereo of Stereo Wide of 3D Effect of iets in die geest. Zo ja, vink die aan, klik OK en zet de slider die net verschenen is helemaal dicht.

Anders zou het misschien ook intern kortsluiting of een los contact kunnen zijn. Als je bijv. je hoofdtelefoon niet helemaal goed hebt ingestoken krijg je ook soms een heel raar geluid..
Pagina: 1