Toon posts:

Vraagje over USB-Hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex usb-hub zonder eigen voeding.

Als ik op de hub m'n cardreader of wifi-ontvangertje zet krijgt ie te weinig stroom.
Ik ben er dus inmiddels achter (lang leve de search :P ) dat ik dus een usb-hub met cardreader nodig heb.

Maar mijn vraag is, als ik mijn alleen mijn cardreader aansluit via de hub krijgt hij te weinig stroom. Ligt dit aan de hub of gewoon aan windows?

Ik dacht dat je stroom (tot beperkt maten) kon splitsen?

bedankt,

(mijn vraag is dus niet hoe het is op te lossen, want morgen haal ik me usb-hub met voeding)

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

De hub gebruikt natuurlijk ook wat en als je met die reader al aan het maximum zit dan zal ie gaan zeuren.

Verwijderd

uit je usb-poort op je pc komt max 500 mA als ik het goed voorheb...
in een hub zonder voeding worden deze 500 mA opgesplitst.
als een slok-op-apparaat al met 400 mA gaat lopen, dan heb je niet veel meer over, tel daar nog enkele mA's die de hub zelf verbruikt...
ik dacht niet dat de max te leveren stroom door een usb-poort in te stellen was, in BIOS of wat dan ook...
maar ik denk dat het wifi-kaartje gewoon 500 mA wil, en als je hubje ook wil... tja :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 20:13:
uit je usb-poort op je pc komt max 500 mA als ik het goed voorheb...
in een hub zonder voeding worden deze 500 mA opgesplitst.
als een slok-op-apparaat al met 400 mA gaat lopen, dan heb je niet veel meer over, tel daar nog enkele mA's die de hub zelf verbruikt...
ik dacht niet dat de max te leveren stroom door een usb-poort in te stellen was, in BIOS of wat dan ook...
maar ik denk dat het wifi-kaartje gewoon 500 mA wil, en als je hubje ook wil... tja :)
Dus als ik het goed begrijp splitst de hub- de 500 mA gewoon op in 4 x125 mA en kijkt hij niet waar de stoom nodig is om hem dan te verdelen?

Verwijderd

idd, zo'n hub verdeeld 't gewoon gelijkmatig over de poorten...
en kijkt niet naar wie er hoeveel stroom nodig heeft....