Toon posts:

OGG Vorbis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nooit een duidelijk antwoord kunnen krijgen op deze vraag, dus ik hoop dat hier iemand het weet, desnoods (of juist liever) uit de praktijk.

Momenteel hebben we een oude computer die dienstdoet als OGG Vorbis streamserver. Het betreft een Intel Pentium 120 en dit werkt gewoon niet goed. Slechts met de quality management setting op -1 kan het audio uit de line-in coderen naar OGG, maar we willen graag een hogere bitrate, omdat we daar opzich de bandbreedte voor hebben.

Wat is de minimale systeemeis om OGG-vorbis enigszins fatsoenlijk te kunnen coderen? Mogelijk krijg ik de kans om de P120 te vervangen voor een Pentium PRO 180. In hoeverre zou het coderen op dit systeem succesvol werken?

PS - het betreft hier een kleine radio-omroep, dus roep niet 'koop een Athlon voor een paar honderd euro' - zoveel geld is er namelijk niet voor webcast. ;)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

JWO

't gaat je nooit lukken op een 120mhz, 180 waarschijnlijk ook niet, denk dat je eerder moet gaan denken aan 200 - 300 mhz... wil je goedkoop ? probeer een AMD k6 te vinden ofzo..

Verwijderd

Volgens deze info heb je minimaal een pentium 200 nodig om alles goed te laten functioneren ;)

• JWO

JWO

let wel dat er verschil is tussen encoding en real-time encodig ;)

Verwijderd

JWO schreef op 22 juni 2003 @ 19:23:
let wel dat er verschil is tussen encoding en real-time encodig ;)
Voor realtime-encoding liggen de eisen nog hoger denk ik.

• JWO

JWO

jah en dat is juist wat hij wil volgens mij :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
ik zie bij funprice een Athlon moederbordje voor 40 euro, in vraag en aanbod genoeg processoren voor hetzelfde geld, voor een paar tientjes geheugen, ik denk dat je voor 100 euro maximaal toch gauw wat snellere spulletjes hebt...
Sterker nog: als je in Brabant woont, wil ik je voor een rondleiding wel sponsoren :D

ach...in een volgend leven lach je er om!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dus toch een kostenpost van 200 euro :+

Misschien dat je goedkoop een 200mhz cputje kan scoren, maar of dat het doet? Kan wel, hoeft niet en dan moet je alsnog die 200 euro gaan uitgeven.

MechWarrior || Monsters Game

• JWO

JWO

als zijn moederbord een beetje mee werkt kun je er nog een 400mhz AMD k6 op kwijt, dat hoeft niet meer dan 15 euro te kosten ..

we zijn er dus over uit dat dit te langzaam is...
maar het wordt nu meer een PMG discussie zo te zien..

[ Voor 31% gewijzigd door JWO op 22-06-2003 19:30 ]

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
er is ook een topic met mensen die oude hardware voor een prikkie verkopen of soms gratis weggeven messchien moet je maar een beroep bij die mensen doen en je zo een 600mhz computer samengestelt

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 19:21:
Volgens deze info heb je minimaal een pentium 200 nodig om alles goed te laten functioneren ;)
Volgens mij voldoet een PPro180 dan ook wel !

Mother, will they like this song?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Of die 180 pro gaat trekken.... is op het randje......

Je kan ook 2de hands kijken of rondvragen in je vriendenkring, voor een paar tientjes kan je best wel wat sneller dan 120 mhz en dan ben je gewoon zeker. Ik bedoel wat kunnen ze nou vragen voor een PII 266 bijv.

Uit et vraag en aanbod bij tweakers:
Compleet systeem - Pentium 233MMX € 60,-

Of als je budget iets hoger ligt kan zoiets zelfs:
Upgrade Set XP1800 € 105,-
Dan krijg je gewoon mobo, cpu & geheugen

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Wat gebruik je eigenlijk om het signaal te encoderen?
Ices, darkice of nog een andere oplossing

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Pagina: 1