Toon posts:

Welk type versterker en boxen moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen welk type versterker met boxen ik moet kopen.
Ik wil er rond de 2000 tot 3000 euro aan uit geven incl. bekabeling. Verder bij voorkeur geen aparte basskist, de bass wil ik door de front boxen mixen.

Heeft iemand aanbevelingen voor mij? Ik woon in buurt eindhoven dus bij voorkeur ook in die regio zodat ik luistertest kan doen.

Ik zat zelf al te denken aan een Denon 1803 of een Onkyo 600Se versterker. En aan de boxenset van Dali bij de Hobo te koop.
- 1 paar Dali 6006 Hobo Special edition
- 1 paar Dali R 1000 Hobo SE achterluidsprekers
- 1 Dali C1000 Hobo Special Edition centerspeaker.

Heeft hier iemand ervaring in of ken je andere goede luidsprekers of versterkers.

Bedankt,

--TheSky

Verwijderd

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Verder één tip: ga niet rondvragen naar leuke apparatuur, dat is de verkeerde methode. Ga winkels af, en laat hen jouw een 'demo' geven, vertel ze je budget, je eisen en je gedachtes, en ga luisteren. Schrijf op wat je leuk vond, en onthoud het. Als je 3-8 verschillende combinaties heb gehoord kun je misschien een objectief oordeel vellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 19:39:
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Verder één tip: ga niet rondvragen naar leuke apparatuur, dat is de verkeerde methode. Ga winkels af, en laat hen jouw een 'demo' geven, vertel ze je budget, je eisen en je gedachtes, en ga luisteren. Schrijf op wat je leuk vond, en onthoud het. Als je 3-8 verschillende combinaties heb gehoord kun je misschien een objectief oordeel vellen.
Oke thx voor de tip.. Ik denk dat ik dat gewoon ga doen ja.

TheSky

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat bedoel je eigenlijk met "De bass door de front mixen" ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Hij bedoelt dat hij gewoon fullrange fronts wil, en geen subwoofer :)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het .1 signaal (LFE genaamd) bij de fronts doen, oftewel je versterker instellen dat ie geen subwoofer heeft, dan wordt dat signaal bij de fronts gedaan. Overigens belast je hiermee je speakers behoorlijk dus aan te raden is het niet. Nagenoeg elke a/v receiver kan dit doen

TheSky, ga eens bij AudioHome hifi in eindhoven langs, die hebben denon en onkyo staan.

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 22 June 2003 @ 20:00:
Het .1 signaal (LFE genaamd) bij de fronts doen, oftewel je versterker instellen dat ie geen subwoofer heeft, dan wordt dat signaal bij de fronts gedaan. Overigens belast je hiermee je speakers behoorlijk dus aan te raden is het niet. Nagenoeg elke a/v receiver kan dit doen

TheSky, ga eens bij AudioHome hifi in eindhoven langs, die hebben denon en onkyo staan.
Dank je voor de winkeltip.
Kent iemand nog een ander adres waar ze goede service verlenen, en waar je ook de set kunt luisteren.
Ik ken namelijk alleen de Hobo in Den Bosch.

Thx,

TheSky

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je echt een uur ofzo wilt luisteren, bel dan AudioHome vantevoren even op, vermeld wat je ongeveer zoekt en welke prijsklasse. Dan kan je een luisterafspraak maken. Kan je rustig een uurtje verschillende speakers en amps luisteren. De meeste goede shops hebben dit wel. Ze hebben daar ook een goed schakelbord, dus je switched zelf speakers.

Het liefst krijg je hulp van Frank in die winkel trouwens, dat is 1 van de betere verkopers :)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Een uurtje maar? Ik ben echt dik 4 uur bezig geweest met alleen maar 2 typen luisprekers op 1 amp en dan nog 2 sets vergelijken. Beetje ruimte moet je toch wel kunne krijgen denk ik :) . 2 uur is toch wel een minimumlengte wil je een beetje kunnen vergelijken naar mijn idee.

Music Addicted

Verwijderd

Als versterker voor mijn nog te kopen dali's hebben ze mij een NAD versterker aangeraden, omdat deze meer stroom (A) kan leveren als bv. Marantz.

Naar hun mening is onkyo een stuk slechter als voorheen.

Voor winkels in eindhoven moet je even op www.hear.nl kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 23:10 ]

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Maar heb je dat zelf ook gehoord? HiFi is heel erg subjectief. Daarom moet je zo veel mogelijk luisteren om tot een goed keuze te komen. Alleen adviezen is niet genoeg.

Music Addicted

Verwijderd

Me broer Silence_W wilt zijn receiver verkopen ik weet niet of jullie interresse hebben? het is namelijk een Onkyo TX-SR500E silver hij kost nieuw 357 euro hij wilt hem verkopen voor 300 euro. het receiver zelf is maar 1 keer gebruikt! dus zo goed als nieuw. P.S ik weet het hoort hier eigenlijk niet thuis maar ik vraag het maar voor de zekerheid je weet maar nooit. :)

Verwijderd

De Dali's heb ik al gehoord die waren imho het beste van de 15 speaker die ze hadden staan.

De NAD versterker ga ik deze week nog beluisteren op de Dali's

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 19:44:
[...]

Oke thx voor de tip.. Ik denk dat ik dat gewoon ga doen ja.

TheSky
Ik denk dat we het daar even bij laten. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.