Toon posts:

Verschil tussen IDE en E-IDE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyy,

Bij mij Samsung CD-writer zat er een IDE kabel, maar in mijn Pc'tje zat er al een, een van een paar jaar oud al, dus mijn schrijver is daar op aangesloten als "slave". Nu blijkt dat de kabel die bij de schrijver zat een E-IDE kabel is. Ik weet dat er verschil is tss de twee, maar welk verschil? is het de moeite waard om die IDE kabel te vervangen door de E-IDE kabel? Wat is het verschil?

THX

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 20:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 20:10:
Heyy,

Bij mij Samsung CD-writer zat er een IDE kabel, maar in mijn Pc'tje zat er al een, een van een paar jaar oud al, dus mijn schrijver is daar op aangesloten als "slave". Nu blijkt dat de kabel die bij de schrijver zat een E-IDE kabel is. Ik weet dat er verschil is tss de twee, maar welk verschil? is het de moeite waard om die IDE kabel te vervangen door de E-IDE kabel? Wat is het verschil?

THX
Volgens mij niks,

of ze gaan moeilijk doen over 40 en 80 aderig ?

Verwijderd

IDE = E-IDE al sinds de 386 / 486 (1993 ofzo).
er bestaat wel een verschil tussen 80 aderige (nog steeds 40pins) en 40 aderige ide-kabels.
de 80-aderige hebben betere afscherming en zijn geschikter voor hoge snelheden (ultra66/100/133).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 20:31:
IDE = E-IDE al sinds de 386 / 486 (1993 ofzo).
er bestaat wel een verschil tussen 80 aderige (nog steeds 40pins) en 40 aderige ide-kabels.
de 80-aderige hebben betere afscherming en zijn geschikter voor hoge snelheden (ultra66/100/133).
wat in weze onuttig is voor voor een cd writer,

maar als je toch bezig bent en een 80aderige heb ist altijd leuk :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De tegenwoordig bekende 80-polige kabels zijn in feite niks anders dan 40-polige kabels met extra aarde-draden om interferentie tussen de draden te voorkomen. Zodoende zijn deze kabels geschikt voor hoge datasnelheden bij ATA66/100/133. Zulke kabels worden 'Enhanced IDE' kabels genoemd, E-IDE dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 22-06-2003 23:36 ]